Τον τρίτο του τίτλο ως παγκόσμιος πρωταθλητής της Φόρμουλα 1 πανηγυρίζει ο Λιούις Χάμιλτον
f1
Μετά από 3 μέρες η βροχή κόπασε και ο αγώνες εκκίνησε με πιο ομαλές συνθήκες. Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν στην εκκίνηση ενδιάμεσα ελαστικά (σ.σ: εκτός του Bottas) με τον poleman Νico Rosberg να διαμαρτύρεται πως τα εμπρός δικά του ελαστικά δεν είχαν καθόλου πρόσφυση. «Απλά είναι κρύα Nico» ήταν η απάντηση του μηχανικού του δεδομένης της θερμοκρασίας αέρα στους 17 βαθμούς Κελσίου και της θερμοκρασίας οδοστρώματος στους 19 βαθμούς Κελσίου.

Όλα έδειχναν πως αργά ή γρήγορα η πίστα θα στέγνωνε και κάποια στιγμή στους 56 γύρους αγώνα θα χρειάζονταν και σλικ ελαστικά. Η Pirelli είχε στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα αλλά κανείς δεν είχε δοκιμάσει σε στεγνό οδόστρωμα. Επιπλέον η χρήση ενδιάμεσων ελαστικών απαλλάσσει τους οδηγούς από την υποχρέωσε χρήσης και των δυο γομών.

25 10dr3

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τους Hamilton, Kvyat να εκκινούν πολύ καλά. Ο Hamilton πέρασε τον Rosberg στην πρώτη στροφή, μάλιστα υπήρξε επαφή ανάμεσα στις δυο Mercedes με αποτέλεσμα ο Γερμανός να βγει προσωρινά και να πέσει 5ος. Αμέσως αντέδρασε προσπερνώντας τον Perez και ανέβηκε στην 4η θέση. Ανάμεσα σ’ αυτόν και το Hamilton βρίσκονταν οι δυο Red Bull των Kvyat και Ricciardo. Ο Hamilton όντας επικεφαλής της κούρσας ήξερε πως αρκεί να πάρει 9 βαθμούς παραπάνω από το Vettel και δυο παραπάνω από το Rosberg να να κατακτήσει τον 3ο του παγκόσμιο τίτλο. Ο Γερμανός με τη Ferrari κατάφερε μετά τους πρώτους γύρους να βρεθεί στην 6η θέση παρότι εκκινούσε από την 14η.

25 10dr3


Mετά τους πρώτους γύρους ο αλυτάρχης επέβαλλε καθεστώς
«εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας» για να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια. Χτύπησαν μεταξύ των οι δυο Sauber, o Massa πάτησε θραύσματα από τη σύγκρουσή τους ο Αλόνσο κοπάνησε με τον Bottas καθώς ο Φινλανδός με τα σλικ ελαστικά έχασε τον έλεγχο στα φρένα. Ο Kvyat μπροστά δεν απέφυγε το λάθος που τον έφερε προς ώρας εκτός πίστας στην τελευταία στροφή πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού και αυτό τον έριξε στην 4η θέση πίσω από τους Ricciardo και Rosberg.

Πολύ σύντομα ο Ricciardo πίεσε και πέρασε το Hamilton. Η Red Bull ήταν πιο σταθερή στο φρενάρισμα στις μεικτές συνθήκες και με καλύτερη επιτάχυνση στην έξοδο τρων στροφών. Πρώτοι οι Ericsson και Button έβαλαν σλικ ελαστικά στον 18ο γύρο. Ο Rosberg δεν άργησε με τη σειρά του να περάσει και αυτός το Hamilton που είχε καταπονήσει τα ενδιάμεσα ελαστικά του και έχανε συνεχώς έδαφος. Από τη Mercedes κάλεσαν το Hamilton στα πιτ και του έβαλαν τη μαλακή γόμα βλέποντας ότι ο Button έκανε ταχύτερο γύρο. Το παράδειγμά τους ακολούθησαν και όλοι οι υπόλοιποι. Ο Raikkonen μόλις άλλαξε λάστιχα γλίστρησε με τα σλικ βγήκε και πλήγωσε τη Ferrari στο ρύγχος. Αυτό έγινε όταν του έριχνε γύρο ο Rosberg. Ο Rosberg εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της Mercedes με τα σλικ ελαστικά πέρασε το Ricciardo και για πρώτη φορά μετά την εκκίνηση βρέθηκε και πάλι 1ος.

