Βουτιά του τζίρου στα καταστήματα, με πτώση της κατανάλωσης ακόμα και στην αγορά τροφίμων

Μεγάλη Εβδομάδα που δεν κατέληξε στην… Ανάσταση ήταν για την αγορά το φετινό Πάσχα.

Η οικονομική κρίση έδειξε για τα καλά τα δόντια της μειώνοντας κατά 500 εκατομμύρια τον τζίρο που πραγματοποιούν κάθε χρόνο οι εμπορικές επιχειρήσεις, με την πτώση να ξεπερνά το 15% σε σχέση με το περσινό Πάσχα. Την ίδια ώρα, για μια από τις χειρότερες χρονιές κάνουν λόγο οι ακτοπλόοι αλλά και οι ξενοδόχοι της χώρας. Η επιβατική κίνηση στα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 40%, ενώ 30% λιγότερες ήταν οι αφίξεις στα ξενοδοχεία, με τον τζίρο των επιχειρήσεων του κλάδου να εμφανίζεται μειωμένος κατά 50% σε σχέση με πέρυσι.

Το φτωχότερο Πάσχα της τελευταίας δεκαετίας πέρασαν φέτος οι Ελληνες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και κυρίως της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματός τους. Σύμφωνα με τους εμπόρους, η πτώση της κατανάλωσης έπληξε ακόμη και την αγορά των τροφίμων, με τη μείωση των πωλήσεων να φτάνει το 10% και τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 570 εκατ. ευρώ από 610 εκατ. ευρώ που υπολογίζεται ότι ήταν πέρυσι.

«Η αγορά ανέβηκε τον δικό της Γολγοθά. Οι καταναλωτές περιόρισαν στο ελάχιστο την κατανάλωση ενώ η κρίση έπληξε ακόμα και τα δώρα που παραδοσιακά αγοράζονται αυτό το διάστημα για τα βαφτιστήρια», λέει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης.

Η ΜΕΙΩΣΗ

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, αν και υπήρξε υπερεπάρκεια αγαθών, η ζήτηση ήταν σημαντικά μειωμένη. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος σε αξία κάθε αγοράς στα εμπορικά καταστήματα που αφορούσε τα δώρα για τα βαφτιστήρια ήταν φέτος στα 50 ευρώ, μειωμένος κατά 50% σε σχέση με πέρυσι, ενώ σε σχέση με το 2010 αντιπροσώπευε μόλις το 1/3, και οι εργαζόμενοι καταναλωτές (υπολογίζονται στα 3,9 εκατ.) ξόδεψαν φέτος 120 ευρώ λιγότερα από το Πάσχα του 2011.

Πιο αναλυτικά, οι πρώτες εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, ακολουθώντας την πορεία της φετινής πασχαλινής αγοράς σε όλη την Ελλάδα, δείχνουν μείωση στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων κατά 4%-7%, στα μικρά καταστήματα τροφίμων και ποτών 9%-12%, στα πολυκαταστήματα 11%-13%, στα καταστήματα καλλυντικών 15%-17%, στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης 18%-21%, στα καταστήματα εποχικών δώρων 12%-15%.

Ρεπορτάζ: Κώστας Ντελέζος, Δήμητρα Σκούφου, Γιώργος Πουλερές

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.