Φινάλε αντάξιο του πρωταθλήματος

http://img.protothema.gr/6A174A154039F8D096A214785AFB637A.jpgΤο Grand Prix Βραζιλίας, ο τελευταίος αγώνας της φετινής πολύ συναρπαστικής χρονιάς είχε όλα όσα περίμεναν οι φίλοι της Formula 1: ανατροπές, απρόβλεπτο καιρό, μάχες και στο τέλος ένα σπουδαίο πρωταθλητή. Το όνομά του είναι Sebastian Vettel και για 3η φορά στη σπουδαία καριέρα του -που είναι ακόμα στο ξεκίνημά της καθώς είναι μόλις 25 ετών- στέφεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Το «τρομερό παιδί» της Red Bull έκανε στο Interlagos ό,τι χρειαζόταν και τερματίζοντας στην 6η θέση κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών.

Τον GP Βραζιλίας όμως είχε νικητή και αυτός είναι ο Jenson Button. Στις δύσκολες και εναλλασσόμενες συνθήκες της Κυριακής ο αλάνθαστος Βρετανός έφερε τη McLaren στην πρώτη θέση και ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Μαζί του ανέβηκαν ο Fernando Alonso, o οποίος έκανε άλλη μία υπέρβαση με το μονοθέσιο της Ferrari και πήρε τη 2η θέση ενώ στην 3η θέση στον αγώνα της πατρίδας του τερμάτισε ο Felipe Massa, που έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες του με τη Scuderia. Ακολούθησαν οι Mark Webber, Nico Hulkenberg, Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Jean-Eric Vergne , Kamui Kobayashi και Kimi Raikkonen.

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid με την πίστα να διατηρείται στεγνή αλλά μια σχετικά δυνατή ψιχάλα να έχει ξεκινήσει λίγα λεπτά νωρίτερα. Ωστόσο, όλοι έμειναν με τα slick ελαστικά για την εκκίνηση. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Lewis Hamilton έφυγε καλά και διατήρησε την πρώτη θέση, ενώ ο Jenson Button χρειάστηκε να δώσει μάχη με τον Felipe Massa, που έκανε εκπληκτική εκκίνηση για να διατηρήσει τη δεύτερη θέση. Ο Sebastian Vettel δεν ξεκίνησε καλά και έχασε θέσεις, καθώς τον πέρασαν και ο Nico Hulkenberg και οι δύο Ferrari, ωστόσο ο αγώνας του κινδύνευσε να καταστραφεί από πολύ νωρίς. Ο Γερμανός είχε επαφή με τον Bruno Senna και έπεσε τελευταίος, ωστόσο ήταν πολύ τυχερός γιατί το μονοθέσιο της Red Bull δεν έπαθε ζημιά και κατάφερε να συνεχίσει.

Ο Felipe Massa έδωσε μεγάλη μάχη με τον Webber και με αυτόν τον τρόπο έδωσε την ευκαιρία στον Alonso να περάσει και τους δύο και να βρεθεί στην 3η θέση. Ο Ισπανός όμως δεν κατάφερε να αποφύγει το λάθος και από μια μικροέξοδο έχασε την 3η θέση από τον Hulkenberg και έπεσε 4ος. Στο μεταξύ, ο Vettel κέρδιζε συνεχώς θέσεις και είχε ανέβει μέχρι την 6η θέση, πίσω από τις δύο Ferrari, εκμεταλλευόμενος και ένα τετακέ του Mark Webber.

Βροχή και pit stop

Η βροχή άρχισε να δυναμώνει στους πρώτους γύρους και αρκετοί οδηγοί άρχισαν να μπαίνουν στα pit για να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ άλλοι προτίμησαν να μείνουν στην πίστα με τα slick. Στην πρώτη κατηγορία ανήκαν οι διεκδικητές Alonso και Vettel, όπως και ο Lewis Hamilton ενώ στη δεύτερη ο Jenson Button που είχε περάσει στην πρωτοπορία του αγώνα και οι Hulkenberg και Massa. Σε εκείνο περίπου το σημείο εγκατέλειψε και ο Romain Grosjean, και ακολούθησε τους Senna, Perez και Maldonado εκτός αγώνα.

