aftokinita-vouli-

Η απόσυρση των υψηλού κυβισμού και μεγάλης παλαιότητας οχημάτων επιχειρεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για εξοικονόμηση δημοσίων πόρων μέσω της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων αλλά και δαπανών σε service και ανταλλακτικά επιχειρείται η απόσυρση κάποιων κρατικών οχημάτων με προτεραιότητα σε όσα είναι άνω των 1.400 κυβικών αλλά και με κριτήριο την παλαιότητά τους και η αντικατάστασή τους με νεότερα.

Με νέα αυστηρά χρονοδιαγράμματα το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης σκοπεύει να ζητήσει την επικαιροποίηση του μητρώου των υπηρεσιακών οχημάτων τόσο από κεντρικές υπηρεσίες των υπουργείων αλλά και από φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα. Εξ’ άλλου αυτό το σχέδιο είχε επιχειρηθεί από το 2010 αλλά δεν είχε ολοκληρωθεί επιτυχώς.

Κρίνεται από το υπουργείο ότι το νέο αυτό μέτρο θα συμβάλλει στην απαλλαγή από υψηλές δαπάνες διαφόρων τομέων του δημοσίου. Η ηγεσία του υπουργείου αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το δημόσιο απαλλάσσεται από την «ανώφελη επιβάρυνση του κόστους χρήσης και συντήρησης πολυτελών ή τεχνολογικά απαξιωμένων δαπανηρών οχημάτων».

Με ειδικό έγγραφο λοιπόν (Αρ. πρωτ. οικ.2196/20936-24.7.2013), καλούνται πλέον όλες οι κεντρικές υπηρεσίες υπουργείων και οι αποκεντρωμένες διοικήσεις να συγκεντρώσουν στοιχεία που αφορούν στο σύνολο των κρατικών οχημάτων τα οποία ανήκουν στην κυριότητά τους, καθώς και στην κυριότητα όλων των φορέων που εποπτεύουν (Γενικές και Ειδικές Γραμματείες, ΟΤΑ α΄ και β’ βαθμού, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Ειδικές Υπηρεσίες κ.λ.π.

Όλα τα δεδομένα θα πρέπει να σταλούν στη Διεύθυνση Κρατικών Αυτοκινήτων και Επικοινωνιών του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Συγκεκριμένα, ζητείται να καταγραφούν:

Όλα τα οχήματα που ανήκουν στην κυριότητα της κάθε υπηρεσίας εξαιρουμένων:

«i) των μηχανημάτων έργου

ii) των επιβατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται για τις επιχειρησιακές  μόνο ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ., του Λιμενικού Σώματος και της ΕΥΠ».

Πάντως, θα πρέπει να καταγραφούν όλα τα επιβατικά οχήματα άνω των 1400 cc και να διαχωριστούν σε εκείνα που πληρούν τις προϋποθέσεις απόσυρσης και αυτά που δεν τις πληρούν. Το υπουργείο έχει ορίσει απαραίτητη την καταγραφή των στοιχείων έως τις 31-10-2013 και την απόσυρσή τους με ορίζοντα έως και τις 31-01-2014

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σταδιακή απόσυρση από την κυκλοφορία όλων των αυτοκινήτων άνω των 1.400 κυβικών εκατοστών, οριζόταν από τις διατάξεις Κοινής Υπουργικής Απόφασης του 2010 (ΚΥΑ 129/2534/2010 -ΦΕΚ 108β’) και η προθεσμία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσυρσης είχε εκπνεύσει στις 31-12-2010. Για τον λόγο αυτό το υπουργείο διαπίστωσε ότι αρκετές υπηρεσίες παραβλέπουν τον νόμο και συνεχίζουν την χρήση οχημάτων που θα έπρεπε να έχουν αποσυρθεί ενώ παράλληλα οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις εξακολουθούν να εκδίδουν αποφάσεις που αφορούν στην κίνηση των οχημάτων (π.χ. αποφάσεις για έγκριση κίνησης) χωρίς προηγουμένως να έχουν εκδώσει τις αντίστοιχες αποφάσεις εξαίρεσης από την απόσυρση.

Όπως μάλιστα αναφέρει και το Υπουργικό έγγραφο, «το γεγονός ότι οι περισσότεροι φορείς δεν προχώρησαν στην άμεση εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, οφείλεται – σύμφωνα με τις αρμόδιες για την υλοποίηση των σχετικών διαδικασιών υπηρεσίες – στο ότι η αντικατάσταση των αποσυρόμενων αυτοκινήτων θα προκαλούσε νέες δαπάνες. Ήταν δύσκολο να ανταποκριθούν στην κάλυψή τους δεδομένης της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, ενώ η χρονική προθεσμία που είχε τεθεί για την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας δεν επέτρεπε την έγκαιρη προσαρμογή των υπηρεσιών».

Τέλος, κλείνει το υπουργείο, «κρίθηκε απαραίτητος ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης».

koolnews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.