Πριν λίγες ημέρες, σε μια λιτή εκδήλωση στην μαρίνα του Φλοίσβου, η Ελληνική αντιπροσωπεία της Mercedes, παρουσίασε στους εκπροσώπους του Τύπου, το «βαρύ της χαρτί» στις μαζικές πωλήσεις, την 4η γενιά (η 1η γενιά παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1997) της A-Class.

Η νέα A-Class φιλοδοξεί να θέσει νέα μέτρα και σταθμά στην compact κατηγορία, με επαναστατικό εσωτερικό σχεδιασμό και πρωτοποριακή τεχνολογία. Στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της νέας A-Class περιλαμβάνεται το εντελώς νέο σύστημα πολυμέσων MBUX – Mercedes-Benz User Experience.

Πρόκειται για ένα είδος «συναισθηματικής» σύνδεσης ανάμεσα στον οδηγό, το όχημα και τους επιβάτες, καθώς διαθέτει δυνατότητα εκμάθησης μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Επιπλέον, το μοντέλο διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένες οδηγικές καταστάσεις.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί ο «Avant-garde» πίνακας οργάνων, ενώ στο ταμπλό ενσωματώνονται δύο οθόνες που ξεκινούν από μέγεθος 7 ιντσών (βασική έκδοση) και φτάνουν έως τις 10.25 ίντσες (26 εκ.) για να δημιουργήσουν ένα εντελώς αυτόνομο σύνολο ευρείας οθόνης. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη λειτουργικότητα και την χρηστικότητα, καθώς η νέα A-Class προσφέρει καλύτερη περιμετρική ορατότητα, αυξημένους χώρους στο ύψος των ώμων, των χεριών και του κεφαλιού και ο χώρος αποσκευών είναι σημαντικά μεγαλύτερος σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Τέλος, στον τομέα των επιδόσεων μία νέα γκάμα αποδοτικών κινητήρων εγγυάται ακόμη μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και άνεση.

Εμφάνιση
Το μακρύτερο μεταξόνιο και η χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει τις πλευρές του αυτοκινήτου κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο μακρύ. Το καπό έχει πιο έντονη κλίση απ’ ό,τι στην προηγούμενη σειρά μοντέλου και οι μεγαλύτεροι θόλοι τροχών για ζάντες 16 έως 19 ιντσών αναδεικνύουν τον σπορ χαρακτήρα. Το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου δείχνει φαρδύτερο χάρη στις εντονότερες καμπύλες, στους αραιούς πίσω ανακλαστήρες και στον αρθρωτό προφυλακτήρας δύο τμημάτων, ενώ τα επίπεδα πίσω φώτα αποτελούνται από δύο τμήματα.

Με τιμή cd από 0,25 και μετωπική επιφάνεια (A) 2,19 τ.μ., η νέα A-Class είναι η καλύτερη στην κατηγορία της.

Εσωτερικό

Η εσωτερική αρχιτεκτονική χαρακτηρίζεται από την σχεδίαση του ταμπλό, καθώς για πρώτη φορά, καταργείται τελείως το κάλυπτρο πάνω από το κόκπιτ. Έτσι, το κυρίως τμήμα του ταμπλό σε σχήμα φτερού εκτείνεται αδιάκοπα από τη μία μπροστινή πόρτα μέχρι την άλλη. Η οθόνη Widescreen (προαιρετικά) είναι τελείως ελεύθερη και τα στόμια των αεραγωγών που θυμίζουν τουρμπίνα.

Το ταμπλό χωρίζεται σε δύο τρισδιάστατα, οριζόντια τμήματα και τα 64 χρώματα του προαιρετικού ατμοσφαιρικού φωτισμού προσφέρουν πενταπλάσιους χρωματισμούς σε σχέση με πριν.

 

Η οθόνη διατίθεται σε τρεις εκδόσεις:

με δύο οθόνες 7 ιντσών (17.78 cm),
με μία οθόνη 7 ιντσών και μία οθόνη 10,25 ιντσών (26 cm), και
με δύο οθόνες 10,25 ιντσών.
Παρά την σπορ εμφάνισή της, η νέα A-Class είναι πιο χρηστική. Μεγαλύτερος χώρος στο ύψος των ώμων, των γονάτων και των κεφαλιών, ευκολότερη πρόσβαση στο πίσω μέρος και ο μεγαλύτερος χώρος αποσκευών, συμπληρώνονται από την βελτίωση της περιμετρικής ορατότητας (η περιοχή που κρύβουν οι κολώνες έχει μειωθεί κατά 10% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο).

