Αρθρο του Μπουλέντ Κενές, γραμμένο με ασυνήθιστο τρόπο

Ζaman: τι σημαίνει ο Ερντογάν για μας;

Σε άρθρο του γραμμένο με ασυνήθιστο τρόπο, ο Μπουλέντ Κενές, συνεργάτης της εφημερίδας Zaman – φίλα προσκείμενης στον πρώην ιμάμη Φετχουλάχ Γκιουλέν, ορκισμένο εχθρό, πλέον, του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν– αναρωτιέται «τι ακριβώς σημαίνει ο πρωθυπουργός για μας;» Ο συντάκτης αναφέρει μια σειρά από χαρακτηρισμούς που εχουν ειπωθεί για τον Ερντογάν και κατόπιν δίνει την εκδοχή της εφημερίδας.

«Λένε πως «ο πρωθυπουργός μας είναι ένας δεύτερος Προφήτης» [από ομιλία του Ισμαήλ Χακί Εσέρ, επικεφαλής της Τοπικής Οργάνωσης του κόμματος Δικαιοσύνη και Ανάπτυξη (ΑΚΡ) στη πόλη Αϊδίνι στις 3 Φεβρουαρίου 2010].

Λένε πως «ο Ερντογάν είναι ο Μαχντί (σ.σ: Μαχντί είναι ο τελευταίος διάδοχος του προφήτη Μωάμεθ, κάτι σαν Μεσσίας)» [από σελίδα υποστηρικτή του στο Facebook].

Λένε πως «θα πρέπει να κάνουμε κάθε μέρα την προσευχή μας για τον πρωθυπουργό μας» [από ομιλία του Οκτάι Σαράλ, ενός τέως δημάρχου στις 3 Φεβρουαρίου 2010].

Λένε πως «αναγνωρίζω τον Ερντογάν ως έναν δίκαιο χαλίφη και του αποτίω τιμές» [από μια ανάρτηση στο Twitter του δημοσιογράφου Ατιλγκάν Μπαγιάρ, ενός από τους πλέον φανατικούς οπαδούς του πρωθυπουργού].

Λένε πως «οι πόλεις Ριζούντα, Κωνσταντινούπολη και Σιίρτ είναι ιερές» [από ομιλία του διαπραγματευτή για την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας στην Ε.Ε. και Υπουργού Επικρατείας Εγκεμέν Μπαγίς. Η Ριζούντα είναι ο τόπος καταγωγής του Ερντογάν, η Κωνσταντινούπολη η πόλη όπου ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την πολιτική του καριέρα και η Σιίρτ ο τόπος καταγωγής της γυναίκας του και το μέρος όπου ο Ερντογάν εκλέχθηκε για πρώτη φορά].

Λένε πως «ακόμη και αν αγγίξουμε τον πρωθυπουργό μας, είναι μια πράξη ιερή, σαν προσευχή» [από ομιλία του Χουσεΐν Σαχίν, μέλους του ΑΚΡ στη πόλη Προύσα, στις 21 Ιουλίου 2011].

Όλοι αυτοί οι άνθρωποι κάνουν αυτούς τους χαρακτηρισμούς για τον πρωθυπουργό, ο οποίος έχει μια περίεργη αντίληψη για το πώς ασκείται δημοκρατικά η εξουσία, η δικαιοσύνη και οι νόμοι περί ελευθερίας της έκφρασης στη Τουρκία. Οπότε τι έχουμε εμείς να ανταπαντήσουμε στους παραπάνω χαρακτηρισμούς;», συνεχίζει το άρθρο.

«Εμείς λέμε πως «ο Ερντογάν δεν είναι Θεός στον οποίο οι άνθρωποι πρέπει να προσφεύγουν».

Εμείς λέμε πως «σύμφωνα με την πίστη μας, ο Προφήτης Μωάμεθ είναι ο τελευταίος προφήτης, όποτε ο Ερντογάν δεν είναι ένας προφήτης που είναι τέλειος και αθώος».

