Οκτώ περιπτώσεις που σκόρπισαν το θάνατο

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΤραγωδίες που σοκάρουν την κοινή γνώμη, αμέτρητα θύματα, συνηθέστερα ελάχιστοι επιζήσαντες, κι ένα ταξίδι που ξεκινάει για να καταλήξει χωρίς επιστροφή.

Παρόλο που το αεροπλάνο θεωρείται ένα από τα ασφαλέστερα μέσα, σε περίπτωση πτώσης το δυστύχημα μετατρέπεται σε τραγικό, περιλαμβάνοντας αμέτρητα θύματα και ολοσχερείς παρακείμενες καταστροφές… Τις τελευταίες μέρες στους πηχυαίους τίτλους των εφημερίδων προστέθηκε ένα ακόμα τραγικό περιστατικό που αναστάτωσε την κοινή γνώμη και κόστισε τη ζωή σε 155 επιβάτες. Σε αυτό το τραγικό δυστύχημα των τελευταίων ημερών όμως αποκαλύφθηκε και μια ακόμα σοκαριστική λεπτομέρεια.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες την τραγωδία δεν προκάλεσε μια μηχανική βλάβη, αλλά η επιθυμία αυτοχειρίας ενός πιλότου σε συναισθηματικά ασταθή κατάσταση. Με μια αναδρομή στη λίστα των αεροπορικών δυστυχημάτων που σκόρπισαν το θάνατο, η πρόσφατη περίπτωση αεροπορικής τραγωδίας με υπαίτιο τον πιλότο της δεν είναι η μοναδική. Η «ιστορία» έχει επαναληφθεί μέσα στα χρόνια ουκ ολίγες φορές, καταγράφοντας στην πλειονότητα των περιπτώσεων μεγάλες απώλειες. Ποια είναι τα αεροπορικά δυστυχήματα αποτέλεσμα αυτοχειρίας που σόκαραν την κοινή γνώμη;

Ρωσία, Σεπτέμβριος 1976

Ήδη από το 1976, και συγκεκριμένα στις 26 Σεπτεμβρίου είχαμε την πρώτη περίπτωση πτώσης αεροπλάνου με υπαιτιότητα του πιλότου. Εκείνη την ημέρα ένας ρώσος πιλότος , πρόσφατως χωρισμένος, κλέβει ένα αεροπλάνο κατευθύνοντας το σε ένα μπλοκ διαμερισμάτων στο Novosibirsk στο οποίο διέμενε η πρώην σύζυγός του. Τελικά ο πιλότος και έντεκα ακόμη άτομα σκοτώθηκαν από την συντριβή, χωρίς η γυναίκα του αυτόχειρα να είναι ανάμεσά τους.

Κολομβία, Αύγουστος 1979

Τον Αύγουστο του 1979, ένα 23χρονος μηχανικός αεροπλάνου από την Μπογκοτά της Κολομβίας απολύεται από την αεροπορική την οποία εργαζόταν τα τελευταία δύο χρόνια. Όπως αποδείχτηκε η απόλυση ήταν αρκετή ώστε να κλέψει ένα στρατιωτικό Hawker Siddely HS- 748-260 από το αεροδρόμιο Ελ Ντοράντο της Μπογκοτά για να το ρίξει λίγο αργότερα σε ένα προάστιο της πόλης. Στην αεροπορική τραγωδία καταγράφηκαν 4 νεκροί , ανάμεσα τους και ο πιλότος του αεροπλάνου.

Ιαπωνία, Σεπτέμβριος 1982

Το Σεπτέμβριο του 1982, το αεροπλάνο της Japan Airlines, πετούσε σε πολύ χαμηλό υψόμετρο πάνω από θαλάσσια περιοχή, εκτελώντας το δρομολόγιο από την πόλη Fukuoka, της Ιαπωνίας με προορισμό το Τόκιο. Λίγο πριν προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Haneda πέφτει στη θάλασσα. Αιτία του δυστυχήματος ήταν η σκόπιμη εμπλοκή των κινητήρων από τον πρώτο κυβερνήτη του αεροσκάφους, τον 35χρονο Seiji Katagiri στην προσπάθειά του να αυτοκτονήσει. Παρά τις προσπάθειες του συγκυβερνήτη να ανακτήσει τον έλεγχο του αεροσκάφους, αυτό συνετρίβη οδηγώντας στο θάνατο 24 από του 166 επιβάτες και τα 8 μέλη του πληρώματος με το οκταμελές πλήρωμα του.
Ο πιλότος στα όρια της σχιζοφρένειας εκτός από ότι επέζησε της πτώσης, κατάφερε να αθωωθεί λόγω των ψυχολογικών διαταραχών.

Ρωσία, Ιούλιος 1994

Ήταν στις 13 Ιουλίου του 1994, όταν για δεύτερη φορά στην ρωσική αεροπορική ιστορία καταγράφεται κλοπή αεροσκάφους με σκοπό την αυτοκτονία. Ένας ρώσος μηχανικός της πολεμικής αεροπορίας κλέβει από την βάση Kubinka AFB, ένα Antonov 26, με το οποίο πετάει πάνω από την πόλη Lyakhovo μέχρι να τελειώσουν τα καύσιμα. Στη συνέχεια το αεροπλάνο πέφτει σε απομακρυσμένη από την πόλη περιοχή με αποτέλεσμα να σκοτωθεί μόνο ο αυτόχειρας πιλότος.

