Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

Μελομακάρονα ή κουραμπιέδες είναι πιο παχυντικά;

25 Δεκεμβρίου, 2015 by Χρήστος Μίμης

Αποδίδουν περίπου ίδιες θερμίδες αλλά το ένα υπερτερεί διατροφικά του άλλου

glukaaa.mediumΚάθε εποχή έχει και τα… διλήμματά της. Έτσι, κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, πρωταγωνιστεί το δίλημμα «μελομακάρονο ή κουραμπιές;». Πρόκειται για ένα ερώτημα που απασχολεί κυρίως όσους βρίσκονται σε δίαιτα, καθώς και όσους επιθυμούν να διατηρήσουν το βάρος τους κατά την εορταστική περίοδο, αποφεύγοντας τις υπερβολές.

Όσον αφορά το θερμιδικό περιεχόμενο των αγαπημένων Χριστουγεννιάτικων γλυκισμάτων, θα λέγαμε πως, αν και μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τη συνταγή και το μέγεθος της μερίδας, τελικά τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες αποδίδουν περίπου τις ίδιες θερμίδες ανά τεμάχιο. Ωστόσο, πιθανότατα θα έχετε ακούσει πως το μελομακάρονο υπερέχει «διατροφικά» έναντι του κουραμπιέ. Ουσιαστικά βέβαια, αυτό δεν αφορά τις θερμίδες, αλλά σχετίζεται με τη διατροφική του σύσταση, καθώς παρασκευάζεται με χρήση ελαιολάδου, μελιού και καρυδιών, τα οποία αποτελούν πιο υγιεινές επιλογές συγκριτικά με το βούτυρο και τη ζάχαρη που χρησιμοποιούνται στους κουραμπιέδες.

Όταν όμως το ζητούμενο είναι ο έλεγχος του σωματικού βάρους, δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως το αποτέλεσμα κρίνεται από τη συνολική ημερήσια πρόσληψη θερμίδων και την αντίστοιχη ενεργειακή δαπάνη. Έτσι, το σημαντικό είναι να ελέγξουμε την ποσότητα των μελομακάρονων ή κουραμπιέδων που θα καταναλώσουμε κατά τη διάρκεια των γιορτών, αλλά και το σύνολο των διατροφικών μας επιλογών.

Επομένως, θυμηθείτε πως το «κλειδί» βρίσκεται στη συνολική διαιτητική πρόσληψη και όχι σε μεμονωμένα -«παχυντικά» ή μη- τρόφιμα. Γι’ αυτό, προσπαθήστε σε αυτές τις γιορτές να παρατηρήσετε το δάσος και όχι το δέντρο, φροντίζοντας να απολαύσετε τα εποχιακά εδέσματα με σύνεση, προκειμένου να αποφύγετε μια ανεπιθύμητη αύξηση βάρους.

neadiatrofis

This entry was posted on Παρασκευή, 25 Δεκεμβρίου, 2015 at 22:28 and is filed under ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply