Για χρόνια, ο Αντώνης και η Ελενα Λυμπέρη καθόριζαν με τα έντυπα και τις εμφανίσεις τους το εγχώριο lifestyle. Σήμερα, η κρίση, η πτώση των διαφημιστικών εσόδων και ο υπερβολικός δανεισμός οδήγησαν τον εκδοτικό τους κολοσσό στον γκρεμό

Το ζεύγος Λυμπέρη εντυπωσίαζε με τις ενδυματο λογικές του επιλογές σε κάθε του εμφάνιση.Οι τίτλοι τέλους για τις Εκδόσεις Λυμπέρη, έναν πραγματικό εκδοτικό κολοσσό στον χώρο των lifestyle περιοδικών, γράφτηκαν επίσημα την περασμένη Τρίτη, η αντίστροφη μέτρηση όμως είχε ξεκινήσει εδώ και καιρό. «H ελπίδα πεθαίνει τελευταία και για εμάς σήμερα, Τετάρτη 7 Νοεμβρίου, σας ανακοινώνω ότι πέθανε. Πέθανε παίρνοντας μαζί της τους κόπους και τα όνειρα 32 ετών».

Αυτό ήταν ένα από τα πιο έντονα σημεία της επιστολής του 58χρονου Αντώνη Λυμπέρη προς τους εργαζομένους του. Πρόκειται για τον αυτοδημιούργητο εκδότη που μέχρι πριν από λίγα χρόνια εξέδιδε 55 περιοδικά σε 5 χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Ρωσία, Βουλγαρία, Ρουμανία), οργάνωνε επιτυχημένα διεθνή τουρνουά τένις και παρέθετε τα πιο λαμπερά πάρτι στον εκδοτικό χώρο, όπως «Ανδρες και Γυναίκες της Χρονιάς», τα ιδιαίτερα fashion πάρτι της «Vogue» ή το αξέχαστο πάρτι για μια πρεμιέρα ταινίας του Τζέιμς Μποντ.

Ο Αντώνης Λυμπέρης και η σύζυγός του Ελενα την τελευταία 15ετία συγκαταλέγονταν στη λίστα των πιο περιζήτητων καλεσμένων. Φίλοι με μερικούς από τους πιο ισχυρούς Ελληνες βρίσκονταν πάντα στις πρώτες θέσεις των φιλανθρωπικών και κοσμικών events.

Τα πολυτελή γραφεία των Εκδόσεων Λυμπέρη στα Σπάτα.

Τα πολυτελή γραφεία των Εκδόσεων Λυμπέρη στα Σπάτα.

Η αρχή του τέλους
Η ιλιγγιώδης επέκταση του εταιρείας του, η μεγάλη οικονομική κρίση που ελαχιστοποίησε τις διαφημίσεις και έριξε τις κυκλοφορίες των εντύπων και κυρίως τα δάνεια που απ’ ό,τι φαίνεται ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ έφεραν τις Εκδόσεις Λυμπέρη στο χείλος του γκρεμού. Ο εκδότης με την επιστολή του καταλογίζει μεγάλη ευθύνη στις τράπεζες για τη συγκεκριμένη κατάληξη, αφού δεν τον στήριξαν παρόλο που η εταιρεία του -όπως ισχυρίζεται- ήταν βιώσιμη.

Το σκηνικό σίγουρα μοιάζει εφιαλτικό για έναν άνθρωπο που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 κυριολεκτικά από το μηδέν και άγγιξε την κορυφή. Είναι οι εποχές που ο Αντ. Λυμπέρης εκδίδει τον έναν τίτλο μετά τον άλλο, αποτελώντας ουσιαστικά το αντίπαλον δέος του Π. Κωστόπουλου στην «αρένα» του lifestyle. Την επαγγελματική εκτόξευσή του θα συνοδεύσει και ένας αντίστοιχα εξωστρεφής τρόπος ζωής για τον ίδιο και τη σύζυγό του, Ελενα Μακρή.

Η Ελενα και Αντώνης Λυμπέρης στην εκδήλωση Vogue Fashion Night Out.

Η Ελενα και Αντώνης Λυμπέρης στην εκδήλωση Vogue Fashion Night Out.

