Η ενημέρωση των επαγγελματιών για το επιδοτούμενο πρόγραμμα κατασκευής e-shop, «e-λιανικό» όπως και για την ορθή λειτουργία και προώθηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, την εποχή που το ιντερνετικό εμπόριο παρουσιάζει μεγάλη ανάπτυξη και δίνει την δυνατότητα αύξησης των κερδών, τέθηκαν επί τάπητος στην διαδικτυακή ημερίδα που συνδιοργάνωσε το ΕΕΘ με τον Σύνδεσμο Συμβούλων Επιχειρήσεων.

Το πρόγραμμα «e-λιανικό» στοχεύει στην επιχορήγηση ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου για την ανάπτυξη, αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος προκειμένου να στηριχθεί η λειτουργία τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, να ενισχυθεί ο βαθμός ενσωμάτωσης της ψηφιακής τεχνολογίας, καθώς και ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους και να αποφευχθεί ο συνωστισμός στους εσωτερικούς χώρους. Τους βασικούς πυλώνες του προγράμματος ανέπτυξε ο Αλέξανδρος Μπουζούδης, προϊστάμενος αναπτυξιακών προγραμμάτων & εκπαίδευσης στην Alpha Συμβουλευτική.

Ο προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 80 εκατ. ευρώ για το σύνολο των περιφερειών της χώρας. Συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της ΕΕ και από εθνικούς πόρους. Υπολογίζεται πως θα ωφεληθούν περίπου 18.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Δικαιούχοι της δράσης

Μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανικού εμπορίου και διατηρούν φυσικό κατάστημα σε διακριτό της οικίας τους χώρο ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, που λειτουργούν νομίμως στη χώρα και έχουν κάνει έναρξη στην αρμόδια ΔΟΥ.

Οι επιχειρήσεις διακρίνονται σε:

Υφιστάμενες, εφόσον έχουν συσταθεί έως και την 30/09/2019.

Νεοσύστατες, εφόσον έχουν συσταθεί από 01/10/2019 μέχρι την ημερομηνία προκήρυξης της δράσης.

Επιδότηση

Έως 5.000 ευρώ σε κάθε επιχείρηση με διακριτό ΑΦΜ για την απόκτηση εξοπλισμού πληροφορικής και την υλοποίηση άυλων ενεργειών (λογισμικό/υπηρεσίες) με σκοπό την ανάπτυξη και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος.

Έως 1.500 ευρώ για αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος εφόσον η επιχείρηση το διέθετε ήδη πριν τις 18/3/2020.

Βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να ικανοποιούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

Να δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο είτε ως κύρια δραστηριότητα, στην έδρα ή στο υποκατάστημα, είτε ως δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα έσοδα.

Να διατηρούν φυσικό κατάστημα λιανικής πώλησης ειδών, σε διακριτό της οικίας τους χώρο, δηλαδή εμπορικό χώρο που υποδέχεται και εξυπηρετεί πελάτες.

Να έχει ανασταλεί η λειτουργία τους για τουλάχιστον μία ημέρα στο διάστημα από την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020 και μετά.

Οι υφιστάμενες επιχειρήσεις να έχουν μείωση τουλάχιστον 20% στον τζίρο τους κατά το 4ο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Για τις νεοσύστατες η μείωση θα θεωρηθεί 100% στον κύκλο εργασιών τους.

Να υποβάλουν μία επενδυτική πρόταση ανά Α.Φ.Μ.

Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχει λάβει στο παρελθόν η επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από αυτή τη δράση, να μην υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα δύο προηγούμενα οικονομικά έτη) πριν από την ημερομηνία ένταξης της πρότασης.

Να μην εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ.

Η αίτηση χρηματοδότησης θα υποβληθεί ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επιλέξουν στο ΠΣΚΕ «Ενίσχυση Δράσεων Επιχειρηματικότητας». Οι αιτήσεις μπορούν να υποβληθούν μέχρι τις 24 Μαρτίου και ώρα 15.00.

Πώς θα φτιάξετε ένα πετυχημένο e-shop

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων είναι μονόδρομος, αφορά το τώρα, η πανδημία τον επιτάχυνε», υποστήριξε η Αλεξία Μάστορα, υπεύθυνη επικοινωνίας και κοινωνικών δικτύων της AlphaPlan. Επικαλούμενη στοιχεία από τον ελληνικό σύνδεσμο ηλεκτρονικού εμπορίου, ανέφερε πως το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2020 άνθισε εμφανίζοντας ρυθμό ανάπτυξης αυξημένο κατά 107% σε σχέση με το 2019. Βάσει στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, το πρώτο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς οι μισοί Έλληνες ξόδεψαν από 100-500 ευρώ για διαδικτυακές αγορές.

«Το δυναμικό homepage (αρχική σελίδα), η σωστή κατηγοριοποίηση και ταξινόμηση, η ταχύτητα φόρτωσης του e-shop, η κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για το τι θέλω να κάνω, οι καλές εικόνες των προϊόντων, η αναλυτική περιγραφή των προϊόντων, οι ξεκάθαρες πληροφορίες παρουσίασης της επιχείρησης και της πολιτικής επιστροφής χρημάτων που έχει ο χρήστης, η παροχή δυνατότητας επικοινωνίας με τον χρήστη (chat box) και η σωστή συντήρηση του e-shop», αποτελούν τα «μυστικά» της επιτυχίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, σύμφωνα με την κ.Μάστορα.

«Ένα e-shop σήμερα πρέπει να έχει το κατάλληλο διαχειριστικό περιβάλλον, μία σύγχρονη και μοντέρνα αισθητική ακολουθώντας τις τάσεις του web-design με προσανατολισμό στις κινητές συσκευές, να είναι ασφαλές, να διαθέτει επιλογές συνδεσιμότητας παρέχοντας στον χρήστη συστήματα πληρωμών με πολλαπλές δυνατότητες», ανέφερε ο Ιωάννης Θεοδωράκης, CEO της Astrolabs.

«Η μικρομεσαία επιχείρηση αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά της ελληνικής οικονομίας, για κάθε 15 μέρες που είναι κλειστό το λιανεμπόριο τα ταμειακά διαθέσιμα περιορίζονται κατά 1-1,2 δισ. ευρώ και οι προοπτικές ανάπτυξης της οικονομίας επιβραδύνονται κατά 1%. Το πρόγραμμα “e-λιανικό” αποτελεί την πόρτα εισόδου στην νέα ψηφιακή εποχή», σημείωσε η πρόεδρος της επιτροπής ευρωπαϊκών προγραμμάτων κατάρτισης κι εκπαίδευσης Νικολέττα Τελιορίδου. «Η ανάκαμψη βρίσκεται στα χεριά των μικρομεσαίων αλλά πρέπει να αλλάξουμε και την νοοτροπία μας για να μπούμε στην νέα εποχή», πρόσθεσε.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης.

makthes.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.