xamiltonΠριν ακόμη σβήσουν τα κόκκινα φώτα στη Williams δυσκολεύτηκαν να θέσουν σε λειτουργία τη μονάδα ισχύος της Mercedes στο μονοθέσιο του Μάσα με αποτέλεσμα, ο Βραζιλιάνος να μείνει ακίνητος στο γύρο σχηματισμού.

Τελικά η μονάδα ισχύος ενεργοποιήθηκε αλλά ο Μάσα ξεκίνησε από τα πιτ τελευταίος χάνοντας την 6η θέση. Στη σχάρα εκκίνησης βρίσκονταν μόλις 18 μονοθέσια καθώς ο Μπάτον δεν μπόρεσε να συμμετέχει στον αγώνα με την McLaren Honda ν’ αντιμετωπίζει για 3η συνεχή μέρα πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων ο Χάμιλτον διατήρησε την 1η θέση στην πρώτη στροφή αλλά πίσω του ο Ρόσμπεργκ προσπαθώντας να περάσει το Φέτελ έχασε τη φόρα του και τον πέρασε και ο Ράικονεν από την εξωτερική. Από τον πρώτο κιόλας γύρο ο Χάμιλτον έδειξε την πρόθεσή του ν’ απομακρυνθεί από τις Ferrari δίνοντας το δικό του ρυθμό στον αγώνα. Όταν στον 3ο γύρο ενεργοποιήθηκε η χρήση του DRS ο Βρετανός είχε ήδη απομακρύνει τη Mercedes από τις Ferrari στα 1.4sec ώστε να είναι εκτός ζώνης ο Φέτελ.

Την ίδια στιγμή ο Ρόσμπεργκ εκμεταλλευόμενος το DRS έπιασε αμέσως το Ράικονεν και τον πέρασε στην 1η στροφή. Παρά το μπλοκάρισμα στα φρένα ο Ρόσμπεργκ κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από το Φινλανδό που έδωσε μάχη για να πάρει πίσω την 3η θέση. Ο Ρόσμπεργκ αμέσως άνοιξε τη διαφορά από το Ράικονεν και έδειξε τις προθέσεις του προσπαθώντας να μαζέψει τη διαφορά από το Φέτελ. Ο Χάμιλτον πάλι μπροστά είχε σταθεροποιήσει τη διαφορά στα 2 sec και ανέμενε σε ένα παιχνίδι τακτικής για γερά νεύρα. Η πιο πιθανή στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών ελαστικών, με μεγιστοποίηση χρήσης της μαλακής γόμας. Υπήρχαν όμως φόβοι από τη Mercedes ότι μπορεί η Ferrari να επιχειρήσει κάποια τακτική παράκαμψης (undercut) πραγματοποιώντας νωρίς το πρώτο ή το δεύτερο πιτ στοπ. Ο Ρόσμπεργκ με αργό ρυθμό μείωνε την απόσταση από το Φέτελ.  Ένα οδηγικό λάθος του Γερμανού της Ferrari έφερε το Ρόσμπεργκ στη 2η θέση πίσω από το Χάμιλτον. Αμέσως ήρθε εντολή από την Mercedes προς το Γερμανό να προσέξει παραπάνω τα ελαστικά του από τη στιγμή που πέρασε τις Ferrari καθώς πλέον αυτό που είχε σημασία ήταν η στρατηγική. Τα προβλήματα για το Φέτελ συνεχίστηκαν, πολύ σύντομα τον έφτασε και τον πέρασε και ο Ράικονεν.

Στον 13ο γύρο σε σύνολο 57 ξεκίνησαν οι αλλαγές ελαστικών.  Ο Φέτελ ήταν ο πρώτος από τους επικεφαλής που μπήκε στα πιτ και έβαλε εκ νέου τη μαλακή γόμα της Pirelli. Η θερμοκρασία οδοστρώματος την ώρα της εκκίνησης που συνέπεσε με τη δύση του ηλίου ήταν στους 30 βαθμούς Κελσίου, 25 στον αέρα. Αμέσως μετά ο Φέτελ με τα φρέσκα ελαστικά πήρε εντολή από την ομάδα να πιέσει. Πράγματι ο Γερμανός σημείωσε 1:38.2 μέχρι εκείνη τη στιγμή το ταχύτερο πέρασμα στον αγώνα. Αντιδρώντας άμεσα η Mercedes έβαλε το Ρόσμπεργκ στα πιτ ώστε να τον βοηθήσει να διατηρηθεί μπροστά από το Φέτελ. Παρόλα αυτά δεν τα κατάφεραν και έτσι ο Γερμανός αναγκάστηκε να πιέσει και πάλι για τη 2η θέση.  Ο Χάμιλτον που άργησε 3 γύρους σε σχέση με το Φέτελ να μπει στα πιτ παραλίγο να βρεθεί πίσω από τους δυο Γερμανούς που μονομαχούσαν.



