Πιστός στο ραντεβού με την ιστορία – Ο Σεμπάστιαν Φέτελ στα 26 του χρόνια είναι τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής

Ο Φέτελ δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα ούτε είχε κάποιο πρόβλημα σε αντίθεση με τον teammate του Μαρκ Γουέμπερ που εγκατέλειψε από κιβώτιο.
Ανήμπορος να αντιδράσει ο Αλόνσο τερμάτισε εκτός βαθμών. Στο βάθρο ανέβηκαν οι Ρόσμπεργκ και Γκροζάν.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φέτελ να διατηρεί την 1η θέση και το Μάσα να στρίβει 2ος στην 4η στροφή. Την ίδια στιγμή πιο πίσω Ράικονεν, Αλόνσο και Γουέμπερ είχαν επαφή με αποτέλεσμα να χάσουν θέσεις. Οι διαφορετικές στρατηγικές έδωσαν χρώμα στον αγώνα, καθότι σήμερα είδαμε από 1 έως και 3 πιτ στοπ. Ο νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ απαλλάχτηκε από τη μαλακή γόμα στους 3 γύρους, έβαλε τη μέση γόμα και με ένα ακόμη πιτ στοπ έφτασε ως το τέλος νικητής.

Με παρόμοια στρατηγική ο Νίκο Ρόσμπεργκ έφερε τη Mercedes στην 2η θέση ενώ την έκπληξη του αγώνα έκανε η Lotus. Ο Γκροζάν που εκκίνησε με τη μαλακή γόμα έφτασε στον 14ο γύρο μ’ αυτή, έβαλε τη μέση και παρά τις οδηγίες της Pirelli να μην ξεπεράσουν τους 35 γύρους με τη μέση γόμα, έκανε 46 τερματίζοντας 3ος.

Λίγο πριν την καρό σημαία ο Γάλλος πιλότος είχε μια έντονη μονομαχία με τον έτερο πιλότο της ομάδας Κίμι Ράικονεν που προσπαθούσε να κάνει το ίδιο έχοντας όμως αλλάξει ελαστικά στον 8ο γύρο. Τελικά ο Ράικονεν έκανε 50 γύρους με τη μέση γόμα και έβαλε ξανά τη μαλακή στο φινάλε απλά και μόνο για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο. Τελικά τερμάτισε 7ος πίσω από τους Μάσα, Πέρεζ και Χάμιλτον. Ο Πέρεζ έκλεψε την παράσταση στο φινάλε με την McLaren όταν πέρασε στο ίδιο σημείο τους Ράικονεν και Χάμιλτον που μονομαχούσαν για την 5η θέση. Ο Χάμιλτον δεν κατάλαβε από που του ήρθε η McLaren που την είδε μπροστά του στην έξοδο της στροφής 4.

Μετά το τέλος του αγώνα και την επισφράγιση του 4ου παγκόσμιου τίτλου ο Φέτελ, όπως είναι λογικό είχε χάσει τα λόγια του: ” Είμαι άφωνος, τερμάτισα και ήμουν άδειος. Μου πήρε αιώνες να βρω κάτι να πω είναι απ’ αυτές τις στιγμές που θέλεις να πεις τόσα πολλά αλλά δεν μπορείς. Ήταν ευχαρίστηση για μένα να μπω στο μονοθέσιο και να τα δώσω όλα για την ομάδα. Το μονοθέσιο ήταν εκπληκτικό σήμερα, ήταν εκπληκτικό όλοι τη χρονιά δεν μπορώ να ζητήσω περισσότερα. Δεν το έχω σκεφτεί ακόμη. Μετά το τέλος του αγώνα ο μηχανικός μου, ανέφερε τη στάνταρ διαδικασία αλλά αποφάσισα να την παρακάμψω σήμερα. Υπήρχαν τόσοι πολλοί θεατές εδώ στην κερκίδα. Ήθελα να τους ευχαριστήσω γι’ αυτό και τα donut. Δεν επιτρέπεται αλλά ήταν κάτι που έμοιαζε σωστό σήμερα. Δεν ήταν εύκολη σεζόν σίγουρα παρότι οι περισσότεροι θεωρούσαν εδώ και μερικούς αγώνες ότι έχει τελειώσει. Ήταν πολύ δύσκολο για μένα να δέχομαι αποδοκιμασίες ενώ δεν είχα κάνει κάτι στραβό. Το να τα αντιπαρέρθω όλα αυτά και να δώσω τις σωστές απαντήσεις στην πίστα και τελικά να τύχω της αποδοχής αυτή σήμερα, είναι αυτό που όλοι οι οδηγοί αγώνων ονειρεύονται. Είμαι πολύ περήφανος”.

