Η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ είναι η μόνη έξοδος για… ψώνια που επιτρέπεται στην εποχή του κορωνοϊού και της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Για τον ίδιο λόγο, ωστόσο, τα σούπερ μάρκετ μπορούν να αποτελέσουν εστίες μετάδοσης του κορωνοϊού. Τα μέτρα που θέσπισε η κυβέρνηση -όπως ο περιορισμός των ατόμων που μπορούν να βρίσκονται εντός του καταστήματος- και τηρούν κατά γράμμα οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ διασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό τόσο τους εργαζόμενους όσο και τους πελάτες.

Παρά ταύτα, υπάρχει ένας τρόπος ώστε τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ να γίνουν με ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια. Ποιος είναι αυτός; Η προσεκτική επιλογή της ημέρας και της ώρας.

Πότε πρέπει να κάνετε τα ψώνια σας στο σούπερ μάρκετ
Το περιοδικό Forbes προ ημερών δημοσιοποίησε τα στοιχεία της έρευνας της Retail Aware, που πραγματοποιήθηκε σε πολύ μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο και τις πρώτες ημέρες του Απριλίου. Η έρευνα φανέρωσε ότι το καλύτερο χρονικό διάστημα για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ είναι τα πρωινά μεσούσης της εβδομάδας και κυρίως της Τετάρτης και της Πέμπτης.

Ποιες είναι οι χειρότερες ημέρες για σούπερ μάρκετ; Οι ερευνητές απαντούν ότι η χειρότερη ημέρα είναι το Σάββατο και η Κυριακή -όπου επιτρέπεται η λειτουργία των καταστημάτων.



Παρόμοια συμπεράσματα περιλαμβάνει το σχετικό άρθρο του Insider. Ως «χρυσή» ημέρα και ώρα χαρακτηρίζεται το πρωινό της Τετάρτης, ενώ ως καλές επιλογές παρουσιάζονται τα πρωινά και τα μεσημέρια -οπότε είναι και διαθέσιμα και τα πολύ φρέσκα προϊόντα- από Δευτέρα έως και Πέμπτη.

Το Insider τονίζει ότι ένας καλός κανόνας για τα σούπερ μάρκετ είναι η επίσκεψη πολύ νωρίς το πρωί ή λίγο πριν το κλείσιμό τους.

Τι δείχνουν τα στοιχεία για την Ελλάδα
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την έρευνα του Retail Aware παρατηρήθηκε πως μικρότερα καταστήματα αλυσίδων σούπερ μάρκετ συγκεντρώνουν λιγότερο κόσμο απ’ ό,τι οι υπεραγορές. Επιπλέον, προκύπτει ότι στα τέλη και τις πολύ αρχές κάθε μήνα υπάρχει μεγαλύτερη προσέλευση στα σούπερ μάρκετ, λόγω των πληρωμών συντάξεων και καταβολής της μισθοδοσίας και των επιδομάτων.

Τα παραπάνω στοιχεία για τα σούπερ μάρκετ δείχνουν να ισχύουν και για την Ελλάδα. Στους παρακάτω πίνακες εμφανίζεται η κίνηση -όπως την καταγράφει η Google- σε ένα από τα κεντρικότερα σούπερ μάρκετ της Αθήνας.

Σε αυτή την εικόνα φαίνεται η σχετικά μειωμένη κίνηση τις Τετάρτες, με τη ροή στο σούπερ μάρκετ να είναι καλύτερη τα πρωινά:

souper-market-ores-tetartes.jpg

Τελείως διαφορετική είναι η εικόνα του Σαββάτου:

souper-market-ores-savvato.jpg

Πολύ καλή είναι η ροή καταναλωτών στο ίδιο σούπερ μάρκετ και τις Δευτέρες:

souper-market-ores-deytera-6.jpg

Από τα στοιχεία, πάντως, προκύπτει και ένας άλλος… κανόνας για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ: Oτι η κίνηση είναι πολύ χαμηλή λίγο πριν και μετά τις 18:00. Ποια μπορεί να είναι η εξήγηση; Οτι στις 18:00 η… μισή χώρα είναι μπροστά από τις τηλεοράσεις για να παρακολουθήσει την ενημέρωση από τον καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα.

economistas

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.