Στο επόμενο διάστημα τα ενδιάμεσα ελαστικά έδειχναν να είναι η καταλληλότερη επιλογή, καθώς οι οδηγοί που τα φορούσαν έκαναν ταχύτερους γύρους. Στην κορυφή ωστόσο βρίσκονταν δύο οδηγοί που είχαν slick, οι Button και Hulkenberg, οι οποίοι μάλιστα έδιναν μάχη μεταξύ τους για την πρωτοπορία. Ο Hulkenberg κατάφερε να περάσει στον 18ο γύρο και να βρεθεί στην πρώτη θέση.

Η βροχή όμως σταμάτησε και όσοι είχαν ενδιάμεσα ελαστικά χρειάστηκε να ξαναμπούν στα pit για να τα αλλάξουν. Οι πρώτοι που πήραν αυτήν την απόφαση ήταν οι Hamilton και Alonso, με τους Vettel και Webber να ακολουθούν 1 γύρο μετά. Κερδισμένοι ήταν φυσικά εκείνοι που επέλεξαν να μη βάλουν ενδιάμεσα εξαρχής, καθώς πλέον βρίσκονταν πάρα πολύ μπροστά από τους υπόλοιπους. Ο Hamilton ακολουθούσε στην 3η θέση και πιο πίσω οι Alonso και Vettel.

Αυτοκίνητο Ασφαλείας

Όλα τα συμβάντα των προηγούμενων γύρων ανάγκασαν τον αλυτάρχη στην 23ο γύρο να βγάλει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα καθώς υπήρχαν συντρίμμια σχεδόν σε κάθε στροφή και ο Nico Rosberg είχε κλατάρισμα πατώντας πάνω σε ένα από αυτά. Οι διαφορές μηδενίστηκαν και οι Hulkenberg και Button είχαν την ευκαιρία να κάνουν ένα ανέξοδο pit stop καθώς βρέθηκαν μετά την επιστροφή τους στην πίστα στην 1η και 2η θέση.

Με την επανεκκίνηση, λίγους γύρους αργότερα, ο Nico Hulkenberg απομακρύνθηκε αμέσως από τις δύο McLaren, που άλλαξαν μεταξύ τους θέσεις όταν ο Hamilton πέρασε τον Button. Πιο πίσω ακολουθούσε ο Alonso, που έχασε προσωρινά την 4η θέση από τον Kobayashi αλλά την ξαναπήρε αμέσως. Ο Felipe Massa έκανε ό,τι μπορούσε και κατάφερε να περάσει τον Vettel για να πάρει την 6η θέση και να ρίξει τον Γερμανό στην 7η ενώ λίγο αργότερα πέρασε και τον Kobayashi.

Στους επόμενους γύρους είχαμε αγώνα αναμονής, με τον Hamilton να προσπαθεί δέκατο με δέκατο να φτάσει τον Nico Hulkenberg και να διεκδικήσει την κορυφή, ωστόσο ο Γερμανός της Force India αντιστεκόταν αποτελεσματικά και δεν επέτρεπε στον Βρετανό της McLaren να πλησιάσει αρκετά και να μπει στη ζώνη του DRS. Με τη βροχή όμως να δυναμώνει για λίγο, ο Hulkenberg δεν απέφυγε το λάθος και ένα γλίστρημα έδωσε στον Hamilton να περάσει στην πρωτοπορία του αγώνα.

Στρατηγική και βροχή σε πρώτο πλάνο

Στον 53ο γύρο ο Sebastian Vettel έκανε την πρώτη κίνηση στη σκακιέρα της διεκδίκησης του πρωταθλήματος, μπαίνοντας στα pit για να αλλάξει ελαστικά και να βάλει τη μεσαία γόμα, με τον Alosno να μην αποφασίζει να κάνει κίνηση ακόμα. Μπροστά όμως είχαμε ένα από τα σοβαρότερα επεισόδια του αγώνα, όταν ο Hulkenberg στην προσπάθειά του να περάσει τον Hamilton γλίστρησε, έπεσε πάνω του και τον έβγαλε εκτός αγώνα. Οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Hulkenberg με ποινή διέλευσης για αυτό το συμβάν, που τον έριξε πίσω και από τον Alonso.

Η βροχή δυνάμωσε κι άλλο και οι οδηγοί ξαναμπήκαν στα pit για να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά. Μετά από αυτήν την αναμπουμπούλα, ο Alonso βρέθηκε στην 3η θέση, πίσω από τον Massa, που είχε ακόμα τα slick ελαστικά, και ο Vettel στην 7η θέση. Ο Alonso πέρασε εύκολα τον Massa και πήρε τη 2η θέση, πίσω από τον Jenson Button, ο οποίος όμως είχε πολύ καλύτερο ρυθμό και απομακρυνόταν συνεχώς.

