Πρόστιμο με… πρόφαση παραπλανητική διαφήμιση της Crest
οδοντοκρεμα«Κοιτάξτε το πάλλευκο χαμόγελό μου, δεν μου πήρε παρά μια μέρα για να το αποκτήσω»! Το τηλεοπτικό αυτό διαφημιστικό μήνυμα για την προώθηση των πωλήσεων της οδοντόκρεμας Crest στοίχισε χρυσάφι στην Procter & Gamble.


Η αρμόδια για θέματα Εμπορίου και Βιομηχανίας Διεύθυνση της Σαγκάης επέβαλε πρόστιμο 900.000 ευρώ στο γιγαντιαίο αμερικανικό όμιλο καταναλωτικών αγαθών κρίνοντας ότι ο ισχυρισμός του για το λευκό των δοντιών είναι ψευδής.

Πρόκειται για το βαρύτερο πρόστιμο το οποίο έχει επιδικαστεί ποτέ στην Κίνα για παραπλανητική διαφήμιση, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων «Νέα Κίνα».

Η Procter & Gamble δεν επιβεβαίωσε την επιβολή του προστίμου και διευκρίνισε ότι η συγκεκριμένη διαφήμιση έχει να προβληθεί στην κινεζική τηλεόραση από πέρυσι. Η εταιρεία εξάλλου επιβεβαίωσε την αποτελεσματικότητα των συστατικών που περιέχει η οδοντόκρεμα σε ό,τι αφορά την εξαφάνιση των λεκέδων από τα δόντια.

Οι όροι του παιχνιδιού
Όπως γράφει την Τετάρτη η γαλλική εφημερίδα «Le Figaro», «η κατηγορία που απηύθυναν οι κινεζικές αρχές κατά της P&G αποκαλύπτει τις δύσκολες καταστάσεις τις οποίες αντιμετωπίζουν εδώ και δύο χρόνια οι ξένοι επιχειρηματικοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, μια χώρα με συσσωρευμένα προβλήματα δημόσιας υγείας και συχνά διατροφικά σκάνδαλα».

Οι κινεζικές αρχές για να καταπολεμήσουν τη διαφθορά και τις μονοπωλιακές πρακτικές επιβάλλουν συχνά πρόστιμα σε ξένες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς όπως είναι η αυτοκινητοβιομηχανία, η φαρμακοβιομηχανία και βεβαίως η βιομηχανία των τροφίμων. Η «Figaro» αναφέρει συγκεκριμένα πρόστιμα που επιβλήθηκαν κατά της γαλλικής Danone και της ελβετικής Nestle με αφορμή παιδικά γάλατα που πωλούν στην κινεζική αγορά.

«Το πρόστιμο κατά της P&G είναι ένα μέσο για να δείξουν οι Κινέζοι στους μεγάλους δυτικούς επιχειρηματικούς ομίλους ότι δεν αντιτίθενται στην παρουσία τους στην Κίνα αλλά ότι πρέπει να σεβαστούν τους ιδιαίτερους κανόνες του παιχνιδιού που ισχύουν στη χώρα», δήλωσε στη γαλλική εφημερίδα ο Ολιβιέ Μακάρ της E&Y.

Ο γάλλος αναλυτής εξηγεί ότι η Κίνα βρίσκεται σε ένα στάδιο αλλαγής οικονομικού και επιχειρηματικού μοντέλου. «Αφού αναπτύχθηκε οικονομικά χάρη στις ξένες επενδύσεις και σε μια λογική χαμηλού κόστους, που κυριάρχησε στη Δύση, θέλει να δείξει τώρα ότι επιθυμεί να ανεβεί τα σκαλοπάτια της ποιότητας και να δημιουργήσει τους δικούς της εθνικούς πρωταθλητές», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μακάρ.

«Εκείνο που μένει είναι οι ξένοι όμιλοι να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα…», προσθέτει η Κερέν Λεντσνέρ της «Figaro».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.