ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Οι Ελληνες ψωνίζουν φθηνά σε ξένα e-shops

Μπορεί οι Ελληνες χρόνο με τον χρόνο να εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με τις ηλεκτρονικές αγορές αναζητώντας χαμηλότερες τιμές και μεγαλύτερη διαθεσιμότητα προϊόντων, ωστόσο εξακολουθούν να αγοράζουν ακριβότερα τα είδη που επιλέγουν όταν προτιμούν ελληνικά e-shops.

Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η ανάλυση αγοράς που πραγματοποίησε η PayPal, μία από τις πιο γνωστές πλατφόρμες για την εύκολη διεκπεραίωση συναλλαγών μέσω Διαδικτύου, που διαθέτει 143 εκατομμύρια ενεργούς λογαριασμούς σε 193 χώρες.

Σήμερα online αγορές κάνει περίπου το 36% των Ελλήνων, δείχνοντας μια προτίμηση στα ηλεκτρονικά προϊόντα κυρίως tablets και κονσόλες παιχνιδιών, στα ρούχα, τα παιχνίδια και τα καλλυντικά.

Συχνά μάλιστα επιλέγουν online καταστήματα του εξωτερικού, αφού, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η PayPal, στις ΗΠΑ μπορούν να βρουν ηλεκτρονικά προϊόντα φτηνότερα έως και 37% σε σχέση με τα ελληνικά online καταστήματα, παιχνίδια έως και 52% φτηνότερα, καλλυντικά 30% φτηνότερα και ρούχα ακόμα και στη μισή τιμή.

«Αγοράζω ρούχα αλλά και ηλεκτρονικά είδη μέσω του Διαδικτύου», τονίζει ο 24χρονος φοιτητής Αγγελος Ζινεβράκης

«Αγοράζω ρούχα αλλά και ηλεκτρονικά είδη μέσω του Διαδικτύου», τονίζει ο 24χρονος φοιτητής Αγγελος Ζινεβράκης

Στη Γερμανία, τα games και τα παιχνίδια είναι 40% φτηνότερα σε σχέση με τα ελληνικά καταστήματα, τα ρούχα έως και 25% φτηνότερα, ενώ τα ηλεκτρονικά προϊόντα και τα καλλυντικά πωλούνται σε τιμές από 17% έως 31% χαμηλότερες σε σχέση με τις ελληνικές.

Εως και στη μισή τιμή πωλούνται τα είδη ένδυσης στη Μ. Βρετανία, ενώ οι εκπτώσεις στα καλλυντικά, τα παιχνίδια και τα ηλεκτρονικά προϊόντα φτάνουν το 24%, το 35% και το 24% αντίστοιχα.

Στην Κίνα τα παιχνίδια πωλούνται έως και 78% φτηνότερα και τα ρούχα έως και 44%.

«Εχω παραγγείλει μόνο κάποια προϊόντα μακιγιάζ από το Ιντερνετ γιατί είχαν πραγματικά μεγάλη διαφορά στην τιμή», λέει η 25χρονη Εμμανουέλα Παναγοπούλου

«Εχω παραγγείλει μόνο κάποια προϊόντα μακιγιάζ από το Ιντερνετ γιατί είχαν πραγματικά μεγάλη διαφορά στην τιμή», λέει η 25χρονη Εμμανουέλα Παναγοπούλου

Οι Ελληνες πάντως, όπως φαίνεται από τις πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη χρονιά, ψώνισαν κυρίως από καταστήματα στη Ρωσία, την Κίνα, τη Γερμανία και τη Μ. Βρετανία. Η Ρωσία έγινε ένας από τους δημοφιλέστερους online αγοραστικούς προορισμούς εμφανίζοντας τη μεγαλύτερη αύξηση στις αγορές από Ελλάδα (68%), ενώ αξιοσημείωτη είναι και η άνοδος της Κίνας (44%).

Πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων βρέθηκαν ξανά τα ηλεκτρονικά προϊόντα και ειδικά τα tablets αλλά και οι παιχνιδοκονσόλες.

Ωστόσο, παρά το εντεινόμενο ενδιαφέρον των Ελλήνων για τις ηλεκτρονικές αγορές, είναι αρκετοί εκείνοι που τις αποφεύγουν, κυρίως επειδή ανησυχούν για τα έξοδα αποστολής αλλά και το ενδεχόμενο να πέσουν θύματα απάτης.

«Θέλω να ψωνίζω από τα καταστήματα και να βλέπω από κοντά τα προϊόντα», τονίζει η 23χρονη φοιτήτρια Εύα Γενιτσιφτσοπούλου

«Θέλω να ψωνίζω από τα καταστήματα και να βλέπω από κοντά τα προϊόντα», τονίζει η 23χρονη φοιτήτρια Εύα Γενιτσιφτσοπούλου

Αυτός είναι και ο λόγος που αυξάνεται ο αριθμός των εταιρειών που καταργούν χρόνο με τον χρόνο τα έξοδα για την αποστολή με πλοίο (κυρίως από τρίτες χώρες).

