Ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζης, σε συνένετυξη τύπου που παραχώρησε στα ΜΜΕ, στη Λαμία και τα Τρίκαλα, ανέφερε, μεταξύ άλλων ότι:

Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και σ΄ αυτόν τον αυτοκινητόδρομο, κατάφερε να λύσει σύνθετα και μεγάλα προβλήματα, που κρατούσαν το έργο τελματωμένο.

Υπενθυμίζεται ότι, την Άνοιξη του 2010, οι δανείστριες τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση του έργου και, από τον Φεβρουάριο του 2011, επιβλήθηκε μακρόχρονη αναστολή εργασιών. Το έργο επανεκκινήθηκε τον Ιανουάριο του 2014, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το τέλος του 2015.

Το έργο όμως παρέμεινε βαλτωμένο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις που διαχειρίστηκαν την τύχη του, αδυνατούσαν, ακόμη και μετά τη συμφωνία επανεκκίνησης του 2013, να βρουν λύσεις στις καθυστερήσεις που δημιουργούνται λόγω των απαλλοτριώσεων, των αρχαιολογικών ερευνών, και των μετακινήσεων των δικτύων Κοινής Ωφελείας. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος, διακρίνεται για μία… παγκόσμια πρωτοτυπία! Δεν έχει αρχή και τέλος, καθώς στη «συμφωνία επανεκκίνησης» το 2013, εξαιρέθηκε ένα μεγάλο μέρος του φυσικού αντικειμένου του έργου, δηλαδή, το βόρειο και το νότιο τμήμα του.
Για να ολοκληρωθεί το έργο και να ξεπεραστούν οι δυσμενέστατοι για το ελληνικό δημόσιο όροι των συμβάσεων των προηγούμενων κυβερνήσεων, η κυβέρνηση προχώρησε σε μία σειρά καίριων παρεμβάσεων, που αφορούσαν τη θεραπεία των παθογενειών που κρατούσαν το έργο καθηλωμένο.


Σήμερα, η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έρχεται να διορθώσει αυτές τις στρεβλώσεις, δρομολογώντας τις διαδικασίες για να παραδοθεί στους πολίτες το σύνολο του έργου, λειτουργικό και ολοκληρωμένο.
Το Δημόσιο, με την έκδοση των δύο Υπουργικών Αποφάσεων, προχωρεί στην ολοκλήρωση των αναβαλλόμενων τμημάτων του έργου. Το νότιο τμήμα, από Λαμία έως Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χλμ. περίπου, έχει ενταχθεί στο πλαίσιο του νέου Ευρωπαϊκού Χρηματοδοτικού Προγράμματος 2014 – 2020 και οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2018.

Όσον αφορά στην κατασκευή του βορείου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου (Τρίκαλα – Εγνατία), οι διαπραγματεύσεις του Υπουργείου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων βρίσκονται σε τελικό στάδιο και στα τέλη του 2018 αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες. Από το σύνολο, λοιπόν, του έργου, παραδόθηκαν σήμερα 79 χιλιόμετρα σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου. Το συγκεκριμένο οδικό τμήμα, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο, μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Τρικάλων, έρχονται να δώσουν μια νέα μορφή στο ταξίδι από και προς Αθήνα, αφού πλέον, παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού μειώνεται περισσότερο από 30 λεπτά.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 είναι ένα έργο με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Η ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65, ο οποίος θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων, θα συμβάλλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Κεντρικής Ελλάδος και θα αναβαθμίσει την σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την προσπελασιμότητα προς την Αλβανία και την Π.Γ.Δ.Μ., δίδοντας έτσι την δυνατότητα ενίσχυσης της περιφερειακής ανάπτυξης, του τουρισμού και της εμπορευματικής διακίνησης.


Στη συνέχεια ο Υπουργός αποκάλυψε ότι, την ερχόμενη Τετάρτη, 27 Δεκεμβρίου, θα δημοσιευθεί ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων: «Το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, είναι, να λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας στο τέλος του 2018 έως αρχές του 2019. Είναι η δέσμευσή μας προς τον ελληνικό λαό, ότι για να ολοκληρωθούν για μας οι αυτοκινητόδρομοι, σημαίνει, ότι έχουμε ένα δίκαιο και σύγχρονο σύστημα διοδίων. Για αυτό και θα κάνουμε αυτό το διαγωνισμό.» Αυτή, λοιπόν, είναι η απάντηση στις “Κασσάνδρες” που θέλανε αυτός ο οδικός άξονας να παραμένει στην εγκατάλειψη όπως οι ίδιες τον είχαν παραδώσει στην σημερινή κυβέρνηση.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΓΙΑΛΑΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.