Το γεμάτο θέατρο υποκλίθηκε στο ταλέντο του Αμερικανού ηθοποιού που ερμήνευσε τον σαιξπηρικό βασιλιά

Κρεμασμένος ανάποδα για τουλάχιστον τρία με τέσσερα λεπτά ο Κέβιν Σπέισι έκλεισε το ρεσιτάλ ερμηνείας του το βράδυ της Παρασκευής στην Επίδαυρο, στην πρεμιέρα του «Ριχάρδου Γ’» του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία του Σαμ Μέντες.
Περισσότεροι από εννέα χιλιάδες θεατές τον αποθέωσαν όρθιοι ενώ το δυνατό χειροκρότημα για τον αμερικανό ηθοποιό και τον εικοσαμελή θίασο του Old Vic στην παραγωγή του The Bridge Project δεν άφησε κανέναν, σχεδόν, ασυγκίνητο.

Λίγο πριν από τις 9.30 το βράδυ τα φώτα έσβησαν και στο κατάμεστο αρχαίο θέατρο δέσποσαν ο Σπέισι και ο Σαίξπηρ. Με τους ελληνικούς υπέρτιτλους να διευκολύνουν τους θεατές (από την Εφη Γιαννοπούλου) η πλοκή του Ριχάρδου άρχισε να ξετυλίγεται και μαζί της η δίψα του ήρωα για εξουσία και αίμα.

Με της «δυσαρέσκειάς μας τον χειμώνα» άρχισε τον πρώτο του μονόλογο ο Γκλόστερ, μετέπειτα Ριχάρδος Γ´, καμπούρης και κουτσός. Επιβλητικός και απόλυτος κυρίαρχος της σκηνής δεν σε άφηνε, πράγματι, να πάρεις το βλέμμα σου από πάνω του. Με τη λοξή περπατησιά του και τη δύσμορφη όψη του, ο Κέβιν Σπέισι πέρασε από όλα τα στάδια της μεταμόρφωσής του στον Απόλυτα Κακό Ριχάρδο: Σκοτώνοντας πατέρα, αδέλφια, ανήψια, αφανίζοντας όποιον θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο στην κατάκτηση του στέμματος, έπεσε στο τέλος νεκρός. Δίχως συνείδηση, στερημένος από κάθε ηθική, βρέθηκε μόνος με μοναδικό σύμμαχό του τον Δούκα του Μπακινχαμ, που τον υποδύθηκε μαύρος ηθοποιός Chukchi Iwuji.

Το σκηνικό, με τις πολλές πόρτες και την οθόνη, στην οποία γράφονταν άλλοτε τα ονόματα των ηρώων και άλλοτε βιντεοσκοπημενα στιγμιότυπα και με τον ίδιο τον Σπέισι-Ριχάρδο, λειτούργησε υπέρ της σκηνοθεσίας που χωρίς τερτίπια ανέδειξε το έργο και τους ηθοποιούς. Εξαιρετικές και οι γυναίκες του θίασου, η βασίλισσα Ελισάβετ, η Λαίδη Αννα, η βασίλισσα Μαργαριτα και η Δούκισσα του Γιορκ.

Με κάποιες δόσεις ειρωνείας και σαρκασμού, η παράσταση χόρτασε το κοινό με τις ερμηνείες και τη σύγχρονη αισθητική της. Οι ήχοι από τα τύμπανα συνέβαλαν καθοριστικά στο μέτρο και τον ρυθμό που χαρακτήρισαν τον «Ριχάρδο Γ´». Ξεκάθαρη και πλήρης δικαίωσε την επιλογή του Φεστιβάλ και του Γιώργου Λούκου. Η διάρκεια των τριών ωρών δεν κούρασε τους θεατές που έφυγαν απο την Επίδαυρο με τη γεύση του σημαντικού, στο οποίο έγιναν κοινωνοί. Ανάμεσά τους πολλοί σκηνοθέτες, σκηνογραφοι και ηθοποιοί, όπως ο Λευτέρης Βογιατζής, ο Διονύσης Φωτόπουλος, ο Σταματης Φασουλής, ο Γιαννης Χουβαρδας, η Μιρκα Παπακωνσταντίνου, η Φιλαρετη Κομνηνού, ο Γιάννης Μπεζος και η Ναταλία Τσαλικη, η Μαρία Ναυπλιωτου αλλα και πολιτικοί: η Λουκά Κατσέλη και ο Γερασιμος Αρσένης με την κόρη τους, τη νεώτερη ηθοποιό Αμαλια Αρσένη, ο Σπυρος Βουγιας, η Αννα Νταλάρα κ.ά. Ήταν επίσης εκεί ηΜαριάννα Λάτση, ο Αλεξανδρος Λυκουρέζος, ο Νικος Κωνσταντόπουλος.

Το Σάββατο και την Κυριακή, 30 και 31 Ιουλίου θα δοθούν άλλες δυο παραστάσεις, που προβλέπονται εξίσου ασφυκτικά γεμάτες. Άλλωστε μέχρι τελευταία στιγμή υπήρχε κόσμος που αναζητούσε μια θέση στις κερκίδες της Επιδαύρου. Και είχε απόλυτο δίκιο.

Λοβέρδου Μυρτώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.