O Χάμιλτον με 3 νίκες σε 4 αγώνες φαντάζει αδιαφιλονίκητο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου.

Ο Ρόσμπεργκ σχετικά γρήγορα ξαναπέρασε το Φέτελ που προσπάθησε να τον κρατήσει πίσω του εις μάτην στα φρένα για τη στροφή 1 την ώρα που και ο Χάμιλτον έβγαινε από τα πιτ. Ο Ράικονεν που καθυστέρησε 4 γύρους παραπάνω από τους 3 πρώτους να μπει γι’ αλλαγή ελαστικών έβαλε τη μέση γόμα ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική.  Αυτό τον έριξε ξανά πίσω από το Φέτελ. Θυμίζουμε πως κατά τη διάρκεια του αγώνα η πτώση της θερμοκρασίας του οδοστρώματος αναμένονταν να ευνοήσει τη μέση γόμα που είναι φτιαγμένη για να αποδίδει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες από τη μαλακή γόμα. Άρα η λογική έλεγε πως η μέση γόμα θα βόλευε καλύτερα στο φινάλε. Στην πράξη όμως φάνηκε ο Ράικονεν να κινείται έστω και ελαφρώς πιο γρήγορα από τους πρωτοπόρους.

Οι Mercedes αντέδρασαν σ’ αυτό ανεβάζοντας ρυθμό σε κάποιους γύρους ήταν τα μοναδικά μονοθέσια στο 1:38.  Παραταύτα ο Φέτελ παρέμενε σε απόσταση βολής κοντά στο Ρόσμπεργκ και μόλις στα 3.5 sec από το Χάμιλτον. Ήταν φανερό πως αν η Ferrari επιχειρούσε ξανά τη τακτική του undercut (παράκαμψη) και στο δεύτερο πιτ στοπ, ο Γερμανός πιθανόν να μπορούσε να πάρει κεφάλι στην κούρσα. Τα πράγματα όμως δεν εξελίχθηκαν έτσι καθώς ο Φέτελ γύρο με το γύρο άρχισε να χάνει έδαφος ήταν σαφές πως η SF15T έφθειρε νωρίτερα τα ελαστικά της απ’ ότι οι W06. Την ίδια ώρα ο Ράικονεν κέρδιζε συνεχώς έδαφος.


O Φινλανδός της Ferrari ακολούθησε ελαφρώς διαφορετική στρατηγική βάζοντας στο δεύτερο μέρος του αγώνα τη μέση γόμα. Έτσι κατάφερε στο φινάλε να τερματίσει 2ος.

Πίσω από τους τέσσερις πρωτοπόρους… χάος με το Μπότας να κινείται 2 sec πιο αργά ανά γύρο στην 5η θέση. Ο Φέτελ ολοκλήρωσε το φιλόδοξο σχέδιο των πρόωρων πιτ στοπ μπαίνοντας για 2η και τελευταία φορά στον 33ο γύρο. Εκεί όπως υποχρεούνταν έβαλε τη μέση γόμα. Στη Mercedes αντέδρασαν αμέσως βάζοντας και το Χάμιλτον στα πιτ. Ο Βρετανός διατήρησε άνετα το προβάδισμα τη στιγμή που πιο πίσω ο Ράικονεν έλεγε στους μηχανικούς της Ferrari πως προτιμά να βάλει άλλο ένα σετ μέσης γόμας για το τελευταίο μέρος του αγώνα. Όταν ο Ρόσμπεργκ έκανε το δεύτερο πιτ στοπ του βρέθηκε εκ νέου πίσω από το Φέτελ, τον πέρασε ξανά με άνεση τη στιγμή που ο συμπατριώτης του διαμαρτύρονταν στους μηχανικούς της Ferrari για πρόβλημα στην αεροτομή. Αναγκάστηκε να μπει στα πιτ για αλλαγή και έπεσε 5ος πίσω από το Μπότας.

Την ίδια στιγμή ο Ράικονεν άρχισε να χάνει δευτερόλεπτα στο γύρο σε σχέση με το ρυθμό των Mercedes, κάπου εκεί άρχισε να φαίνεται πως οι Ferrari δεν μπορούσαν να διεκδικήσουν κάτι περισσότερο από το στάνταρ, την 3η θέση δηλαδή.  Ο Χάμιλτον πέρασε το Ράικονεν προτού αυτός αλλάξει λάστιχα για τελευταία φορά, αν οι δυο τους δεν είχαν προσέξει σ’ αυτή τη φάση καθώς ο Χούλκενμπεργκ έβγαινε από τα πιτ θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα δράμα εκεί. Στη Ferrari αγνόησαν το Ράικονεν που νωρίτερα ζητούσε τη μέση γόμα για το φινάλε και του έβαλαν εκ  νέου τη μαλακή γόμα 16 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.