Ο αντίπαλος του Σεμπάστιαν Φέτελ, Φερνάντο Αλόνσο ήθελε σήμερα  τερματισμό στις 2 πρώτες θέσεις για να διατηρήσει την υπόθεση του τίτλου ανοιχτή αν ο Φέτελ εγκατέλειπε. Ο Αλόνσο εκκίνησε άσχημα, είχε επαφές στην 1η και 4η στροφή και βρέθηκε στη συνέχεια τελευταίος μ’ ένα μονοθέσιο πληγωμένο: “Προφανώς δεν είχα καλή εκκίνηση. Ήμουν άτυχος γιατί ο Μαρκ ακούμπησε με κάποιον άλλο (Ράικονεν) και γι’ αυτό με χτύπησε. Μετά είχα επαφή στη στροφή 4 με το Μπάτον. Βρέθηκα τελευταίος μετά το εσπευσμένο πιτ στοπ.  Το μονοθέσιο είχε πρόβλημα μπροστά γιατί το τιμόνι ήταν πολύ βαρύ όταν έστριβα δεξιά και πολύ ελαφρύ όταν έστριβα αριστερά. Συγχαρητήρια στο Φέτελ. Ήταν πολύ δυνατός, κυρίαρχος στο δεύτερο μέρος της χρονιάς οπότε του αξίζει ο τίτλος. Πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τη νέα χρονιά και να προσπαθήσουμε να κάνουμε τα πράγματα πιο δύσκολα γι’ αυτόν. Δεν τα πήγαμε καλά αυτό το τριήμερο και πρέπει στο Άμπου Ντάμπι να βελτιωθούμε αν θέλουμε να περάσουμε ξανά τη Mercedes στη μάχη της 2ης θέσης για το πρωτάθλημα κατασκευαστών”.



Επόμενος αγώνας, την ερχόμενη Κυριακή στο Άμπου Ντάμπι, με τη Red Bull
παγκόσμια πρωταθλήτρια η μάχη στους κατασκευαστές επικεντρώνεται στη 2η θέση για την οποία ερίζουν Mercedes, Ferrari και Lotus. Η Ιταλική ομάδα δείχνει να χάνει έδαφος και είναι αρκετά πιθανό η τελική μάχη της 2ης θέσης να δοθεί ανάμεσα στη Γερμανική και την Ιταλική ομάδα.

H τελική κατάταξη και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

 

Τελική κατάταξη:
 
Θέση Πιλότος        Ομάδα                       Χρόνος
 1.  Vettel         Red Bull-Renault           1’31:12.187
 2.  Rosberg        Mercedes                   +    29.823
 3.  Grosjean       Lotus-Renault              +    39.892
 4.  Massa          Ferrari                    +    41.692
 5.  Perez          McLaren-Mercedes           +    43.829
 6.  Hamilton       Mercedes                   +    52.400
 7.  Raikkonen      Lotus-Renault              +  1:07.900
 8.  Di Resta       Force India-Mercedes       +  1:12.800
 9.  Sutil          Force India-Mercedes       +  1:14.700
10.  Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari         +  1:16.200
11.  Alonso         Ferrari                    +  1:18.200
12.  Maldonado      Williams-Renault           +  1:18.900
13.  Vergne         Toro Rosso-Ferrari         +     1 γύρος
14.  Button         McLaren-Mercedes           +     1 γύρος
15.  Gutierrez      Sauber-Ferrari             +     1 γύρος
16.  Bottas         Williams-Renault           +     1 γύρος
17.  Chilton        Marussia-Cosworth          +    2 γύρους
18.  Bianchi        Marussia-Cosworth          +    2 γύρους
19.  Hulkenberg     Sauber-Ferrari             +    6 γύρους
Ταχύτερος γύρος: Raikkonen, 1:27.679
Εγκατέλειψαν:
 
Πιλότος        Ομάδα                      Γύρος
Webber         Red Bull-Renault             40
Pic            Caterham-Renault             36
van der Garde  Caterham-Renault             2
Βαθμολογία, 16ος γύρος:               
 
     Πιλότοι:                     Κατασκευαστές:            
 1.  Vettel        322 Π.Π.   1.  Red Bull-Renault          470 Π.Π.
 2.  Alonso        207        2.  Mercedes                  313
 3.  Raikkonen     183        3.  Ferrari                   309
 4.  Hamilton      169        4.  Lotus-Renault             285
 5.  Webber        148        5.  McLaren-Mercedes           93
 6.  Rosberg       144        6.  Force India-Mercedes       68
 7.  Massa         102        7.  Sauber-Ferrari             45
 8.  Grosjean      102        8.  Toro Rosso-Ferrari         32
 9.  Button         60        9.  Williams-Renault            1
10.  Di Resta       40
11.  Huleknberg     39
12.  Perez          33
13.  Sutil          28
14.  Ricciardo      19
15.  Vergne         13
16.  Gutierrez       6
17.  Maldonado       1

protothema

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.