Εμείς λέμε πως «ο πρωθυπουργός δεν είναι ο Μεσσίας που θα σώσει τον κόσμο από τους διωγμούς, ούτε είναι ο Μαχντί».

Εμείς λέμε πως «ο Ερντογάν δεν είναι ένα θρησκευτικό είδωλο, ούτε μια θεότητα που αξίζει καθημερινής προσευχής».

Εμείς λέμε πως «οι τρεις αυτές πόλεις είναι όσο ιερές είναι ένα οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου. Μια πόλη δεν θα πρέπει να θεωρείται ιερή επειδή κάποιος γεννήθηκε ή έζησε εκεί».

Εμείς λέμε πως «ο πρωθυπουργός δεν είναι ένας άγιος ή ένας απόστολος που μπορείς να αγγίξεις διαμέσου μιας υπερβατικής αγάπης».

«Ο Ερντογάν είναι ένας υψηλά ιστάμενος πολιτικός που προσπαθεί να κερδίσει ολοένα και περισσότερη εξουσία. Ένας λειτουργός που εκλέχθηκε απ’ ολους εμάς προκειμένου να μας υπηρετεί. Ένας πρωθυπουργός που δεσμεύτηκε να διοικήσει τη χώρα κάτω από μια σειρά από νόμους που προστατεύουν το δικαίωμα έκφρασης και ελευθερίας των πολιτών. Ο Ερντογάν δεν είναι τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο απ’ όλα αυτά», καταλήγει με νόημα ο Κενές.

Θυμίζουμε πως η κυβέρνηση Ερντογάν προέβη σε μια ακόμη απόπειρα φίμωσης των ΜΜΕ, απαγορεύοντας τη διανομή της τουρκόφωνης αλλά και της αγγλόφωνης έκδοσης της εφημερίδας «Zaman» στους επιβάτες των Τουρκικών Αερογραμμών, το 74% των οποίων ανήκει στο κράτος.

Παραίτηση υπέβαλε ο υπουργός Οικονομίας της Τουρκίας
Η αδυναμία του στα ρολόγια «έκαψε» τον τούρκο υπ. ΟικονομικώνΤην παραίτησή του ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομίας της Τουρκίας, Ζαφέρ Τσαγκλαγιάν, ο γιος του οποίου κατηγορείται για συμμετοχή στο σκάνδαλο διαφθοράς που προκαλεί τριγμούς στην κυβέρνηση Ερντογάν.

Στη δήλωσή του ο Τσαγκλαγιάν κάνει λόγο για «βρώμικη επιχείρηση» κατά της κυβέρνησης.

Ο γιος του υπουργού, όπως και 23 ακόμα άτομα κατηγορούνται για ξέπλυμα μαύρου χρήματος, απάτη και κατάχρηση δημόσιου χρήματος. Όλοι έχουν προφυλακιστεί.

Η αδυναμία του στα ρολόγια «έκαψε» τον τούρκο υπ. Οικονομικών
Ο τούρκος υπουργός Οικονομίας Ζαφέρ Τσαγκλαγιάν δεν ήξερε ότι το τηλέφωνό του είχε “κοριούς” και αυτή την άγνοια του την πληρώνει τώρα ακριβα. Διότι ο υπουργός είχε και ένα χομπι. Του άρεσαν τα ρολόγια και, εκλεκτικός καθώς ήταν, ήθελε πάντοτε τα καλύτερα στο είδος τους.

Όλα πήγαιναν καλά για τον κ. Τσαγκλαγιάν όταν, προχθές, μετά την πρωινή προσευχή του και καθώς ετοιμαζόταν να πιει το τσάι του άνοιξε την εφημερίδα “Zaman” -φιλοκυβερνητικο φυλλο- παγωσε. Πρωτοσέλιδο, κάτω από τη φωτογραφία του διάβασε.