Την ίδια στιγμή ο Vettel που κινούνταν πολύ γρήγορα πέρασε τον Kvyat και ανέβηκε 4ος. Εκείνη τη στιγμή μπροστά του ήταν ο Hamilton που όμως πολύ σύντομα πέρασε το Ricciardo και ρίχτηκε στο κυνήγι του Rosberg. Ο Ericsson εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα «δεν έχω καθόλου ισχύ» ανέφερε στους μηχανικούς. Η Sauber δεν ήταν σε εύκολα προσβάσιμο σημείο αυτό υποχρέωσε τον αλυτάρχη να εμπλέξει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Vettel άρπαξε την ευκαιρία να βάλει τη μέση γόμα ελπίζοντας να φτάσει ως το τέλος καθώς ήμασταν ήδη στον 28ο γύρο. Ο Γερμανός αλλάζοντας ελαστικά έχασε μια θέση όμως οι τέσσερις οδηγοί που βρίσκονταν μπροστά του με τις δυο Mercedes και τις δυο Red Bull δεν είχαν αλλάξει ελαστικά και προφανώς θα έπρεπε να το πράξουν. Ο Γερμανός με τη Ferrari φάνταζε σε πλεονεκτική θέση.

25 10dr2
Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στα πιτ και ο αγώνας εκκίνησε εκ νέου ο Rosberg κρατήθηκε εμπρός ενώ πίσω ο Vettel εξαπέλυσε επίθεση κερδίζοντας θέσεις.
Η επαφή του Ricciardo με το Hulkenberg υποχρέωσε τον αλυτάρχη να επιβάλλει ξανά καθεστώς «εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας» μέχρι να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια. Την ίδια στιγμή στη Mercedes ενημέρωναν το Hamilton πως ο Vettel δε θα χρειάζονταν άλλα ελαστικά μέχρι το τέλος του αγώνα. Ζήτησαν διαφορά άλλον 10 sec από το Βρετανό για να διατηρήσει την 1η θέση αλλάζοντας ελαστικά. Αυτό που έκανε ο Rosberg και είχε βρεθεί πίσω από Hamilton και Vettel. Μόλις έπαψε το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας ο Rosberg εύκολα με τα φρέσκα ελαστικά πέρασε τους Hamilton και Vettel και ξαναβρέθηκε επικεφαλής της κούρσας. Μάλιστα ο Vettel έχασε την 3η θέση από τον Max Verstappen με την Toro Rosso.

Στον 43ο γύρο ο Kvyat βγήκε στη στροφή 19 και χτύπησε στις μπαριέρες με πολύ δύναμη. Αμέσως εμφανίστηκε ξανά το αυτοκίνητο ασφαλείας και μηδένισε τις διαφορές. Το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στα πιτ στον 47ο γύρο. Απέμεναν 10 γύροι για την καρό σημαία.

25 10dr1
Ο Vettel πέρασε αμέσως τον Verstappen και ανέβηκε 3ος ενώ μπροστά ο Rosberg κρατήθηκε στην πρώτη θέση. Λίγους γύρους αργότερα όμως δεν απέφυγε το στιγμιαίο λάθος που τον έριξε στη 2η θέση. Έτσι ο Hamilton βρέθηκε επικεφαλής του αγώνα και αγκαλιά με τον τίτλο. Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Βρετανό να πανηγυρίζει έξαλλα τον 3ο τίτλο στην καριέρα του.

