Tου Τάκη Πουρναράκη

gp montzaΟ Nico Rosberg εκμεταλλεύτηκε την κακή εκκίνηση του Lewis Hamilton και πήρε προβάδισμα στην πρώτη στροφή και την 1η νίκη της καριέρας του στη Μόντσα. Ο Βρετανός που εκκινούσε 1ος έστριψε 6ος και έδωσε μάχη για να βρεθεί ξανά στη 2η θέση.

Το πάρκο της Μόντσα υποδέχτηκε σήμερα τους τιφόζι που γέμισαν τις κερκίδες με εξαιρετικό καιρό: Θερμοκρασία αέρα στους 29 βαθμούς Κελσίου, θερμοκρασία οδοστρώματος στους 38 βαθμούς Κελσίου.

Ο επικεφαλής του γκρούπο FIAT – Chrysler,  Sergio Marchionne έκανε την καθιερωμένη του βόλτα στα πάντοκ, παρέα με τον ομόλογό του στην Pirelli, Marco Tronchetti Provera όταν ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους αν είναι ικανοποιημένος από τη φετινή πορεία της Ferrari. Ο Ιταλός μάνατζερ παρότι ήξερε πως παραδίπλα ήταν ο επικεφαλής της Mercedes Dieter Zetsche δε δίστασε να παραδεχτεί: “Είναι ξεκάθαρο πως φέτος δεν πετύχαμε τους στόχους μας”. Όλοι αυτοί είδαν την εκκίνηση με ανάμεικτα συναισθήματα. Ο Provera ήξερε καλά πως ότι και να γίνει θα κερδίσει μονοθέσιο με ελαστικά Pirelli. Ο Zetsche είδε τον poleman, πρωταθλητή και πρωτοπόρο της βαθμολογίας Lewis Hamilton να εκκινεί άσχημα και να χάνει έδαφος.

4 9dr4

Ευτυχώς όμως για τις Mercedes, ο Rosberg κράτησε την 1η θέση παρά την προσπάθεια του Vettel να στρίψει εμπρός του. Οι Ferrari των Vettel και Raikkonen ακολουθούσαν κατά πόδας τη Mercedes του Rosberg χάρη και στην ταχύτερη πολύ μαλακή γόμα που φορούσαν. Πιο πίσω ο Hamilton πέρασε εύκολα το Ricciardo αλλά χρειάστηκε να περιμένει μέχρι να μπουν οι Vettel/Raikkonen στα πιτ για να περάσει 2ος.

4 9dr2Ο Hamilton προσπερνά το Bottas στη μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού.

Πριν τις Ferrari μπήκε ο Bottas αφού τον πέρασε ο Hamilton και έβαλε την μαλακή γόμα στον 14ο γύρο. Σε σύνολο 53 ήταν προφανές ότι θα χρειαστεί και άλλο pit stop. Οι Raikkonen και Vettel μπήκαν στον 16ο και 17ο γύρο αντίστοιχα και έβαλαν πάλι την πολύ μαλακή γόμα. Ήταν σαφές πως επίσης πήγαιναν για δυο πιτ στοπ. Ο Ricciardo αντίστοιχα έβαλε τη μαλακή γόμα και εδώ ήταν ξεκάθαρο πως πήγαινε για δυο πιτ στοπ.

Οι Mercedes που εκκίνησαν με την μαλακή γόμα είχαν την άνεση να τη διατηρήσουν μέχρι και τον 25ο γύρο. Ο Rosberg μπήκε πρώτος έβαλε τη μέση γόμα και ήταν σαφές πως σχεδίαζε μ’ αυτό το σετ να ολοκληρώσει τον αγώνα. Ο Hamilton ακολούθησε το παράδειγμά του ένα γύρο αργότερα και βρέθηκε όπως ήταν φυσιολογικό πίσω από τις Ferrari (σ.σ: οι οποίες όμως είχαν και άλλο πιτ στοπ υποχρεωτικά).

4 9dr1Οι Ferrari με την πολύ μαλακή γόμα ήταν στον ίδιο ρυθμό με τις Mercedes που φορούσαν τη μέση γόμα.

Σ’ αυτό το σημείο ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό πως οι Ferrari με την πολύ μαλακή γόμα κινούνταν όσο πιο γρήγορα μπορούσαν και ήταν στον ίδιο ρυθμό με το Rosberg ενώ ο Hamilton πέτυχε ταχύτερο γύρο μειώνοντας τη διαφορά από τον πρωτοπόρο σε λιγότερο από 10 sec. Ήταν σαφής η πρόθεση του Βρετανού να παίξει φουλ επίθεση και να μην αρκεστεί στην προδιαγραφόμενη 2η θέση. Ο Bottas ξαναμπήκε στα πιτ στον 31ο γύρο έβαλε πάλι τη μαλακή γόμα σκοπεύοντας να κάνει άλλους 22 γύρους μ’ αυτή και να τερματίσει διατηρώντας την 5η θέση μπροστά από το Ricciardo. Κάπου εκεί ο Hamilton έδειξε να συμβιβάζεται με τη 2η θέση καθώς η διαφορά του από το Rosberg άρχισε ν’ ανοίγει πάλι πάνω από τα 10 sec. Στον 33ο γύρο ο Vettel μπήκε εκ νέου στα πιτ και έβαλε τη μαλακή γόμα. Στον αμέσως επόμενο το παράδειγμά του ακολούθησε και ο Raikkonen. Ξεκάθαρη στρατηγική δυο αλλαγών από τις Ferrari στην προσπάθεια να διασφαλίσουν την 3η και 4η θέση. Ο Raikkonen σημείωσε το ταχύτερο γύρο του αγώνα με 1:26.016 με τη μαλακή γόμα.

4 9dr3
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Rosberg να πανηγυρίζει για την 1η του νίκη
στη Μόντσα. Ο Hamilton τερμάτισε 2ος και διατήρησε το προβάδισμα στη βαθμολογία έστω και με διαφορά μόλις 2 βαθμών πλέον από το Rosberg.

4 9dr6
Ο Vettel απόλαυσε τις επευφημίες των τιφόζι που και πάλι δημιούργησαν φανταστική ατμόσφαιρα, ανεβαίνοντας στο βάθρο στη Μόντσα.
Ο αγώνας θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα καθώς δεν είχαμε ούτε πολλές μάχες για θέση, ούτε κάποιο ουσιαστικό διακύβευμα. Αν δει κανείς τη σειρά εκκίνησης και την τελική κατάταξη αντιλαμβάνεται όσα λέμε. Στην υβριδική εποχή της F1, σε σύνολο 52 αγώνων οι Mercedes έχουν κερδίσει στους 45! Απομένουν επτά για την λήξη του πρωταθλήματος ήτοι 175 βαθμοί να μοιραστούν και το μόνο ερωτηματικό για τον φετινό τίτλο είναι: Hamilton ή Rosberg? Επόμενος αγώνας το GP Σιγκαπούρης στις 18/9.

H τελική κατάταξη ήταν:

4 9dr5

Τάκης Πουρναράκης

loading…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.