trox-708

Μειώθηκαν σημαντικά τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα (-36%) και στην ΕΕ (-17%) την περίοδο 2010-2015, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, η Ελλάδα ανήκει στην ομάδα των χωρών (μαζί με τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Λετονία και τη Λιθουανία), οι οποίες έχουν σημειώσει πρόοδο, αλλά τα στοιχεία των θανατηφόρων τροχαίων εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ.

Το 2015 ο τραγικός απολογισμός στην Ελλάδα ήταν 74 θάνατοι από τροχαία δυστυχημάτων, ανά εκατομμύριο κατοίκων. Την ίδια χρονιά, στην ΕΕ σημειώθηκαν 52 θάνατοι από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων.


Η έκθεση της Επιτροπής για την οδική ασφάλεια το 2015 επισημαίνει ότι οι δρόμοι της Ευρώπης παραμένουν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο, παρά την πρόσφατη επιβράδυνση της μείωσης των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Πέρυσι, 26.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ, δηλαδή 5.500 λιγότεροι από το 2010. Δεν σημειώθηκε, ωστόσο, καμιά βελτίωση σε επίπεδο ΕΕ σε σύγκριση με το 2014. Επιπλέον, η Επιτροπή εκτιμά ότι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους της ΕΕ 135.000 άτομα, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι οι λεγόμενοι «ευάλωτοι χρήστες» (πεζοί, ποδηλάτες κ.λπ.). Το κοινωνικό κόστος(αποκατάσταση, υγειονομική περίθαλψη, υλικές ζημίες, κ.λπ.) των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία εκτιμάται σε τουλάχιστον 100 δισ. ευρώ.

Η επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Βιολέτα Μπουλτς δήλωσε: «Εάν η Ευρώπη επιθυμεί να επιτύχει μέχρι το 2020 τον στόχο της για μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στο μισό, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά. Καλώ τα κράτη-μέλη να εντείνουν τις προσπάθειές τους όσον αφορά την επιβολή της νομοθεσίας και την ενημέρωση των πολιτών. Αυτές οι ενέργειες μπορεί να έχουν κόστος, αλλά το κόστος αυτό είναι ασήμαντο σε σύγκριση με τα 100 δισ. ευρώ, στα οποία ανέρχεται το κοινωνικό κόστος των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία δυστυχήματα».

Προκειμένου να επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος της ΕΕ για μείωση στο μισό του αριθμού των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα από το 2010 έως το 2020, απαιτούνται πρόσθετες ενέργειες. Τα κράτη-μέλη είναι οι βασικοί συντελεστές, δεδομένου ότι τα περισσότερα μέτρα λαμβάνονται σε καθημερινή βάση σε εθνικό και τοπικό επίπεδο: Επιβολή κανόνων οδικής κυκλοφορίας, ανάπτυξη και συντήρηση των υποδομών, αλλά και εκστρατείες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.

Επίσης, επισημαίνεται ότι η τεχνολογική πρόοδος της τελευταίας δεκαετίας έχει βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια των οχημάτων. Οι σημαντικές εξελίξεις όσον αφορά την καινοτομία και την τεχνολογία ενισχύουν τις δυνατότητες βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο μέλλον, ιδίως στον τομέα της αυτοματοποίησης των οχημάτων.

Για να προλειάνει το έδαφος σχετικά με την αυτοματοποίηση και την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να εκπονήσει ένα γενικό σχέδιο για την ανάπτυξη των «συνεργατικών ευφυών συστημάτων μεταφορών»- μίας αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ οχημάτων και οδικών υποδομών- κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2016. Αυτά τα συστήματα δίνουν τη δυνατότητα στα οχήματα να προειδοποιούν το ένα το άλλο άμεσα (π.χ. σε περίπτωση πέδησης έκτακτης ανάγκης) ή μέσω των υποδομών (π.χ. οδικά έργα κατά μήκος της διαδρομής).

 

iefimerida

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.