Ρεπορτάζ: Μανώλης Καλουδάς

Tο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης, παρουσιάστηκε το μεσημέρι της Τρίτης, στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης.

Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Τζανακόπουλος και ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος, παρουσίασαν τα στοιχεία από την πρώτη φάση λειτουργίας της νέας πλατφόρμας, κάνοντας λόγο για σημαντικό βήμα στον χώρο του διαδικτύου, στο θέμα της κατανομής των κρατικών διαφημίσεων, αλλά και της διασφάλισης των δικαιωμάτων των εργαζομένων.


«Αγώνας ενάντια στις παθογένειες του χώρου»

Αρχικά, ο κ. Τζανακόπουλος μίλησε για ιστορική στιγμή, η οποία «δυστυχώς έγινε το 2017, αλλά ποτέ δεν είναι αργά. Ουσιαστικά αποτελεί μία μάχη, με την οποία συνεχίζουμε τον αγώνα μας ενάντια στη διαστρέβλωση και τις παθογένειες του χώρου.

Η κίνηση αυτή γίνεται για να μπει τάξη στο διαδίκτυο, για να προασπιστεί η νομιμότητα. Σίγουρα δεν θα διορθώσει όλα τα προβλήματα, αλλά ελπίζουμε να κάνει τον χώρο καλύτερο. Ήδη 400 site έχουν δηλώσει το μετοχολόγιό τους, με τα 200 από αυτά να έχουν ήδη εγκριθεί».

Στο σημείο αυτό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος διερωτήθηκε «Όσοι δεν κάνουν αίτηση έχουν κάτι να κρύψουν; Μήπως οι δημοσιογράφοι δουλεύουν σε καθεστώς γαλέρας; Μήπως έχουν μικρή επισκεψιμότητα και παρουσιάζουν κέρδη;».

«Το διαδίκτυο ήταν πεδίο γκρίζων ζωνών»

Στη συνέχεια, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκος Παππάς, αναφέρθηκε στον χώρο του διαδικτύου ως «ένα πεδίο γκρίζων ζωνών. Στήνονταν ιστοσελίδες και ως διά μαγείας είχαν πρόσβαση στο κρατικό χρήμα.

Τώρα όμως η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μία προσπάθεια στον χώρο της ενημέρωσης συνολικά, καθώς και οι εφημερίδες θα αναγράφουν συγκεκριμένα bar codes, ενώ θα δημιουργηθεί και η πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου».

Ο κ. Παππάς εξήγησε πως σύμφωνα με τον νόμο το 30% της κρατικής διαφήμισης οφείλει να πηγαίνει στα περιφερειακά site. «Είμαστε πολύ χαρούμενοι, λοιπόν, που οι μισές επιχειρήσεις από αυτές που έκαναν αίτηση, αφορούν την περιφέρεια. Από αύριο θα υπάρχει πρόσβαση στις ιστοσελίδες που έχουν γραφτεί το μητρώο media».

«Το διαδίκτυο αποκτά επιτέλους ταυτότητα»

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «το διαδίκτυο αποκτά επιτέλους ταυτότητα. Με την κίνηση αυτή κερδίζουμε:

Διαφάνεια
– Ενίσχυση πολυφωνίας
– Εφαρμογή νομοθεσίας για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης

«Κάτι τέτοιο δεν έχει ξαναγίνει», υπογράμμισε ο κ. Κρέτσος, για να εξηγήσει στη συνέχεια τα προνόμια αυτής της πρωτοβουλίας.

– Δικαίωμα πρόσβασης στην κρατική διαφήμιση.
– Παροχή υπηρεσίας προστασίας λογοκλοπής (με τη συνεργασία του ΟΣΔΕΛ – Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου)
– Μπορούν να γίνουν συνεργάτες στα προγράμματα ΕΚΟΜΕ
– Διαπίστευση δημοσιογράφων

Στη συνέχεια αναφέρθηκε σε κάποια στατιστικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία από τις 400 αιτήσεις που έχουν καταβληθεί οι 200 έχουν γίνει δεκτές, το 54% αφορά εταιρείες, το 33% ατομικές επιχειρήσεις και το 13% φυσικά πρόσωπα.

Στις 200 επιχειρήσεις που έχουν εγκριθεί δουλεύουν πάνω από 2.000 εργαζόμενοι, εκ των οποίων οι περίπου 1.000 είναι δημοσιογράφοι.


«Αν ολοκληρωθούν οι εγγραφές είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να φτάσουμε πάνω από 3.000 εργαζόμενους», τόνισε ο κ. Κρέτσος, για να υπογραμμίσει πως «θα σταλεί επιστολή για το νέο καθεστώς σε δημόσιους φορείς (860), τράπεζες και ΔΕΚΟ για να ενημερωθούν προκειμένου να κατανείμουν σωστά τα ποσοστά της διαφήμισης».

Τέλος, τον λόγο πήρε ο πρόεδρος του ΟΣΔΕΛ, κ. Γιώργος – Ανδρέας Ζάννος, ο οποίος ενημέρωσε σχετικά με τη ΜΚΟ αυτή, η οποία διαχειρίζεται τα δικαιώματα στο διαδίκτυο όσων δεν μπορούν να διαχειριστούν από μόνοι τους.

Δείτε:

altsantiri

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.