Η θέση του Sebastian Vettel βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο όταν κατάφερε να περάσει τον Michael Schumacher και να ανέβει στην 6η θέση, η οποία με τον Alonso στη 2η θέση του έδινε το πρωτάθλημα.

Ο τερματισμός του αγώνα έγινε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, μετά την έξοδο του Paul di Resta στον προτελευταίο γύρο, και με τον Jenson Button να παίρνει την καρό σημαία ο Sebastian Vettel κατέκτησε τον 3ο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο του. Ο Fernando Alonso τερμάτισε 2ος τόσο στον αγώνα όσο και στο πρωτάθλημα ενώ 3ος ήταν ο Felipe Massa. Ακολούθησαν οι Mark Webber, Nico Hulkenberg, Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Jean-Eric Vergne , Kamui Kobayashi και Kimi Raikkonen.

Στο τέλος του πρωταθλήματος ο Vettel πήρε τον τίτλο με 281 βαθμούς ενώ ο Alonso έμεινε στη 2η θέση με 278 βαθμούς και ο Kimi Raikkonen διατηρήθηκε 3ος με 207 βαθμούς. Ταυτόχρονα, η Ferrari πήρε τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, πίσω από την πρωταθλήτρια Red Bull, με τη McLaren να μένει στην 3η θέση.

Ιδιαίτερα σημαντικός ήταν ο αγώνας της Βραζιλίας για την Caterham, που με τη 14η θέση του Vitaly Petrov ανέβηκε στη 10η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών και πέρασε τη Marussia.

To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2012 ολοκληρώθηκε. Για τις ομάδες ακολουθεί ένα μικρό διάστημα ξεκούρασης και στη συνέχεια θα αφοσιωθούν στην προετοιμασία για το 2013 και την επόμενη σεζόν που θα ξεκινήσει τον προσεχή Μάρτιο στην Αυστραλία.

Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος
1.  Button        McLaren-Mercedes           1h45:22.656
2.  Alonso        Ferrari                    +     2.754
3.  Massa         Ferrari                    +     3.615
4.  Webber        Red Bull-Renault           +     4.936
5.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +     5.708
6.  Vettel        Red Bull-Renault           +     9.453
7.  Schumacher    Mercedes                   +    11.900
8.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    28.600
9.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    31.200
10.  Raikkonen     Lotus-Renault              +     1 γύρος
11.  Petrov        Caterham-Renault           +     1 γύρος
12.  Pic           Marussia-Cosworth          +     1 γύρος
13.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +     1 γύρος
14.  Kovalainen    Caterham-Renault           +     1 γύρος
15.  Rosberg       Mercedes                   +     1 γύρος
16.  Glock         Marussia-Cosworth          +    2 γύρους
17.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +    2 γύρους
18.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    2 γύρους
19.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    3 γύρους
Ταχύτερος γύρος: Hamilton, 1:18.069
Εγκατέλειψαν:
Πιλότος Ομάδα Γύρος
Hamilton      McLaren-Mercedes             55
Grosjean      Lotus-Renault                6
Maldonado     Williams-Renault             2
Senna         Williams-Renault             1
Perez         Sauber-Ferrari               1
Βαθμολογία:
Οδηγοί: Κατασκευαστές:
1.  Vettel       281        1.  Red Bull-Renault          460
2.  Alonso       278        2.  Ferrari                   400
3.  Raikkonen    207        3.  McLaren-Mercedes          378
4.  Hamilton     190        4.  Lotus-Renault             303
5.  Button       188        5.  Mercedes                  142
6.  Webber       179        6.  Sauber-Ferrari            126
7.  Massa        122        7.  Force India-Mercedes      109
8.  Grosjean      96        8.  Williams-Renault           76
9.  Rosberg       93        9.  Toro Rosso-Ferrari         26
10.  Perez         66
11.  Hulkenberg    63
12.  Kobayashi     60
13.  Schumacher    49
14.  Di Resta      46
15.  Maldonado     45
16.  Senna         31
17.  Vergne        16
18.  Ricciardo     10

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ & www.msfree.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.