Ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι ο κολοσσός των social media θα αλλάξει το όνομα της εταιρείας σε Meta. Η αλλαγή ονόματος της Facebook αντικατοπτρίζει την ώθηση της εταιρείας να δημιουργήσει έναν ψηφιακό εικονικό κόσμο γεμάτο με άβαταρ, γνωστό ως μετασύμπαν, καθώς μάχεται με μια βαθύτερη κρίση δημοσίων σχέσεων και τον αυξανόμενο ρυθμιστικό έλεγχο

Ο Ζάκερμπεργκ έκανε την ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο εικονικής και ε πραγματικότητας της εταιρείας την Πέμπτη, όπου περιέγραψε το όραμά του για το metaverse – έναν ψηφιακό κόσμο χτισμένο πάνω στον δικό μας, που περιλαμβάνει στοιχεία ψηφιακής πραγματικότητας. «Πιστεύουμε ότι το metaverse θα είναι ο διάδοχος του mobile internet», είπε ο Ζάκερμπεργκ.

Η νέα εταιρεία συμμετοχών Meta θα περιλαμβάνει το Facebook, τη μεγαλύτερη θυγατρική του, καθώς και εφαρμογές όπως το Instagram, το WhatsApp και την εταιρεία εικονικής πραγματικότητας Oculus.

Μιλώντας στο  συνέδριο ο Ζάκερμπεργκ είπε ότι το Facebook είναι «μια εμβληματική επωνυμία μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά όλο και περισσότερο, απλώς δεν περιλαμβάνει όλα όσα κάνουμε». Πρόσθεσε πως«Από εδώ και στο εξής, θα είμαστε πρώτα metaverse, όχι πρώτα Facebook». Ενώ η εταιρεία άλλαζε το όνομά της σε Meta, ο Ζακεμπεργκ είπε ότι οι υπάρχουσες μεμονωμένες πλατφόρμες και επωνυμίες — Facebook, WhatsApp, Messenger, Instagram και Oculus — δεν θα αλλάξουν.

Η νέα εταιρεία συμμετοχών Meta θα περιλαμβάνει το Facebook, τη μεγαλύτερη θυγατρική του, καθώς και εφαρμογές όπως το Instagram, το WhatsApp και την εταιρεία εικονικής πραγματικότητας Oculus.

Το Facebook επένδυσε 10 δισεκατομμύρια δολάρια στο έργο του metaverse το 2021.

H εταιρεία ανακοίνωσε ότι το τμήμα ψηφιακής πραγματικότητας της είχε αυξηθεί τόσο σημαντικά που πλέον θα κατατάσσει τα έσοδά της ξεχωριστά, χωρίζοντας τα προϊόντα της σε δύο κατηγορίες.

Οι δύο κατηγορίες

Αυτές οι κατηγορίες περιλαμβάνουν μια «οικογένεια εφαρμογών» συμπεριλαμβανομένων των Facebook, Instagram, Messenger και WhatsApp και τα προϊόντα «εργαστηρίων πραγματικότητας», συμπεριλαμβανομένων AR και VR, καθώς και οποιοδήποτε σχετικό υλικό.

Σε μια παρουσίαση από το σπίτι του, ο Ζάκερμπεργκ περιέγραψε το όραμά του για το metaverse ως έναν ψηφιακό κόσμο στον οποίο οι χρήστες θα αισθάνονται ότι είναι ο ένας με τον άλλον και θα έχουν μια «αίσθηση παρουσίας» παρά το γεγονός ότι είναι πολύ μακριά. Η πλατφόρμα θα επιτρέπει στους χρήστες να προσαρμόζουν τα avatar και τους ψηφιακούς χώρους τους, διακοσμώντας ένα ψηφιακό γραφείο με φωτογραφίες, βίντεο, ακόμη και βιβλία.

«Όταν στέλνω στους γονείς μου ένα βίντεο με τα παιδιά μου, θα αισθάνονται ότι είναι ακριβώς τη στιγμή», είπε.

Ο Ζάκερμπεργκ αύξησε τις επενδύσεις στην  εικονική πραγματικότητα, καθώς ανταγωνίζεται την Apple και άλλες εταρείες για την κατασκευή της υπολογιστικής πλατφόρμας επόμενης γενιάς. Τον Ιούλιο περιέγραψε για πρώτη φορά το όραμά του να δημιουργήσει ένα metaverse, το οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση μέσω διαφορετικών συσκευών, επιτρέποντας στους χρήστες να ψωνίζουν, να παίζουν και να κοινωνικοποιούνται.

Η εταιρεία δήλωσε τη Δευτέρα ότι από το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σχεδιάζει να ανακοινώσει  τα αποτελέσματα για τη μονάδα της στο Facebook Reality Labs, η οποία κατασκευάζει τα προϊόντα AR, VR και metaverse.

Η παρουσίαση έδειχνε χρήστες να προσκαλούν φίλους εικονικά ή δύο άτομα να παρακολουθούν μια συναυλία μαζί παρόλο που βρίσκονταν σε όλο τον κόσμο ο ένας από τον άλλο και συναδέλφους να κάνουν παρουσιάσεις και meetings από απόσταση.

«Πιστεύουμε ότι το metaverse θα είναι ο διάδοχος του του mobile internet. Θα είμαστε σε θέση να νιώθουμε παρόντες – σαν να βρισκόμαστε εκεί με ανθρώπους, ανεξάρτητα από το πόσο μακριά είμαστε στην πραγματικότητα», είπε. «Θα είμαστε σε θέση να εκφραστούμε με νέους χαρούμενους, εντελώς καθηλωτικούς τρόπους.

«Ο καλύτερος τρόπος για να κατανοήσεις το μετα-σύμπαν είναι να το βιώσεις μόνος σου», πρόσθεσε ο Ζούκερμπεργκ, αν και πρόσθεσε «δεν υπάρχει ακόμη πλήρως».

Η Facebook στη δίνη των ελέγχων μετά τις αποκαλύψεις Χάουγκεν

Το Facebook βρίσκεται αντιμέτωπο με σειρά από ελέγχους , καθώς η πρώην εργαζόμενη του, που έγινε πληροφοριοδότης, Φράνσις Χάουγκεν κατηγόρησε την εταιρεία ότι βαθαίνει την πόλωση και τοποθετεί, χωρίς φραγμούς, τα κέρδη πάνω από την ασφάλεια των χρηστών της. Πολυάριθμα ειδησεογραφικά μέσα, συμπεριλαμβανομένων των Financial Times, έλαβαν  χιλιάδες έγγραφα που παρείχε στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ και στο Κογκρέσο, τα οποία  αποακλύπτουν την εσωτερική λειτουργία της εταιρείας.

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της  Wall Street Journal, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ  εξετάζει τα εσωτερικά έγγραφα που διέρρευσαν προκειμένου να διαπιστώσει αν η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ παραβίασε συμβιβαστική συμφωνία του 2019, η οποία αφορούσε δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών, τα οποία κατέληξαν στην Cambridge Analytica, την εταιρεία που επιχείρησε να επηρεάσει τις αμερικανικές εκλογές του 2016 προς όφελος του Ντόναλντ Τραμπ. Η Facebook είχε πληρώσει τότε πρόστιμο-ρεκόρ ύψους 5 δισ. δολαρίων.

 

ot

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.