Η οικογένεια διαθέτει ένα πανέμορφο σπίτι στο Κεφαλάρι, εξοχικό στη Μύκονο και σκάφος. Κάνουν διακοπές στα δημοφιλέστερα θέρετρα σε Ελλάδα και εξωτερικό και τις παρέες τους απαρτίζει η εγχώρια ελίτ. Η γκαρνταρόμπα της κ. Λυμπέρη θεωρείται από τις πιο σικ της Αθήνας. Εκείνη, εκτός από τις δημιουργίες της αγαπημένης της κουμπάρας Σήλιας Κριθαριώτη, φορούσε και δημιουργίες μεγάλων ξένων οίκων, ενώ συχνά λάνσαρε με τις εμφανίσεις της τα πιο fashion κομμάτια της σεζόν. Και ο σύζυγός της όμως ήταν πάντα καλοντυμένος με εντυπωσιακά κοστούμια και ρολόγια.

Ως ζευγάρι, μάλιστα, ξεχώριζαν με τις ενδυματολογικές τους εμφανίσεις στις κοσμικές εκδηλώσεις. Κύκλοι που πρόσκεινται στο ζεύγος «αθωώνουν» αυτή την προσήλωση στα ακριβά… γούστα υποστηρίζοντας ότι «δεν μπορεί να εκδίδεις περιοδικά όπως το “Vogue”, το “GQ”, το “Status” ή το “Hello” και να μην πρεσβεύεις το ανάλογο lifestyle στην προσωπική σου ζωή».

Ιούνιος 2006, ο Αντώνης Λυμπέρης με την Πάμελα Αντερσον σε εκδήλωση της εταιρείας Mac.

Ιούνιος 2006, ο Αντώνης Λυμπέρης με την Πάμελα Αντερσον σε εκδήλωση της εταιρείας Mac.

Μάλιστα, για όσους γνωρίζουν τα μυστικά της αγοράς, η έκδοση της ελληνικής «Vogue» αποτελεί άθλο και τεράστια προσωπική επιτυχία του ζεύγους Λυμπέρη, αν υπολογίσει κανείς ότι ο τίτλος εκδίδεται μόνο σε μεγάλες και οικονομικά εύρωστες χώρες που πρέπει να διαθέτουν εγχώρια βιομηχανία μόδας, κάτι που βέβαια στην Ελλάδα δεν ίσχυε.

Το 2003 οι Εκδόσεις Λυμπέρη μεταφέρθηκαν από τα γραφεία τους στην Κηφισίας στα Σπάτα σε υπερπολυτελές συγκρότημα που θα ζήλευαν οι μεγαλύτεροι εκδοτικοί οίκοι στον κόσμο. Ειδικά δε τα γραφεία του ζευγαριού αποτελούσαν πρότυπο αισθητικής με τα πανάκριβα έπιπλα και τα έργα διάσημων καλλιτεχνών που τα κοσμούσαν. Οι αναφορές, μάλιστα, για την εκλεπτυσμένη καθημερινότητά τους αγγίζουν τα όρια του μύθου. Λέγεται ότι τα μεσημέρια οι δυο τους γευμάτιζαν στο γραφείο χρησιμοποιώντας σερβίτσια του οίκου Hermes, αξίας μερικών χιλιάδων ευρώ.

Το ζευγάρι στα εγκαίνια του νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Και οι δύο ξεχώριζαν πάντα ως εξαιρετικά καλοντυμένοι.

Το ζευγάρι στα εγκαίνια του νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Και οι δύο ξεχώριζαν πάντα ως εξαιρετικά καλοντυμένοι.

Βαρύ κλίμα
Ολα αυτά όμως ανήκουν σε ένα λαμπερό παρελθόν που πλέον μοιάζει πολύ μακρινό. Τους τελευταίους μήνες οι εργαζόμενοι του ομίλου πληρώνονταν «έναντι». Το κλίμα είναι βαρύ και ο φόβος ότι θα χάσουν τα δεδουλευμένα και τις αποζημιώσεις τους μεγάλος. Σύμφωνα όμως με την επιστολή του εκδότη προς τους υπαλλήλους του, ο Αντώνης Λυμπέρης θέτει ως προτεραιότητά του τη ρύθμιση των οικονομικών υποχρεώσεων της εταιρείας του προς εκείνους.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο ο Αντώνης και η Ελενα Λυμπέρη άδειασαν τα γραφεία τους από τα προσωπικά τους αντικείμενα, μετακομίζοντας παράλληλα τα έπιπλα και τα αγαπημένα τους έργα τέχνης. Τα περιοδικά του ομίλου ήδη αλλάζουν χέρια, ενώ στην κατοχή του κ. Λυμπέρη μέχρι στιγμής παραμένουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί Best FM και V FM, οι ηλεκτρονικές εκδόσεις και το 33% των Τεχνικών Εκδόσεων.