Ο Ράικονεν με τη μαλακή γόμα που είναι ταχύτερη περίπου 1.5sec στο γύρο άρχισε να κινείται όσο πιο γρήγορα μπορούσε οδηγώντας εκπληκτικά και πιέζοντας την SF15 T στο όριο σε μια προσπάθεια να μαζέψει στους τελευταίους γύρους μια διαφορά πάνω από 20 sec από το Ρόσμπεργκ. Ο Φινλανδός οδήγησε εκπληκτικά και έφτασε σε απόσταση αναπνοής ενώ την ίδια ώρα ο Φέτελ πίεζε το Μπότας για την 4η θέση. Ο νεαρός οδηγός με τη Williams αντιστάθηκε σθεναρά στον παγκόσμιο πρωταθλητή. O Φέτελ δεν κατάφερε τελικά να περάσει σε αντίθεση με το Ράικονεν που εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Ρόσμπεργκ στα φρένα για την 1η στροφή και ανέβηκε στη 2η θέση του βάθρου. Ο Γερμανός αντιμετώπιζε πρόβλημα υπερθέρμανσης στα φρένα της Mercedes, όπως και ο Χάμιλτον πράγμα που επηρέασε σημαντικά το ρυθμό τους στους τελευταίους γύρους.

Όπως αποκάλυψε μετά το τέλος του αγώνα ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ αμφότερες οι W06 είχαν πρόβλημα στα φρένα σε μια πίστα που καταπονεί υπέρμετρα τα συστήματα πέδησης.

Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Λιούις Χάμιλτον τόνισε: “Είμαι στο δρόμο για τον τρίτο μου τίτλο. Οι Ferrari μας δυσκόλεψαν σήμερα και ήταν δύσκολο να προστατέψω τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε όσον αφορά στην εξέλιξη του μονοθεσίου, ξέρω πως  θα το κάνουμε. Νομίζω πως στα ντουμπλαρίσματα ζεστάθηκαν λίγο τα φρένα αλλά δεν ήταν πρόβλημα”.

Ο Ράικονεν από την πλευρά του είπε:
“Δεν μπορείς να είσαι χαρούμενος τερματίζοντας 2ος αλλά μετά από μια δύσκολη αρχή φέτος είμαι ικανοποιημένος που πήρα ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Τους έφτασα στο τέλος αλλά τέλειωσαν οι γύροι”.

Ο Ρόσμπεργκ που έχασε τη 2η θέση στο φινάλε δεν ήταν απογοητευμένος: “Είναι εντάξει πέρασα πολλές φορές Ferrari. Πηγαίναμε το ίδιο με το Λιούις μόνο στο τέλος μου έφυγε όταν είχα πρόβλημα στα φρένα, γι’ αυτό με πέρασε ο Κίμι, πράγμα απογοητευτικό”.

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία:

Θέση Οδηγός Ομάδα Διαφορά
1 Lewis Hamilton Mercedes 1’35m05.809s
2 Kimi Raikkonen Ferrari 3.380s
3 Nico Rosberg Mercedes 6.033s
4 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 42.957s
5 Sebastian Vettel Ferrari 43.989s
6 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m01.751s
7 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m24.763s
8 Sergio Perez Force India/Mercedes 1 γύρο
9 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1 γύρο
10 Felipe Massa Williams/Mercedes 1 γύρο
11 Fernando Alonso McLaren/Honda 1 γύρο
12 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1 γύρο
13 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1 γύρο
14 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1 γύρο
15 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1 γύρο
16 Will Stevens Marussia/Ferrari 2 γύρους
17 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 3 γύρους
Max Verstappen Toro Rosso/Renault Εγκατέλειψε
Carlos Sainz Toro Rosso/Renault Εγκατέλειψε
Jenson Button McLaren/Honda Δεν εκκίνησε


Βαθμολογία οδηγών:

Θέση Οδηγός Βαθμοί
1 Lewis Hamilton 93
2 Nico Rosberg 66
3 Sebastian Vettel 65
4 Kimi Raikkonen 42
5 Felipe Massa 31
6 Valtteri Bottas 30
7 Daniel Ricciardo 19
8 Felipe Nasr 14
9 Romain Grosjean 12
10 Nico Hulkenberg 6
11 Max Verstappen 6
12 Carlos Sainz 6
13 Sergio Perez 5
14 Marcus Ericsson 5
15 Daniil Kvyat 4
16 Fernando Alonso 0
17 Jenson Button 0
18 Roberto Merhi 0
19 Will Stevens 0
20 Pastor Maldonado 0

Βαθμολογία κατασκευαστών:

Θέση Κατασκευαστής Βαθμοί
1 Mercedes 159
2 Ferrari 107
3 Williams/Mercedes 61
4 Red Bull/Renault 23
5 Sauber/Ferrari 19
6 Lotus/Mercedes 12
7 Toro Rosso/Renault 12
8 Force India/Mercedes 11
9 McLaren/Honda 0
10 Marussia/Ferrari 0

Τάκης Πουρναράκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.