Πρακτικές συμβουλές και tips για αγορές σωστές, όχι απλώς… φθηνές

Η περίφημη Black Friday – η μεγάλη εμπορική γιορτή στην διάρκεια της οποίας γίνονται σημαντικές εκπτώσεις σε πολλές κατηγορίες προϊόντων – βρίσκεται πια “προ των πυλών” και, αν κρίνουμε από τις συζητήσεις στο Web, παραμένει ενδιαφέρουσα για την πλειοψηφία του καταναλωτικού κοινού (συνεχίζουμε πάντως να ελπίζουμε σε βελτιωμένη εικόνα όσον αφορά στις εκπτώσεις σε σχέση με άλλες χρονιές).

Οι ευκαιρίες και… “ευκαιρίες” που ισχύουν ήδη είναι πολλές, θ’ αυξηθούν δε θεαματικά την Πέμπτη τα ξημερώματα και την Παρασκευή το πρωί. Αντί να προτείνουμε συγκεκριμένες τέτοιες απ’ όλες τις κατηγορίες – οι οποίες άλλους θα ενδιαφέρουν, άλλους όχι – θεωρούμε προτιμότερο να δώσουμε πρακτικές συμβουλές για το πώς θα μπορέσουν οι φίλοι ή φίλες του Αθηνόραμα Digital να εκμεταλλευθούν αληθινά την Black Friday και… όχι αυτή εκείνους ή εκείνες. Ας τις δούμε μία-μία τις συμβουλές αυτές!

Κάνε λίστα με αυτά που πραγματικά θέλεις
Αν χρειάζεται να το υπογραμμίσουμε… θα το κάνουμε: η Black Friday ή κάθε άλλη ενέργεια μεγάλων προσφορών είναι ένα ψυχολογικό παιχνίδι. Το ζητούμενό του είναι να παρακινηθείς να σκεφτείς πόσα χρήματα “εξοικονομείς” με την τάδε έκπτωση και όχι πόσα ξοδεύεις στην ουσία. Δεν έχει νόημα να παρασύρεσαι, λοιπόν, αγοράζοντας πράγματα μόνο και μόνο επειδή φαίνονται “μεγάλη προσφορά”. Φτιάξε μία λίστα με όσα όντως σ’ ενδιαφέρει να αγοράσεις (σημείωσε και εναλλακτικές για να έχεις μεγαλύτερη ευελιξία και πιο πολλές επιλογές) και “κυνήγησε” αυτά τα πράγματα. Όχι… “ό,τι κινείται” και έχει ένα “μείον” με διψήφιο νούμερο δίπλα του.

Μην κοιτάς έκπτωση, κοίτα τιμή
Σχετικό με το προηγούμενο, μα κι από μόνο του σημαντικό: αφενός δεν έχει νόημα να ψωνίζεις αποκλειστικά βάσει έκπτωσης ούτως ή άλλως. Αφετέρου πολλές εκπτώσεις, δυστυχώς, είναι… “εκπτώσεις”: είτε τιμές που τεχνηέντως αυξήθηκαν για να “μειωθούν” στην Black Friday, είτε τιμές που δεν διαφέρουν από προσφορές που γίνονται σε κάθε άλλη φάση του χρόνου. Εστίασε όχι στο πόσο επί τοις εκατό αναγράφει το εκάστοτε κατάστημα ότι κάνει την οποιαδήποτε έκπτωση, αλλά στην τελική τιμή του προϊόντος που σε ενδιαφέρει. Αν κινείται στο πλαίσιο ενός ποσού που είχες στο μυαλό σου ως αποδεκτού να ξοδέψεις γι’ αυτό, έχει καλώς (το επόμενο βήμα είναι “μία βόλτα” σε ανταγωνιστικά καταστήματα μήπως το ίδιο προϊόν υπάρχει και φθηνότερα). Αν δεν κινείται σε αυτό το πλαίσιο, τί κι αν αναγράφει “-90%”; Είπαμε, δεν ψωνίζουμε κάτω από… ψυχολογική πίεση, ακόμη κι αν είναι όντως μεγάλη η προσφορά!

Χρησιμοποίησε sites και apps σε κινητό ή tablet
Οι προσφορές της Black Friday ισχύουν θεωρητικά για 4 μέρες μεν – πρακτικά πλησιάζουμε την διάρκεια… εβδομάδας πλέον, αυτό είναι άλλο θέμα – στο πλαίσιό της όμως πολλά καταστήματα, ειδικά Δικτυακά, κάνουν και βραχύχρονες προσφορές (flash offers) που ισχύουν για περιορισμένο στοκ μέχρι να εξαντληθεί. Εκεί μπορεί να “κρύβεται” κάποια ευκαιρία που σ’ ενδιαφέρει, αλλά… δεν μπορείς να μείνεις κι ατέλειωτες ώρες καθισμένος μπροστά στον Η/Υ σου γι’ αυτές! Η λύση: τα sites και τα apps των εμπορικών αλυσίδων ή καταστημάτων για κινητά ή/και tablets. Εγκατέστησε τα apps εκείνων των καταστημάτων που γνωρίζεις κι εμπιστεύεσαι. Αν ξέρεις πως είναι πιθανό να αγοράσεις από εκεί, φτιάξε ένα προφίλ για να είσαι έτοιμος να κάνεις “στην στιγμή” αγορά σε flash offer (θα χρειαστεί ούτως ή άλλως και για “νορμάλ” αγορές). Αν τα καταστήματα αυτά αξίζουν, έχουν ήδη διαμορφώσει τα sites ή τα apps τους ώστε να προωθούν τις ευκαιρίες της Black Friday συνολικά αλλά και τα flash offers.