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών πίσω από τα πίσω καθίσματα είναι 370 λίτρα (+29 λτ από το προηγούμενο μοντέλο). Το άνοιγμα φόρτωσης είναι κατά 20 εκ. φαρδύτερο από πριν, και το δάπεδο χώρου αποσκευών είναι κατά 11,5 εκ μακρύτερο, ενώ η πλάτη των πίσω καθισμάτων μπορεί να τοποθετηθεί πιο όρθια, π.χ. για να χωρέσουν ογκώδη κουτιά. Εξίσου πρακτικός είναι και ο σχεδιασμός των αποθηκευτικών χώρων: Η θήκη μικροαντικειμένων στην κεντρική κονσόλα μπροστά από το μοχλό ταχυτήτων είναι σημαντικά μεγαλύτερη.

 

Όσον αφορά την άνεση, προαιρετικά, τα μπροστινά καθίσματα δεν διατίθενται μόνο με θέρμανση αλλά και με κλιματισμό καθίσματος, ενώ προσφέρεται και πακέτο εργονομικών καθισμάτων με λειτουργία μασάζ.

Με το πακέτο εργονομικών καθισμάτων, τα πλευρικά τμήματα του καθίσματος και η οσφυϊκή στήριξη μπορούν να ρυθμίζονται ξεχωριστά χάρη σε μια ηλεκτρική αντλία πεπιεσμένου αέρα. Οι αεροθάλαμοι προσφέρουν λειτουργία μασάζ στην οσφυϊκή περιοχή. Σημειώνουμε ότι, στην Ελλάδα διατίθενται δύο διαφορετικοί τύποι καθισμάτων: το κάθισμα comfort και το σπορ κάθισμα με ενιαία εμφάνιση.

Έλλειψη θορύβων και κραδασμών
Εκτός από την αποτελεσματική απομόνωση της ανάρτησης από το αμάξωμα και τα αεροακουστικά μέτρα, καθοριστικό ρόλο παίζει το ίδιο το αμάξωμα. Κατά την σχεδίαση του μοντέλου, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην συνολικά υψηλή δομική ακαμψία και στα σημεία σύνδεσης ανάμεσα στο αμάξωμα, την ανάρτηση και το σύστημα κίνησης, τα οποία παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο για το θόρυβο από το δρόμο, μειώνοντας έτσι αισθητά τη στάθμη θορύβου στο εσωτερικό.

 

Παθητική ασφάλεια
Το άκαμπτο και έξυπνα σχεδιασμένο αμάξωμα αποτελεί τη βάση ενίσχυσης της συμπεριφοράς σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας. Οι ειδικά μελετημένες ζώνες παραμόρφωσης ενισχύουν την προστασία των επιβατών της ενώ έχουν ληφθεί επιπλέον μέτρα για την αθόρυβη λειτουργία του αυτοκινήτου. Το βάρος του αμαξώματος ωστόσο, διατηρείται στο ίδιο χαμηλό επίπεδο, όπως και το προηγούμενο μοντέλο. Στο επίκεντρο του σχεδιασμού ασφάλειας βρίσκεται ο άκαμπτος κλωβός επιβατών, ο οποίος διαθέτει εξαιρετική ακαμψία, όταν υπόκειται στα υψηλά φορτία καταπονήσεων που συνεπάγεται ένα ατύχημα.

Αντίστοιχα, η αντοχή ολόκληρου του πλευρικού τμήματος του αυτοκινήτου αυξάνεται κατακόρυφα εξαιτίας των χαλύβδινων θυρών που διαθέτουν πλέον ειδικές ενισχύσεις, ενώ πρόσθετη προστασία παρέχεται από στοιχεία απόσβεσης κρούσεων στις πλαϊνές επενδύσεις των καθισμάτων και της κολόνας Β.

Οι λεγόμενες χειρολαβές θυρών αδράνειας, αποτρέπουν το ακούσιο άνοιγμα των θυρών κατά τη διάρκεια ατυχήματος, καθώς η πόρτα παραμένει κλειδωμένη στη θέση της όταν υφίσταται τις βίαιες δυνάμεις σύγκρουσης.

 

Για την προστασία πεζών, η A-Class είναι εξοπλισμένη με το ενεργό καπό κινητήρα, το οποίο ανυψώνεται κατά 80 εκ περίπου μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται πρόσθετος χώρος μεταξύ του καπό και του κινητήρα.

Στον βασικό εξοπλισμό ασφαλείας περιλαμβάνονται αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, αερόσακος γονάτων οδηγού και αερόσακοι παραθύρων. Περιλαμβάνονται επίσης πλευρικοί αερόσακοι θώρακα/λεκάνης μπροστά, ενώ προαιρετικά διατίθενται και για τους πίσω επιβάτες.

