Sergio Perez (MEX) Sahara Force India F1 VJM09. Australian Grand Prix, Saturday 19th March 2016. Albert Park, Melbourne, Australia.
Sergio Perez (MEX) Sahara Force India F1 VJM09.
Australian Grand Prix, Saturday 19th March 2016. Albert Park, Melbourne, Australia.

Είχαν περάσει 111 ημέρες από την ώρα που σίγησαν οι υβριδικές μηχανές στο Grand Prix του Abu Dhabi και

με το οποίο έκλεισε η αυλαία του 2015. Όλοι οι λάτρεις της Formula 1 περίμεναν με αγωνία την έναρξη της νέας σεζόν και με απορίες, τη μάχη των κατατακτήριων δοκιμών.

Κι αυτό ελέω του νέου συστήματος που φάνταζε περίπλοκο, αποφασίστηκε στις… καθυστερήσεις και όπως αποδεικνύεται, δεν είχε και πολλούς υποστηρικτές!

«Εμείς τα λέγαμε», είπε χαρακτηριστικά ο Sebastian Vettel αλλά ίσως κι ο ίδιος να μην είχε προβλέψει πλήρως το φιάσκο στο οποίο θα εξελισσόταν η μάχη για την πρώτη pole position του 2016. Μόνο έτσι μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τη διαδικασία που εκεί που θα έπρεπε να κορυφώνεται, να σε κρατάει με γουρλωμένα μάτια και σφιγμένες γροθιές, ουσιαστικά «ξεφούσκωσε».

verstappen-australi16-b640

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Q1 αποδείχθηκε χαοτικό αν και ομολογώ πως είχε το ενδιαφέρον του. Βέβαια μπέρδεψε ακόμα και τις ομάδες που σε πολλές περιπτώσεις δεν υπολόγιζαν σωστά πότε έπρεπε να κάνουν οι οδηγοί τους τις καλές προσπάθειες. Όμως και μόνο πως οι πρώτοι δύο αποκλεισμοί αφορούσαν στις Manor και οι επόμενοι δύο στις Haas, μαρτυρά πως δεν άλλαξαν πολλά.

Στο Q2 άρχισαν τα πρώτα «σύννεφα» με κάποιες διακοπές «έντασης» που αποτέλεσαν πρόγευση για το κυρίως πιάτο της απογοήτευσης του Q2. Βλέποντας πως δεν μπορούσαν να «κλέψουν» την pole από τις Mercedes, οι υπόλοιποι αποφάσισαν απλά να παρκάρουν τα μονοθέσιά τους και να προφυλάξουν και τα ελαστικά τους ενόψει του αγώνα!

verstappen-australi16-a640tall

Πέντε λεπτά πριν το τέλος του Q3, οι υπόλοιποι τα είχαν παρατήσει κ είδαμε μόνο έναν γύρο από Rosberg και Hamilton! Το χρονόμετρο ήθελε 3 λεπτά για το φινάλε και ήδη ο pole man ζυγιζόταν! Εύλογα, όσο ακόμα συνεχιζόταν το ανούσιο πια countdown, είχαν αρχίσει να υψώνονται οι φωνές απογοήτευσης και αγανάκτησης.

Γιατί το αστείο της υπόθεσης είναι πως ενώ η F1 είχε πολλά κακώς κείμενα που έπρεπε να αλλάξουν, το format των κατατακτήριων δοκιμών δεν ήταν ένα από αυτά! Ήταν από τα λίγα που δούλευαν σωστά αλλά για να τα λέμε κι όλα, μετά από το 18 στα 19 που έκανε πέρυσι η Mercedes τα Σάββατα, υπήρχε προβληματισμός. Λένε πως υιοθετήθηκε το σύστημα που είδαμε, για να μην εφαρμοστεί η ιδέα των αντεστραμμένων grid. Αναρωτιέσαι: ‘τι σκέφτονται όσοι είναι σε θέσεις που καλούνται να πάρουν αποφάσεις’;

Wolff-singa15-serious640

Τουλάχιστον τώρα δεν χρειάστηκε σκέψη. Οι οδηγοί τάχθηκαν κατά. Τουλάχιστον όσοι δεν επικεντρώνονται στον τουρισμό αυτή την περίοδο. Οι επικεφαλείς των περισσότερων ομάδων ήταν αρκετά καυστικοί στις δηλώσεις τους. Ο Bernie Ecclestone τηλεφώνησε στον επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Toto Wolff, για να οργανώσει συνάντηση εκπροσώπων των ομάδων το πρωί της Κυριακής.

Παραδέχονται όλοι πως τα έκαναν μαντάρα και τουλάχιστον κινούνται άμεσα για να διορθώσουν το φιάσκο. Πολλοί λένε πως αρκεί η επαναφορά της παλιάς διαδικασίας στο Q3 και να παραμείνουν τα Q1 και Q2 ως έχουν. Όμως το ρεπορτάζ από τη Μελβούρνη λέει πως μάλλον στο Σακχίρ θα έχουμε το παλιό σύστημα. Μένει αυτό να αποφασιστεί στη σύσκεψη των εκπροσώπων των έντεκα ομάδων. Φυσικά, μέσω ομοφωνίας, γιατί αν δεν έχουμε ομοφωνία, απλά πατάμε τσάμπα πλήκτρα στα πληκτρολόγια…

verstappen-australi16-c640

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/PanosSeitanidis)

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.