Στο βάθρο για 8η φορά σε 16 αγώνες βρέθηκαν οι ίδιοι οδηγοί: Hamilton, Rosberg, Vettel. Πλέον οι τρεις τελευταίοι αγώνες σε Μεξικό, Βραζιλία και Άμπου Ντάμπι δεν έχουν καμιά σημασία καθώς τα πρωταθλήματα έχουν κριθεί. Αναμένεται ουσιαστικά οι ομάδες να τους χρησιμοποιήσουν για δοκιμές εξέλιξης ενόψει της νέας χρονιάς.

Ο Hamilton πέρασε στην ιστορία ως ο πρώτος Βρετανός που παίρνει δυο συνεχόμενους τίτλους. Επίσης ισοφάρισε το ρεκόρ του sir Jackie Stewart με τρεις παγκόσμιους τίτλους. Οι πρώτες φράσεις του πρωταθλητή μέσα σε αναφιλητά ήταν: “Είναι η πιο σπουδαία μέρα της ζωής μου. Σας ευχαριστώ όλους. Αγαπώ την οικογένειά μου. Σας ευχαριστώ παιδιά”.

Ο πρώτος που αγκάλιασε και συνεχάρη το Hamilton μετά την έξοδο από το μονοθέσιο ήταν ο Rosberg. Ο Γερμανός αγκάλιασε τον πρωταθλητή με εγκαρδιότητα αλλά ήταν σαφώς άκεφος. Μην ξεχνάτε πως το δικό του λάθος έδωσε την ευκαιρία στο Hamilton να πάρει τη νίκη και τον τίτλο απόψε.

Circuit of the Americas, Austin, Texas, United States of America. Sunday 25 October 2015. Lewis Hamilton, Mercedes F1 W06 Hybrid wins the race and the championship as his team celebrate on the pit wall. World Copyright: Glenn Dunbar/LAT Photographic. ref: Digital Image _W2Q5290

Στο βάθρο των νικητών ο πρωταθλητής δήλωσε: «Είναι φανταστικά εδώ. Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους θεατές που ήρθαν παρά τη βροχή. Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψω πως αισθάνομαι. Ευχαριστώ όλους στην ομάδα για όσα έκαναν και την οικογένειά μου έχετε την αγάπη μου».

Ο μεγάλος χαμένος Nico Rosberg σημείωσε: «Σίγουρα είμαι απογοητευμένος με το λάθος που έκανα, δεν ξέρω τι έγινε είμαι πολύ απογοητευμένος».

Ο Vettel που εκκινούσε από την 14η θέση ήταν ικανοποιημένος: «Έχουμε σπουδαίο μονοθέσιο και ξεπεράσαμε όλες τις προσδοκίες φτάνοντας στο βάθρο. Σίγουρα δε μου αρέσει που έκλεισε η υπόθεση τίτλος. Αλλά θα συγχαρώ το Lewis και την Mercedes”.

Συνολικά τα αποτελέσματα ήταν:

ΘΕςΗ ΟΔΗΓΟς ΟΜΑΔΑ ΓΥΡΟΙ ΔΙΑΦΟΡΑ
1 Lewis Hamilton Mercedes 56 1’50:52.703
2 Nico Rosberg Mercedes 56 2.850s
3 Sebastian Vettel Ferrari 56 3.381s
4 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 56 22.359s
5 Sergio Perez Force India/Mercedes 56 24.413s
6 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 56 25.619s
7 Jenson Button McLaren/Honda 56 28.058s
8 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 56 32.273s
9 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 56 40.257s
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 56 53.371s
11 Fernando Alonso McLaren/Honda 56 54.816s
12 Alexander Rossi Marussia/Ferrari 56 1m15.277s
Daniil Kvyat Red Bull/Renault 41 Έξοδος
Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 35 Σύγκρουση
Kimi Raikkonen Ferrari 25 Φρένα
Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 25 Εγκατέλειψε
Felipe Massa Williams/Mercedes 23 Εγκατέλειψε
Romain Grosjean Lotus/Mercedes 10 Φρένα
Valtteri Bottas Williams/Mercedes 5 Εγκατέλειψε
Will Stevens Marussia/Ferrari 1 Εγκατέλειψε

Τάκης Πουρναράκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.