Άσε το τηλέφωνο, ψώνισε μέσω Internet
Σε άλλες χρονιές συμβουλεύαμε το καταναλωτικό κοινό να μην μπει στην διαδικασία επίσκεψης στο κατάστημα για τα προϊόντα που το ενδιαφέρουν, αν μπορεί να το αποφύγει. Φέτος, ωστόσο, η πανδημία του COVID-19 έχει ούτως ή άλλως στερήσει αυτήν την επιλογή απ’ όλους μας, καθώς τα περιοριστικά μέτρα κρατούν τα καταστήματα κλειστά. Οι εταιρείες τους – ειδικά αυτές των μεγάλων αλυσίδων – έχουν ενισχύσει τα τηλεφωνικά τους κέντρα ώστε να δέχονται παραγγελίες και έτσι από τον κόσμο που για τον οποιονδήποτε λόγο δεν συνηθίζει να ψωνίζει μέσω Internet. Βοήθησε, όμως, τόσο τον κόσμο στα τηλεφωνικά κέντρα όσο και… τον εαυτό σου και προτίμησε να κάνεις τις αγορές σου από τα sites ή τα apps των καταστημάτων. Θα ταλαιπωρηθείς λιγότερο – όσο κόσμο κι αν έχουν επιστρατεύσει για αυτήν την περίοδο οι εταιρείες, ο χρόνος αναμονής στο τηλέφωνο θα είναι μεγάλος – και θα διευκολύνεις τόσο τους εργαζόμενους, όσο και τους καταναλωτές εκείνους που δεν έχουν άλλη επιλογή από το τηλεφώνημα. Τρία σε ένα!

Τσεκάρεις πιστωτική και περιθώριο αγορών από σήμερα
Ξέρουμε, αστείο, μα είναι εκπληκτικό το πόσος κόσμος (ειδικά αυτός που δεν κάνει συχνά αγορές ηλεκτρονικά) δεν ελέγχει αν η πιστωτική του κάρτα είναι λειτουργική ή/και πόσο είναι το ποσό που έχει στην διάθεσή του για αγορές. Κάνε το, έστω και προληπτικά, από σήμερα. Στις ηλεκτρονικές αγορές καλώς ή κακώς οι πιστωτικές κάρτες είναι προτιμότερες από τις χρεωστικές γιατί ο έλεγχος υπολοίπου και η εκκαθάριση της πληρωμής γίνονται ταχύτερα (και σε περίπτωση λάθους ή άλλου προβλήματος μπορείς ν’ αποζημιωθείς από την τράπεζα). Τσεκάρεις πιστωτική, λοιπόν: καλύτερα να μην βρεθείς προ δυσάρεστης έκπληξης χάνοντας κάτι όντως ενδιαφέρον και σε καλή τιμή, μόνο και μόνο επειδή δεν ήταν εφικτό να ολοκληρωθεί το τελευταίο βήμα. Σωστά;

Και μην ξεχνάς την Cyber Monday!
Αν τα προϊόντα που σε ενδιαφέρουν είναι κυρίως τεχνολογικά και άρα πιθανό να τα αγοράσεις ούτως ή άλλως μέσω κάποιου ηλεκτρονικού καταστήματος, ισχύει και φέτος στην Ελλάδα η… τελευταία ευκαιρία της Cyber Monday (Δευτέρα 30/11). Στην διάρκειά της όχι μόνο ισχύουν οι εκπτώσεις της Black Friday, μα ενίοτε προϊόντα σε προσφορά που “δεν κινήθηκαν” εκείνη την ημέρα όσο οι έμποροι θα ήθελαν δέχονται πρόσθετες μειώσεις τιμής που τα καθιστούν ελκυστικότερα. Υπάρχει κι ένα μικρό ρίσκο εκεί φυσικά: αν βρει κανείς προϊόν που όντως τον ενδιαφέρει και προσφέρεται σε καλή τιμή την Black Friday, μα δεν το αγοράσει ελπίζοντας πως την Cyber Monday θα είναι ακόμη πιο φθηνό, δεν είναι καθόλου σίγουρο πως θα παραμένει διαθέσιμο. Χμ!

Υπάρχουν μερικά ακόμη πράγματα που μπορείς να κάνεις για να εξασφαλίσεις πως η Black Friday θα λειτουργήσει υπέρ σου και όχι το αντίθετο: η εγγραφή στα newsletters των αγαπημένων σου καταστημάτων, η παρακολούθηση των Facebook/Twitter εκείνη την ημέρα, η… ολονυχτία της Πέμπτης προς Παρασκευή για τα ψώνια σου (οι προσφορές ισχύουν από τις 00.01), ακόμη και η χρήση sites που παρακολουθούν την τιμή προϊόντων διαχρονικά αν είσαι… αληθινά αποφασισμένος να βρεις την καλύτερη δυνατή ευκαιρία ever. Τα προαναφερθέντα που διαλέξαμε ν’ αναφέρουμε, όμως, σε γενικές γραμμές ισχύουν για όλους. Καλό κυνήγι και καλές αγορές!

athinorama

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.