2 εκ. οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, 800 χιλιάδες τα ανασφάλιστα!

αυτοκινηταΣοκ προκαλούν οι ιδιαίτερα υψηλοί αριθμοί των ανασφάλιστων οχημάτων και αυτών που δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ στην Ελλάδα. Και σε αυτήν την περίπτωση το ανησυχητικό δεν είναι ότι το κράτος χάνει σε έσοδα, αλλά ότι κυκλοφορούν οχήματα που μπορεί να είναι επικίνδυνα και να θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών τους και όχι μόνο. Και όλα αυτά γιατί το ίδιο το κράτος δεν φροντίζει ώστε κάποιοι να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Για να μην αοριστολογούμε, περίπου δύο εκατομμύρια είναι τα οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας χωρίς να έχουν περάσει ΚΤΕΟ, σύμφωνα με σημερινό της ρεπορτάζ της εφημερίδας “Καθημερινή”, η οποία μάλιστα σημειώνει ότι η απώλειες στα δημόσια έσοδα να κυμαίνονται στα 400 εκατομμύρια ευρώ.

Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι μόλις δέκα από τα συνολικά 57 δημόσια ΚΤΕΟ έχουν πιστοποιηθεί και λειτουργούν εκ νέου, ενώ άγνωστος παραμένει ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης των σχετικών διαδικασιών για τα υπόλοιπα Δημόσια Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, στους ελληνικούς δρόμου κυκλοφορούν 800.000 ανασφάλιστα οχήματα, εκ των οποίων οι 250.000 είναι Ι.Χ. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των οχημάτων κάνουν περικοπές ακόμα και σε επίπεδο ασφάλισης.

Σε ό,τι αφορά τώρα στα τέλη κυκλοφορίας, συνολικά 5,5 εκατ. κάτοχοι οχημάτων προμηθεύτηκαν τέλη για το 2014, έναντι 6 εκατ. την προηγούμενη χρονιά. Η μείωση δεν δικαιολογείται εξ ολοκλήρου από την ακινητοποίηση οχημάτων στην οποία προχώρησαν ορισμένοι οδηγοί, γιατί πινακίδες παρέδωσαν μόλις 200.000 ιδιοκτήτες, με αποτέλεσμα να υπολείπονται άλλοι 300.000 που θεωρητικά θα έπρεπε να έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας.

Εντύπωση μάλιστα προκαλεί το γεγονός ότι σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων διαμορφώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στα 5,6 εκατ. οχήματα από 5,8 εκατ. οχήματα που ήταν ασφαλισμένα μέχρι το περσινό καλοκαίρι. Η μείωση στην ασφάλιση των οχημάτων οφείλεται, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, στο γεγονός ότι ατόνησε ο φόβος των ελέγχων και της επιβολής υψηλών προστίμων για όσους διαθέτουν ανασφάλιστο όχημα.

Τα ανέλεγκτα Ι.Χ. σε όλη τη χώρα υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε 2,5 εκατ., ωστόσο η απουσία στοιχείων για τον αριθμό των αποσύρσεων οδηγεί στην εκτίμηση ότι περίπου 2 εκατ. είναι τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.

Ελαφρώς μειωμένη παρατηρείται η κίνηση στα ΙΚΤΕΟ, η οποία όμως είναι πολύ κοντά στα περσινά επίπεδα, σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου.

Γεγονός πάντως παραμένει ότι όσο δεν πραγματοποιούνται συστηματικά έλεγχοι από την Τροχαία, παρά το τσουχτερό πρόστιμο των 400 ευρώ που προβλέπει ο ΚΟΚ, δεν θα αυξηθεί η συχνότητα προσέλευσης των ιδιοκτητών Ι.Χ. στα ΚΤΕΟ.

Πλαστά πιστοποιητικά

Εκτός από τα Ι.Χ., ανέλεγκτες παραμένουν και περίπου 1 εκατ. μοτοσυκλέτες, οι οποίες πλέον υποχρεούνται και αυτές να περνούν από ΚΤΕΟ. Ακόμη μια μάστιγα που πλήττει την εν λόγω αγορά είναι τα πλαστά πιστοποιητικά ΚΤΕΟ, τα οποία είτε δίδονται έναντι χαμηλότερης τιμής είτε εκδίδονται για λογαριασμό του ιδιοκτήτη Ι.Χ. εν αγνοία του. Ο καλύτερος τρόπος να γνωρίζει κάποιος οδηγός εάν ο έλεγχος είναι νόμιμος και πλήρης είναι να λαμβάνει παραστατικά κατά την πληρωμή.

Θέμα χρόνου η βάση δεδομένων

Τη διασταύρωση των βάσεων δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών και του υπουργείου Οικονομικών, ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα των ανέλεγκτων οχημάτων, εξακολουθούν να επεξεργάζονται τα συναρμόδια υπουργεία με στόχο να μπορούν να επιβάλλονται πρόστιμα και να αποστέλλονται απευθείας στους ιδιοκτήτες ανέλεγκτων Ι.Χ.

Μέχρι πρότινος το βασικότερο εμπόδιο στη διασταύρωση των βάσεων δεδομένων ήταν τα δημόσια ΚΤΕΟ, τα οποία προ μηχανογράφησής τους δεν διέθεταν στοιχεία για τα οχήματα που έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο. Όσα οχήματα πέρασαν από έλεγχο έως και τον Δεκέμβριο του 2012 δεν περιλαμβάνονται στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτοί οι κατάλογοι πλέον έχουν συνταχθεί, με αποτέλεσμα να αποτελεί θέμα χρόνου η ολοκλήρωση της βάσης δεδομένων με τα διασταυρωμένα στοιχεία κυκλοφορούντων και ελεγχόμενων από ΚΤΕΟ οχημάτων.

Ωστόσο κύκλοι του υπουργείου Υποδομών επισημαίνουν ότι, εκτός από το πρόβλημα των βάσεων δεδομένων των δημόσιων ΚΤΕΟ που καθιστούσαν δύσκολη την αντιπαραβολή των στοιχείων, υπάρχει ακόμη ένα εμπόδιο, που ενδεχομένως μπορεί να ξεπεραστεί με νομοθετική ρύθμιση. Η εν λόγω παράβαση, όπως και κάθε παράβαση του ΚΟΚ, βεβαιώνεται από την Τροχαία. Ετσι τυπικά δεν γίνεται να αποστέλλεται απευθείας από το υπουργείο Υποδομών μια παράβαση χωρίς να έχει καταλογιστεί το πρόστιμο από την Τροχαία.

caranddriver.e-go

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.