Το τέλος του νεόπλουτου…
FerrariΕίδος προς εξαφάνιση είναι πια στην Ελλάδα τα πανάκριβα αυτοκίνητα που έβλεπε κανείς τις μέρες των «παχιών αγελάδων» να κυκλοφορούν στους δρόμους.

Η αυξημένη φορολογία αλλά και τα έξοδα για να τα συντηρήσουν ανάγκασαν τους ιδιοκτήτες τους να τα πωλούν στο εξωτερικό πολλές φορές όσο- όσο. Συνήθως οι μεταπωλήσεις γίνονται σε χώρες της Άπω Ανατολής όπου το χρήμα ρέει άφθονο ακόμη.

Με τα αεροπλάνα της Emirate Airlines έχουν πετάξει τα τελευταία δύο χρόνια περίπου είκοσι αυτοκίνητα μεγάλης αξίας, προκειμένου να συναντήσουν τους νέους αγοραστές τους στο Ντουμπάι, στη Σιγκαπούρη και στο Τόκιο…

Τα υπερπολυτελή οχήματα ταξιδεύουν στο χώρο των αποσκευών των Boeing 777-300 της εταιρείας. Κάθε αυτοκίνητο καταλαμβάνει χώρο δύο αεροπορικών κοντέινερ, ενώ το κόστος της μεταφοράς αγγίζει περίπου τα 10.000 ευρώ.

Η μεταπώληση γίνεται είτε απευθείας σε ιδιώτες, είτε σε εταιρείες – τοπικές αντιπροσωπείες σε ασιατικές χώρες που θα αναλάβουν και την οργάνωση της μεταφοράς.

Η κρίση στην αγορά αυτοκινήτων είναι μεγάλη. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για υπερπολυτελή οχήματα που κάποτε ενσάρκωναν το όνειρο του νεόπλουτου Έλληνα.

Σύμφωνα με “Τα Νέα” το 2007, δηλαδή την τελευταία χρονιά που η Ελλάδα είχε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, είχαν ταξινομηθεί στη χώρα μας 559 καινούριες Porsche, 21 Ferrari, ισάριθμες Bentley 18 Maserati, 7 Lamborghini αλλά και δεκάδες Hummer, εκατοντάδες Range Rover κλπ

Δείτε τώρα τη διαφορά. Η Ferrari έχει πουλήσει από τα τέλη του 2010 έως σήμερα μόλις ένα αυτοκίνητο, μία 458 Spider στις αρχές του 2012, για την οποία ακούγεται μάλιστα ότι αγοράστηκε από έναν Βρετανό που θέλησε έτσι να παρακάμψει το μεγάλο χρόνο αναμονής στην πατρίδα του.

Η επίσημη αντιπροσωπεία της Lamborghini στην Ελλάδα πραγματοποίησε τα τελευταία τριάμιση χρόνια μηδενικές πωλήσεις ενώ πριν από το 2010 πωλούσε γύρω στα 7 με 8 αυτοκίνητα το χρόνο. Η Bentley έπεσε από τα 21 αυτοκίνητα του 2007 σε μόλις ένα το διάστημα από το 2011 έως και το πρώτο επτάμηνο του 2013.

Ακόμη και η κραταιά Porsche βλέπει τις πωλήσεις της να συρρικνώνονται με δραματικούς ρυθμούς καθώς μειώθηκαν από τα 557 κομμάτια το 20074 σε 25 το 2012 και σε μόλις 6 το πρώτο επτάμηνο του τρέχοντος έτους.

Μαζί με τις ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων τα προηγούμενα χρόνια, αθρόες ήταν και οι εισαγωγές ελαφρά μεταχειρισμένων ακριβών αυτοκινήτων από το εξωτερικό.

Πλέον και αυτή η τάση έχει αντιστραφεί. Το 2010 εγκατέλειψαν την Ελλάδα με προορισμό το εξωτερικό 3.035 επιβατικά μοντέλα, δύο χρόνια αργότερα οι εξαγωγές αυτοκινήτων έφθασαν τα 22.053 οχήματα!

Δείτε το σχετικό πίνακα:

Pinakas-Autokinita-570

 τα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.