Με τον σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή στην τελευταία, ίσως, κοσμική τους εμφάνιση στην πρεμιέρα της ταινίας «Ο Θεός αγαπάει το Χαβιάρι» στο Μέγαρο Μουσικής.

Με τον σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή στην τελευταία, ίσως, κοσμική τους εμφάνιση στην πρεμιέρα της ταινίας «Ο Θεός αγαπάει το Χαβιάρι» στο Μέγαρο Μουσικής.

Η ΑΝΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΠΤΩΣΗ
Ξεκίνησε το 1981 με 20.000 δρχ. δανεικά από τη μητέρα του

Στην αρχή της διαδρομής του, ο φιλόδοξος Αντ. Λυμπέρης χρησιμοποίησε το πατρικό του στην πλατεία Βικτωρίας και ως γραφείο. Λάτρης του αθλητισμού, ήδη από εκείνη την εποχή, εξασκείται σε διάφορα σπορ, όμως η μεγάλη του αδυναμία είναι το σερφ, το οποίο έμελλε να «στιγματίσει» την πρώτη του εκδοτική προσπάθεια.

Αφού σπούδασε φωτογραφία στην Κολονία και σκηνοθεσία στο Μόναχο, επέστρεψε στην Ελλάδα και εξέδωσε το βιβλίο «Το γουίντσερφ για αρχάριους και προχωρημένους». Ακολούθησε το 1981 η έκδοση του περιοδικού «Surf & Ski» που αποτέλεσε σταθμό για την πορεία του.

Ο ίδιος έχει εξομολογηθεί πως δανείστηκε 20.000 δρχ. από τη μητέρα του τις οποίες έδωσε προκαταβολή για το χαρτί εκτύπωσης. Ο δημοσιογράφος Δημήτρης Κωνσταντάρας θα του προτείνει να βγάλουν μαζί το περιοδικό «Ο κόσμος του τένις», που κυκλοφόρησε το 1982. Ακολούθησε το 1983 το ιδιαίτερα επιτυχημένο περιοδικό «Ο κόσμος του Video» και το 1984 το «Yachting». Την ίδια χρονιά συστήνεται η εταιρεία Εκδόσεις Λυμπέρη ΕΠΕ, η οποία μετατρέπεται το 1986 σε ΑΕ.

Μεγάλη εξάπλωση
Το 1988, μαζί με τον τότε αντιπρόσωπο της Harley Davidson και αθεράπευτο ροκά Παύλο Εμμανουήλ εκδίδουν το ανδρικό περιοδικό «Status», που αποτέλεσε τη ναυαρχίδα του, ενώ ίδιος είχε πει: «Το “Status” είναι η ψυχή μου».

Το 1990 κυκλοφορεί το επιτυχημένο τηλεοπτικό περιοδικό «7 Μέρες ΤV» και το 1992 το εβδομαδιαίο γυναικείο περιοδικό «ΕΓΩ». Το 2000 αποτελεί επίσης χρονιά-σταθμό γιατί η εταιρεία του εισάγεται στο Χρηματιστήριο, ενώ υπογράφεται με την Conde Nast η συμφωνία της έκδοσης για πρώτη φορά της «Vogue» στην Ελλάδα.

Τo 2001 υπογράφει ξανά συμφωνία με τον αμερικανικό κολοσσό για την έκδοση ενός ακόμα τίτλου, του «Glamour». Aπό εκεί και πέρα το ένα περιοδικό διαδέχεται το άλλο: «Life & Style», «Men’s Health», «Lucky», «Prevention»… Ακολουθούν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί Εν Λευκώ, Best, Village. Ηδη από το 2000 ο όμιλος έχει αποκτήσει το 50% της Δέσμης Εκδοτικής (εκδότρια εταιρεία του «Αθηνοράματος» και άλλων περιοδικών).