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Η νέα A-Class είναι εξοπλισμένη με συστήματα υποβοήθησης και λειτουργίες δανεισμένες από την S Class. Έτσι έχει την δυνατότητα να κινείται ημί-αυτόνομα μέσω βελτιωμένων συστημάτων καμερών και ραντάρ που της επιτρέπουν να βλέπει μπροστά σε απόσταση έως και 500 μ.

Επίσης περιλαμβάνει τη διευρυμένη ενεργή υποβοήθηση πέδησης (Active Brake Assist) στο βασικό εξοπλισμό και το σύστημα Pre-Safe Plus που μπορεί να ανιχνεύσει μια επικείμενη οπίσθια σύγκρουση.

Κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου
Αρχικά θα είναι διαθέσιμοι δύο νέοι 4κύλινδροι βενζινοκινητήρες. Οι καινοτομίες στον κινητήρα M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων και ισχύ έως 120 ίππους περιλαμβάνουν το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (στην αρχή σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων 7G-DCT) και το τριγωνικό σχήμα της κυλινδροκεφαλής. Ο δεύτερος νέος βενζινοκινητήρας είναι ο 2λιτρος M 260 με ισχύ 165 kW και ροπή στρέψης 350 Nm. Στα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται το CAMTRONIC για τον εκκεντροφόρο εισαγωγής. Και οι δύο βενζινοκινητήρες διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων στο βασικό εξοπλισμό.

 

Νέος είναι και ο 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας (OM 608) με κυβισμό 1,5 λίτρων, ισχύ έως 85 kW και ροπή στρέψης έως 260 Nm. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του είναι το σύστημα ελέγχου εκπομπών με τεχνολογία AdBlue κοντά στον κινητήρα, ο στροβιλοσυμπιεστής με βελτιστοποιημένη απόκριση και η ψύξη αέρα υπερπλήρωσης με νερό. Επιπλέον, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Θα ακολουθήσουν και άλλοι νέοι κινητήρες. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χωρητικότητα 43 λίτρα στο βασικό εξοπλισμό, ενώ για τα κορυφαία μοντέλα διατίθεται προαιρετικά ένα ρεζερβουάρ 51 λίτρων.

Κατ’ επιλογή, η νέα A-Class διατίθεται με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC με πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής.

Ανάρτηση
Στην A-Class, υπάρχει δυνατότητα επιλογής συστήματος ανάρτησης, ανάλογα με την έκδοση κινητήρα και τις προτιμήσεις του οδηγού. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τροχοί 16 ιντσών. Η νέα A-Class διαθέτει μπροστινή ανάρτηση με γόνατα McPherson. Οι πιο ισχυρές εκδόσεις, όπως η A 250 και όλα τα μοντέλα 4MATIC, καθώς και τα μοντέλα με προσαρμοζόμενη απόσβεση ή μεγαλύτερους τροχούς διαθέτουν πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων.

 

Στο βασικό εξοπλισμό, η νέα A-Class περιλαμβάνει ανάρτηση ανέσεων με χαλύβδινα ελατήρια και Dynamic Select, χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά.

Η παραγωγή της εντός του έτους, θα γίνεται σε πέντε εργοστάσια, τα οποία βρίσκονται σε τρεις διαφορετικές ηπείρους. Θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο Rastatt, και θα ακολουθήσει η έναρξη της παραγωγής στην Ουγγαρία, στη Φινλανδία και την Κίνα. Το εργοστάσιο στο Aguascalientes του Μεξικό αποτελεί νέα προσθήκη στο δίκτυο.

 

Η νέα A-Class ήρθε στη χώρα μας και είναι διαθέσιμη προς παραγγελία στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:

Ο κυριότερος βασικός εξοπλισμός των μοντέλων στην Ελλάδα:

Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
Active Brake Assist
Αερόσακος γονάτων οδηγού
Mercedes-Benz σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης
Μονάδα επικοινωνιών (LTE) για τη χρήση υπηρεσιών Mercedes me connect
Χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι
CRUISE CONTROL – Σύστημα ρύθμισης ταχύτητας
THERMATIC – σύστημα κλιματισμού
Προεγκατάσταση ψηφιακού ραδιοφώνου
DYNAMIC SELECΤ
Δερμάτινο τιμόνι νέας γενιάς με πλήκτρα αφής και ενσωματωμένο Cruise Control
Touchpad με κομψή σχεδίαση
MBUX σύστημα πολυμέσων CONNECT 20
Πακέτο Style
Ζάντες αλουμινίου (16″) 40.6 cm, σχεδιασμός 5 διπλών ακτίνων
Πακέτο άνεσης καθισμάτων
Σύστημα προστασίας πεζών
Πακέτο φωτισμού και ορατότητας
Υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής
Κάμερα οπισθοπορείας

 

 

 

newsbeast

loading…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.