ΑΔΕΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΤο 2014 η αγορά αυτοκινήτου έκλεισε πάνω από 70 χιλιάδες αυτοκίνητα, τα περισσότερα εξ’ αυτών είναι πετρελαιοκίνητα, χώρια τα μεταχειρισμένα μικρά πετρελαιοκίνητα που εισάγονται από εμπόρους.

Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση είχε ως αποτέλεσμα οι Έλληνες να στραφούν στην πετρελαιοκίνηση η οποία φυσικά δεν είναι πανάκεια. Π.χ. για ένα μεγάλο SUV όπως η BMW X5 ή η Mercedes ML ή το Volvo XC90 η επιλογή ενός σύγχρονου πετρελαιοκινητήρα φαντάζει μονόδρομος.
Δεν ισχύει το ίδιο για κάποιον που προβληματίζεται ανάμεσα στη σειρά 1, την A Class και το V40 εκτιμώντας ότι θα διανύει περίπου 6000km το χρόνο ως επί το πλείστον στον αστικό ιστό. Όσο πιο μικρό το αυτοκίνητο/βάρος του και όσο πιο λίγα τα ετήσια διανυθέντα χιλιόμετρα τόσο μικρότερο το όφελος από την χαμηλότερη κατανάλωση των πετρελαιοκινητήρων. Όπως και να έχει πάντως πολλοί αγόρασαν ή θα αγοράσουν πετρελαιοκίνητο όχημα. Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες που προσφέρονται στην Ελληνική αγορά είναι υπερτροφοδοτούμενοι, υψηλής απόδοσης και στη συντριπτική τους πλειοψηφία προδιαγραφών εκπομπών ρύπων Euro 5 και Euro 6.

Αρκετοί μάλιστα έχουν εκπομπές ρύπων κάτω από τα 100gr CO2/km  πράγμα που σημαίνει ότι απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας. Ο σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας υψηλής απόδοσης χρειάζεται αντίστοιχης ποιότητας καύσιμο.

Αν ψάχνετε για το φθηνότερο πετρέλαιο ετοιμαστείτε να το πληρώσετε πολύ ακριβά! Όπως ίσως γνωρίζετε η παραγωγή του πετρελαίου κίνησης γίνεται στα ελληνικά διυλιστήρια, υπάρχουν δυο εγκαταστάσεις. Για την αξιολόγηση του πετρελαίου χρησιμοποιείται ο αριθμός κετανίου (κορεσμένος υδρογονάνθρακας C16H34 ). Το εν λόγω μέγεθος μετρά πόσο γρήγορα αυτοαναφλέγεται το καύσιμο στο θάλαμο καύσης. Οι κατασκευαστές πετρελαιοκινητήρων ζητούν αριθμό κετανίου στο 55. Τα ελληνικά διυλιστήρια βγάζουν καύσιμο με αριθμό από 51 έως 54 ανάλογα την χώρα από την οποία προμηθεύονται πετρέλαιο. Υψηλότερος αριθμός κετανίου από τον απαιτούμενο δεν βελτιώνει τη λειτουργία του κινητήρα. Όμως χαμηλότερος αριθμός κετανίου από τον προβλεπόμενο, προκαλεί προβλήματα όπως το χαρακτηριστικό κροτάλισμα στο ρελαντί, δυσκολία στην έναυση ειδικά το χειμώνα σε υψόμετρο, δημιουργία λάσπης, αύξηση καυσαερίων – ειδικά καπνού – αύξηση κραδασμών, και άλλα.

Βάσει νόμου της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πετρέλαιο κίνησης πρέπει να περιέχει από 5-7% βιοντήζελ. Αυτό παράγεται στη χώρα μας από μικρές μονάδες, τα διυλιστήρια – επίσης βάσει νόμου – είναι υποχρεωμένα ν’ αγοράζουν απ’ όλες τις μονάδες χωρίς να μπορούν να επιλέξουν προμηθευτή ή να ελέγξουν την ποιότητα του βιοντήζελ.

Το βιοντήζελ εμπεριέχει μύκητες, όταν αυτοί βρίσκουν το νερό στη δεξαμενή του πρατηρίου ή στο τεπόζιτο του αυτοκινήτου, τρέφονται και δημιουργούν μια μούχλα που επικάθεται στα τοιχώματα του τεπόζιτου. Όταν αυτή αποσυντεθεί (σκουριά) μπαίνει στο σύστημα παροχής καυσίμου του αυτοκινήτου, σφηνώνει στην αντλία καυσίμου και προκαλεί αστοχία. Κόστος από 1500 – 2500 ευρώ. Πρόκειται για την πιο συχνή βλάβη στα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Για να έχετε την αναμενόμενη απόδοση στο νέο σας πετρελαιοκίνητο όχημα, επιβάλλεται η χρήση πετρελαίου υψηλής απόδοσης με αριθμό κετανίου 55. Αρκετοί προμηθευτές έχουν πλέον τέτοια προϊόντα στην γκάμα τους. Για να προστατευτείτε από σωματίδια, σκουριά και νερό επιλέξτε φιλτραρισμένο καύσιμο μια πρακτική που υπάρχει εδώ και πολλές δεκαετίες στα αεροπορικά καύσιμα. Όσο κι αν αυτό εκπλήσσει υπάρχει στην ελληνική αγορά, φιλτραρισμένο πετρέλαιο υψηλής απόδοσης. Στη δική μας λογική είναι αδιανόητο να έχεις επενδύσει ένα σωρό χρήματα για το νέο σούπερ πετρελαιοκινητήρα υψηλής απόδοσης και να μην χρησιμοποιείς το ενδεδειγμένο καύσιμο είτε από άγνοια, είτε από μια στρεβλή προσπάθεια εξοικονόμησης λίγων λεπτών που τελικά θα οδηγήσει σε δυσθεώρητα έξοδα.

newsauto

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.