Το 2005 οι Εκδόσεις Λυμπέρη δημιουργούν θυγατρικές σε Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία, ενώ το 2006 εξαγοράζουν την IT Publication Hellas EΠΕ. Τότε ο Λυμπέρης εξαγοράζει και σημαντικό μερίδιο στις Τεχνικές Εκδόσεις ΑΕ («4 Τροχοί», «Πτήση» και «Yachts»), ενώ τo 2007 δημιουργεί το www.myself.gr, το πρώτο lifestyle portal της εταιρείας.

Μεταξύ άλλων ο όμιλος θα διοργανώσει και επιτυχημένα τουρνουά τένις το Status Athens Open και το Vogue Athens Open. Το 2008 εκδίδεται από την εταιρεία του στη Ρουμανία το «GQ» ( συμφωνία με την Conde Nast), το σημαντικότερο ανδρικό lifestyle περιοδικό στον κόσμο. Τέλος, το 2009 ο όμιλος ενσωματώνει και το περιοδικό «Geo».

Η κατάληξη
Οσον τώρα αφορά την τύχη των εντύπων του, τα περιοδικά «7 Μέρες TV», «Τηλεκοντρόλ», «Εγώ» και «Hello» έχουν ήδη περάσει στην εταιρεία Alpha Edition, ιδιοκτησίας του Θεοχάρη Φιλιππόπουλου. Στην εταιρεία λέγεται ότι συμμετέχει και ο Δημήτρης Κοντομηνάς, ενώ φαίνεται πως κάποιο ρόλο θα έχει και η Ελενα Λυμπέρη. Για τα υπόλοιπα περιοδικά του ομίλου οι φήμες λένε ότι για κάποια μηνιαία όπως το «Status» και το «Life& Style», αλλά και για τους ξένους τίτλους όπως «Vogue», «Glamour», «Men’s Health», έχουν εκφράσει ενδιαφέρον ο όμιλος ΑΝΤ1.

ΕΛΕΝΑ ΛΥΜΠΕΡΗ
Φιλόδοξη, τελειομανής και απαιτητική

Πολλοί υποστηρίζουν ότι την έμφυτη ροπή του Αντ. Λυμπέρη στην καλή ζωή ενίσχυε η εξίσου εκλεκτική σύζυγός του, Ελενα Μακρή-Λυμπέρη, η οποία ασχολήθηκε ενεργά όχι μόνο με τη «Vogue» αλλά και με πολλά έντυπα του ομίλου και είχε πάντα ρόλο στις εταιρικές αποφάσεις.

Αρσακειάδα, σπούδασε σχέδιο και μόδα στη Σχολή Βελουδάκη, ενώ το 1993 έγινε υπεύθυνη μόδας των Εκδόσεων Λυμπέρη. Φιλόδοξη, όμορφη και εξαιρετικά δυναμική, η παρουσία της δεν θα αφήσει αδιάφορο τον γοητευτικό εκδότη.

Από τον γάμο τους θα γεννηθούν τρία παιδιά, η Φιλίππα, ο Αλέξανδρος και ο Αριστοτέλης, ενώ ο Αντώνης Λυμπέρης έχει και μία κόρη, την Ιόλη, από προηγούμενη σχέση. Η κ. Λυμπέρη φημίζεται ως σκληρή και απαιτητική εργοδότρια, με εκρηκτικό ταμπεραμέντο ” κάποιοι υποστηρίζουν ότι προσπαθούσε να πατρονάρει τον εκκεντρικό χαρακτήρα της θρυλικής διευθύντριας της αμερικανικής «Vogue», Αννα Γουίντορ. Εργατική, τελειομανής, μπορούσε εύκολα να νευριάσει όταν κάτι δεν πήγαινε όπως το είχε σχεδιάσει, όμως ο θυμός της δεν κρατούσε πολύ. Θεωρείται στοργική μητέρα, αφοσιωμένη στην οικογένειά της, ενώ τα τελευταία χρόνια προχώρησε και στη συγγραφή δύο βιβλίων, που οι παρουσιάσεις τους αποτέλεσαν μεγάλα κοσμικά events.

Για το άσχημο τέλος των Εκδόσεων Λυμπέρη είναι χαρακτηριστικό το συγκινητικό σχόλιο που δημοσίευσε στο Twitter. «Αυτές οι μέρες είναι ίδιες με τότε που πέθανε η μάνα μου».

 

Μάγδα Λιβέρη
magdaliveri@yahoo.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.