Νωρίτερα την ίδια χρονιά, και συγκεκριμένα τον Απρίλιο, στην Αμερική ένα υπάλληλος εταιρείας μεταφορών απολύεται και επιβιβάζεται σε ένα αεροπλάνο με προορισμό το San Jose. Σκοπός του ταξιδιού είναι να δολοφονήσει τους πιλότους του αεροσκάφους και να συντρίψει ο ίδιος το αεροπλάνο στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μέμφις. Ευτυχώς τα σχέδια του μένουν απραγματοποίητα όταν μέλη του πληρώματος καταφέρνουν να τον ακινητοποιήσουν και ο κυβερνήτης επανακτά τον έλεγχο του αεροσκάφους.

Μαρόκο, Αύγουστος 1994

Εκείνη η χρονιά, το 1994, ήταν ίσως η χειρότερη σε αριθμό αεροπορικών δυστυχημάτων που προκλήθηκαν, ή ανακόπηκαν την τελευταία στιγμή, από αυτόχειρες. Το τρίτο περιστατικό σημειώθηκε το Αύγουστο του ιδίου έτους, όταν το Royal Air Maroc, ένα επιβατικό αεροπλάνο, οδήγησε στο θάνατο 44 επιβάτες καθώς και τα μέλη του πληρώματος που επέβαιναν σε αυτό. Καθώς εκτελούσε το δρομολόγιο από το Agadir του Μαρόκο, με προορισμό τη Καζαμπλάνκα, ο πιλότος που αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα αποφάσισε να ρίξει το αεροπλάνο 10 λεπτά μετά την απογείωσή του.

Όταν έφτασε τα 16.000 πόδια, το αεροπλάνο έκανε μια βουτιά θανάτου και έπεσε σε ορεινή περιοχή βόρεια του Μαρόκο. Μεταξύ των θυμάτων, όπως αναφέρεται, ήταν η βασιλική οικογένεια του Κουβέιτ και ο υπουργός Άμυνας της χώρας. Παρόλα αυτά η πτώση του αεροπλάνου αποδόθηκε στις αυτοκτονικές διαθέσεις του 32χρονου πιλότου.

Ινδονησία, Δεκέμβριος 1997

Δεν περνούν τρία χρόνια και οι αυτοκτονικές προθέσεις ενός ακόμα πιλότου οδηγούν στο θάνατο πολύ μεγαλύτερο αριθμό επιβατών αυτή τη φορά. Καθώς το αεροπλάνο της εταιρίας SilkAir, εκτελεί δρομολόγιο από τη Τζακάρτα στη Σιγκαπούρη, πέφτει στον ποταμό Palembang της νότιας Ινδονησίας, παρασέρνονται στο θάνατο 97 επιβάτες και 7 μέλη του πληρώματος. Τα αίτια της τραγωδίας, όπως καταγράφηκαν από το μαύρο κουτί ανέφεραν ότι το ατύχημα προήλθε από εσκεμμένο λάθος χειρισμού του πιλότου.
Όπως αποδείχτηκε αργότερα, ο πιλότος που αντιμετώπιζε ψυχολογικά είχε απενεργοποιήσει τους πίνακες ελέγχου του αεροπλάνου και το οδήγησε στην απότομη πτώση με αποτέλεσμα να πέσει στον ποταμό σε μόλις ένα λεπτό. Όλοι οι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους από την ισχυρή σύγκρουση που κατέστρεψε ολοσχερώς το αεροπλάνο

ΗΠΑ, Οκτώβριος 1999

Τραγικότερο στη λίστα των αεροπορικών δυστυχημάτων ήταν αυτό της πτήσης 990 της EgyptAir , τον Οκτώβριο του 1999. Το Boeing 767 που εκτελούσε το δρομολόγιο Λος Άντζελες- Καίριο, συνετρίβη πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό παρασύροντας στο θάνατο 217 ανθρώπους.

Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν μετά τη συντριβή του, αποκλείστηκαν αμέσως, οι μηχανικές βλάβες, ενώ το μαύρο κουτί έδειξε πως η συντριβή του ήταν εσκεμμένη. Όπως αποδείχτηκε αργότερα ένας από τους πιλότους θέλησε να εκδικηθεί την αμερικάνικη υπηρεσία αερογραμμών που του είχε απαγορεύσει να πιλοτάρει εντός της χώρας. Το πόρισμα μιας εκ των εταιριών που είχαν αναλάβει τη διερεύνηση των αιτίων υποστήριζε ότι ο πιλότος Gameel Al-Batouti ήταν αυτός που έριξε το αεροπλάνο εσκεμμένα καθότι έπασχε από ψυχολογικά προβλήματα.

Μοζαμβίκη, Νοέμβριος 2013

Μόλις δύο χρόνια πριν και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2013 ένας ακόμα πιλότος σε αεροπλάνου της εθνικής εταιρείας αερομεταφορών LAM της Μοζαμβίκης, ρίχνει εσκεμμένα το αεροσκάφος στη Ναμίμπια, προκαλώντας το θάνατο 33 ανθρώπων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της προκαταρκτικής έρευνας και τα δεδομένα που κατέδειξαν τα μαύρα κουτιά ο κυβερνήτης Ερμίνιο ντος Σαντος Ερνάντες είχε «σαφή πρόθεση» να ρίξει το αεροπλάνο, καθώς είχε κλειδώσει το κόκπιτ λίγο πριν το αεροπλάνο καταπέσει, ενώ δεν επέτρεψε στον συγκυβερνήτη του να εισέλθει στο πιλοτήριο.

Το Αεροσκάφος, ένα Embraer 190, πετούσε από το Μαπούτο της Μοζαμβίκης με κατεύθυνση τη Λουάντα, πρωτεύουσα της Αγκόλας με 27 επιβαίνοντες, δέκα πολίτες Μοζαμβίκης, εννέα της Αγκόλας, πέντε Πορτογάλους, ένα Γάλλο ένα Βραζιλιάνο και ένα Κινέζο.

newsbeast

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.