“Ο υπουργός κ. Ζαφέρ Τσαγκλαγιάν δέχτηκε ένα πολύτιμο ρολόι αξίας 300.000 ελβετικών φράγκων [περίπου 250.000 ευρώ] μίζα του Ρεζά Ζαράμπ, ενός Ιρανού επιχειρηματία από το Αζερμπαϊτζάν που διαμένει στην  Τουρκία και ο οποίος είναι τώρα υπό κράτηση στα πλαίσια ανακριτικής επιχείρησης για λαδώματα και μίζες που συνδέονται με δημόσιους λειτουργούς  και ξέπλυμα μαύρου χρήματος, σύμφωνα με τηλεφωνήματα που καταγράφηκαν και έχει στη διάθεσή της η εφημερίδα”.

Ο υπουργός ζήτησε από τον Ζαράμπ να του αγοράσει ένα ρολόι Patek Philippe 5101G το οποιο “θαυμασε” σε ένα από τα ταξιδια του στη Γενευη. Ο Ζαραμπ εστειλε εναν υπαλληλο του στη Γενευη να αγοράσει το ρολόι και να το παραδωσει στον Ονουρ Καγιά, τον πρασωπικο βοηθο του υπουργου.

Καταγεγραμμενο τηλεφωνημα της συνομιλιας Ζαράμπ-Καγια: “Πότε αυτο το πραγμα θα είναι στην Ισταμπουλ;”

Απαντα ο Ζαραμπ: “Σκεφτομουν να στειλω αυτο το πραγμα στην  Αγκυρα, οχι στην Ισταμπουλ”. Και ο  Καγια απαντα: “Στην Αγκυρα; ο-κει, είναι το ιδιο και μαλιστα είναι καλύτερα”.

Σε αλλο τηλεφωνημα ο Μουράτ Γιλμάζ, ενας υπαλληλος του Ζαράμπ συνομιλει με τον ασφαλιτη του υπουργου, καποιον Εμραχ. Ακουγεται ο Γιλμαζ να λεει: “Ειμαι στην Ελβετια. Το αφεντικο με εστειλε εδω. Αγορασα αυτο το πραγματακι και θα βρισκομαι στην Αγκυρα λιγο μετά τα μεσανυχτα αποψε. Σου τηλεφωνω για να κανονισουμε πως θα σου το παραδωσω. Μηπως κι εσυ θελεις κατι από εδω, για τη γυναικα σου, τα παιδια;” Ο Εμραχ απαντα: “θα ερθω εγω να το παρω. Ο-κει”. Και ο Γιλμαζ: “Καλως. Αυτο το πραγμα πρεπει να δοθει στον κυριο…”<

Ακολουθει τηλεφωνημα του Γιλμαζ στον Ζαραμπ. “Κυριε Ρεζά. Θα παραδσωσω αυτο το πραγμα στον κυριο μεσω του προσωπικου φρουρου του. Σας τηλεφωνω για ενημερεωση σας”. Ο Γιλμαζ προσγειωνεται στην  Αγκυρα λιγο πριν τα μεσανυχτα. Οι καμερες στο αεροδρομιο τον δειχνουν να βγαζει το ρολόι από το σακιδιο του, να το περνα από τις ακτινες και από ένα αλλο τηλεφωνημα που έχει καταγραφει  ακουμε τον Ζαραμπ να πληροφορει τον Καγια για την διαδικασια μεταφορας του ρολογιου. “Κυριε Ονουρ , σας πληροφορω ότι το πραγματακι εφθασε και παραδοθηκε στον κ. Εμραχ χθες τη νυχτα”. Και ο Ονουρ Καγια απαντα: “Ο-κει. Μολις το πηρα. Ειναι στο κουτι του. Θα το κοιταξω αμεσως. Σας ευχαριστω πολυ”.

το βήμα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.