Κάθε χρόνο βγαίνουν όλο και πιο εξελιγμένα smartphones που υπόσχονται εικόνες μοναδικής ευκρίνειας και σήμα τόσο δυνατό που μπορείτε να επικοινωνήσετε ακόμα και από καταφύγιο, ενώ μπορείτε να μαθαίνετε παράλληλα τα νέα από όλο τον κόσμο. Η διάρκεια όμως ζωής της μπαταρίας αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα που έχει οδηγήσει πλέον την αγορά στην επιστροφή του παλιού. Παράλληλα και οι ολοένα και αυξανόμενες τιμές των smartphones που φτάνουν πλέον μέχρι και τα 1.500 δολάρια αποθαρρύνουν τους καταναλωτές που στρέφονται στα …λίγοτερο «έξυπνα» και απλούστερα κινητά.

Την ίδια στιγμή που η αγορά των smartphones συρρικνώθηκε την χρονιά που μόλις μας αποχαιρέτησε, τα απλής τεχνολογίας κινητά (feature phones) σημείωσαν αύξηση της τάξης του 23%, σύμφωνα με το Counterpoint Market Monitor.

Αν και υπήρξε επιβράδυνση των παραγγελιών από την Ινδία που αποτελούσε και την βασική χώρα ανάπτυξης των feature phones, μεγάλη άνοδο σημείωσαν η Μέση Ανατολή, αλλά κυρίως η Αφρική που αναδεικνύεται στη μεγαλύτερη αγορά τηλεφώνων παγκοσμίως, σημειώνοντας άνοδο των παραγγελιών κατά 32%.

Οι πωλήσεις smartphones και feature phones

smartphones_feature.png

Η ζωή της μπαταρίας αποτελεί τον βασικό λόγο της στροφής των καταναλωτών γιατί αν και είναι καλά τα άπειρα megapixel και οι κάμερες που μπορούν να τραβήξουν ευρυγώνια, η ενεργειακή κατανάλωση των smartphones από την άλλη πλευρά, αποτελεί δυσεπίλυτο πρόβλημα.

Σε αναδυόμενες χώρες όπως στην Αφρική και την Ινδία, δεν υπάρχει πρόσβαση σε υποδομές με ηλεκτρισμό για μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας το 2014, μόνο στην Αφρική 600 εκατ. άνθρωποι δεν είχαν πρόσβαση σε ηλεκτρισμό.

Αν και υπάρχει αύξηση της χρήσης των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Αφρική, σε απομακρυσμένες περιοχές χωρίς ηλεκτρικό, ο πληθυσμός βασίζεται στη φόρτιση των κινητών του σε συγκεκριμένα σημεία φόρτισης επί πληρωμή. Η ζωή της μπαταρίας γίνεται ολοένα και πιο σημαντικός παράγοντας για την επιλογή του κινητού και τα κινητά βασικής τεχνολογίας με την μεγαλύτερη διάρκεια της μπαταρίας σε σχέση με τα smartphones, γίνονται απαραίτητα, καθώς χρησιμοποιούνται επίσης και ως δεύτερη συσκευή για να πραγματοποιούν κλήσεις.


Οι πωλήσεις των feature phones παγκοσμίως ανά αγορά

poliseis-phones-global.png

Αν και έχει υπάρξει προσπάθεια στροφής των χρηστών σε smartphone οι χρήστες που δεν έχουν μεγάλη επαφή με την τεχνολογία ή της μεγαλύτερης ηλικίας που προτιμούν την άνεση σε σχέση με την χρήση και η χαμηλή αγοραστική δύναμη κάνοντας τα feature phones δημοφιλή επιλογή. Καθώς πλέον μπορούν να αναβαθμιστούν και ως 4G συσκευές, μπορούν να εξυπηρετούν εφαρμογές όπως WhatsApp και Facebook, δείχνοντας πως μπορούν να ικανοποιήσουν τους χρήστες που δεν είναι πρόθυμοι να κάνουν την μετάβαση σε smartphone.

Η επιστροφή των Nokia πυροδότησε επίσης την ζήτηση για κινητά παλαιάς τεχνολογίας με το 3310 να αποτελεί μεγάλη επιτυχία. Η νοσταλγία σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα κατασκευής έχει συμβάλλει στο να είναι το δεύτερο σε πωλήσεις κινητό παγκοσμίως στο τρίτο τρίμηνο του 2018, με την HMD να κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς μαζί με την iTel, που σημειώνει μεγάλη επιτυχία στην Αφρικανική αγορά.

Πώς διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις των Feature phones παγκοσμίως

agora-feature_phones.png

Σύμφωνα με την Counterpoint τα feature phones αναμένεται να παραμείνουν στις κορυφαίες προτιμήσεις τα επόμενα 5-6 χρόνια, εξαιτίας των αναδυόμενων αγορών που δεν έχουν εισέλθει ακόμα. Όπως αναφέρει η έρευνα: «Οι νέοι χρήστες με χαμηλό εισόδημα από τις αναδυόμενες αγορές, που θα πάρουν για πρώτη φορά τηλέφωνο μέσα στα επόμενα χρόνια, θα προτιμήσουν κατά πάσα πιθανότητα ένα feature phone».

economistas

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.