Παράλληλα και η ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει γίνει πιο αυστηρή, έχοντας διευρύνει στις 14 ημέρες το δικαίωμα να αποσυρθεί κάποιος από μία συμφωνία, ενώ τα online καταστήματα υποχρεώνονται να παρέχουν ξεκάθαρες πληροφορίες για τα κόστη και τις χρεώσεις.

ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Το surfing στο Ιντερνετ και το… shopping στα μαγαζιά

Οι Ελληνες ψωνίζουν φθηνά σε ξένα e-shops

Η 25χρονη Εμμανουέλα Παναγοπούλου δεν κάνει συχνά αγορές μέσω Ιντερνετ. Προτιμάει να βλέπει από κοντά τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει. «Ειδικά τα ρούχα θέλω να τα δοκιμάζω. Αν και τις περισσότερες φορές είναι πιο φτηνά, δεν έχω ιδιαίτερη εξοικείωση με το Διαδίκτυο και έτσι δεν το χρησιμοποιώ συχνά. Εχω παραγγείλει μόνο κάποια προϊόντα μακιγιάζ γιατί είχαν πραγματικά μεγάλη διαφορά στην τιμή», λέει στο «Εθνος».

Αντίθετα η Στελλίνα Μακρή δηλώνει λάτρης των διαδικτυακών αγορών. «Ψωνίζω συνέχεια από το Ιντερνετ. Ρούχα, παπούτσια, τσάντες, βιβλία. Συνήθως είναι πιο φτηνά τα προϊόντα, κερδίζω χρόνο και πιστεύω ότι είναι ευχάριστη η διαδικασία. Μου έχει τύχει επίσης να βρω πράγματα online που δεν υπάρχουν στα καταστήματα», αναφέρει η 32χρονη.

«Αν και μου αρέσει η βόλτα στα μαγαζιά, πραγματοποιώ κατά κύριο λόγο τις αγορές μου από το Ιντερνετ, αφού βρίσκω αυτό που θέλω σε καλύτερη τιμή. Αγόρασα μία ζακέτα με 3 ευρώ, ενώ στο μαγαζί η τιμή έφτανε τα 30 ευρώ», λέει ο 24χρονος φοιτητής Αγγελος Ζινεβράκης.

«Δεν έχει τύχει να κάνω μέχρι στιγμής καμία διαδικτυακή αγορά. Θέλω να ψωνίζω από τα καταστήματα και να βλέπω από κοντά τα προϊόντα», προσθέτει η 23χρονη φοιτήτρια Εύα Γενιτσιφτσοπούλου.

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ
Πότε ένα δέμα επιβαρύνεται με έξοδα τελωνείου

Πρόσθετες χρεώσεις φόρων, δασμών αλλά και εξόδων αποστολής, τα οποία ποικίλλουν από χώρα σε χώρα και εξαρτώνται από το είδος ή ακόμα και από το βάρος του, καλούνται συχνά να πληρώσουν οι Ελληνες καταναλωτές που κάνουν online αγορές από καταστήματα του εξωτερικού. Δεν είναι λίγα μάλιστα τα περιστατικά που καταναλωτές χρειάστηκε να χάσουν ένα… μεροκάματο στο τελωνείο προκειμένου να εκτελωνίσουν κάτι που αγόρασαν ή να το αφήσουν εκεί, καθώς δεν τους συνέφερε να το πάρουν.

Η νομοθεσία
Βάσει της νομοθεσίας, στην Ελλάδα δεν επιβάλλονται φόροι τελωνείου αν η αξία του εμπορεύματος είναι μικρότερη των 150 ευρώ, αλλά οι αγοραστές θα κληθούν να πληρώσουν ΦΠΑ 23%. Αν η αξία των προϊόντων είναι μικρότερη των 45 ευρώ, δεν υπάρχουν έξτρα φόροι ή χρεώσεις. Για μεγαλύτερες αγορές, άνω των 150 ευρώ, καταβάλλεται μόνο ΦΠΑ αν τα εμπορεύματα προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Αν τα προϊόντα προέρχονται εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, τα έξοδα τελωνείου ποικίλλουν με αποτέλεσμα σε ορισμένες περιπτώσεις οι αγορές να καθίστανται τελικά ασύμφορες εάν συνυπολογιστούν και τα έξοδα αποστολής.

Τρικ, όπως, η αναγραφή στο δέμα μικρότερης αξίας από την πραγματική ή η σήμανσή του ως δώρου στον παραλήπτη συχνά δεν αρκούν ώστε να μην ανοίξουν το δέμα οι τελωνειακοί υπάλληλοι.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Γεωργίας Αρσενίου, η οποία είχε παραγγείλει από αμερικανικό e-shop δύο παιδικές κουβέρτες αξίας 70 ευρώ. Η εταιρεία κούριερ την ενημέρωσε ότι για να τις παραλάβει έπρεπε να εκτελωνιστούν χρησιμοποιώντας τον κωδικό της στο Taxis. Η ίδια χρειάστηκε να βγάλει καινούργιο κλειδάριθμο διότι λόγω γάμου ο κωδικός που είχε ήταν στο όνομα του συζύγου της. Τελικά κατάφερε να παραλάβει τα πράγματα 1,5 μήνα μετά την παραγγελία τους…

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ – ΚΛΑΡΑ ΓΕΝΙΤΣΑΡΙΩΤΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.