Εγκαταλείπεται το αίτημα για μείωση των διοδίων

Σε δύο χρόνια έτοιμη η παράκαμψη των Τεμπών

Την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής και εκσυγχρονισμού του οδικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης σε δύο χρόνια «βλέπει» το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης, στον απόηχο της επίσκεψης του υπουργού κ. Κωστή Χατζηδάκη και του αναπληρωτή υπουργού κ. Σταύρου Καλογιάννη στα εργοτάξια του «Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου», που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη, όπου επιβεβαιώθηκε ότι το αίτημα για μείωση των διοδίων αποτελεί πια παρελθόν από πλευράς Δημοσίου.

«Έχουμε σήμερα μια ακόμη μια απόδειξη ότι οι μηχανές των μεγάλων έργων, των αυτοκινητόδρομων, έχουν πάρει μπροστά. Υπήρχαν φυσικά εκείνοι που αμφέβαλλαν. Η κριτική είναι πάντοτε καλοδεχούμενη, αλλά αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα και το αποτέλεσμα είναι θετικό» δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί Ημαθίας) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 75%. «Είναι πολύ σημαντικό ότι σήμερα περάσαμε από την παράκαμψη των Τεμπών μέσα από τις μεγάλες σήραγγες οι οποίες όπως είδατε έχουν ανοίξει. Είναι έτοιμες σε επίπεδο έργων πολιτικού μηχανικού, ολοκληρώνονται και τα ηλεκτρομηχανολογικά, είναι ήδη έτοιμα σε ποσοστό 75%» είπε.

«Είναι θέμα ελάχιστου χρόνου, ελάχιστων εβδομάδων και πρέπει να πούμε ότι το έργο αυτό μπορεί να έχει ολοκληρωθεί σε δυο χρόνια. Δουλεύουμε στην κατεύθυνση τμήματα του έργου να μπορέσουν να αποδοθούν πιο νωρίς στην κυκλοφορία» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός.

Σε σχέση με το εάν θα μειωθούν τα διόδια, ο κ. Χατζηδάκης συμπλήρωσε ότι «θα γίνει ακριβώς αυτό το οποίο προβλέπουν οι συμβάσεις που έγιναν δεκτές από τη Βουλή ήδη πριν από πέντε χρόνια», αν και συμπλήρωσε ότι «καμία αναπροσαρμογή προς τα πάνω δεν πρόκειται να γίνει».

Το έργο Μαλιακός – Κλειδί περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή των νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου:

* Ευαγγελισμός – Ραψάνη, μήκους 11 χλμ. με το οποίο παρακάμπτεται η κοιλάδα των Τεμπών μέσω των διπλών σηράγγων Τ1 (μήκους 2 χλμ.) και Τ2 (μήκους 6 χλμ.) και,

* Πλαταμώνας – Σκοτίνα, μήκους 14 χλμ., με το οποίο παρακάμπτονται οι επικίνδυνες στροφές στον Παντελεήμονα Πιερίας, μέσω των σηράγγων Τ3, μήκους 2,7 χλμ.

Σύμφωνα με το υπουργείο, μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους τα έργα Πολιτικού Μηχανικού στις σήραγγες Τ1 και Τ2 και προχωρούν (ήδη έχει ολοκληρωθεί το 50%) οι εργασίες Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων (Η/Μ).

Παράλληλα, τα έργα Πολιτικού Μηχανικού στις σήραγγες Τ3 είναι κατά 75% ολοκληρωμένα, ενώ απομένει προς διάνοιξη τμήμα μήκους 350 μέτρων περίπου.

Σύμφωνα με το υπουργείο, μετά την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ του Δημοσίου και του παραχωρησιούχου, και σε συνδυασμό με την αποπληρωμή στο τέλος του 2012 εκτελεσμένων εργασιών κατασκευής της λωρίδας έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) στις σήραγγες, έχει επέλθει πλήρης επανεκκίνηση των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων σε όλα τα μέτωπα του έργου.

Ειδικότερα, εκτελούνται:

* Εργασίες οδοποιίας στο τμήμα μεταξύ των σηράγγων Τ1 και Τ2 μήκους 1 χλμ.,

* εργασίες κατασκευής κτιρίου Ελέγχου της σήραγγας Τ2,

* κατασκευή κτιρίων εξαερισμού της σήραγγας Τ2 (βόρειο και νότιο),

* εργασίες κατασκευής οδικού τμήματος εκατέρωθεν της νέας γέφυρας του ποταμού Πηνειού, μήκους 220 μέτρων,

* εργασίες κατασκευής οδικών τμημάτων εκατέρωθεν της γέφυρας Β460 του ΟΣΕ,

* χωματουργικές εργασίες στην περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβο Ραψάνης,

* εργασίες διάνοιξης και τελικών επενδύσεων στα νότια μέτωπα της σήραγγας Παντελεήμονα (στα βόρεια μέτωπα της σήραγγας αυτής γίνονται προπαρασκευαστικές εργασίες για την ολοκλήρωση της υπόγειας διάνοιξης σε 350 μέτρων),

* εργασίες κατασκευής της γέφυρας Β560 και οδοποιίας στο τμήμα βορείως των σηράγγων Παντελεήμονα στην περιοχή Σκοτίνας.

Όπως αναφέρει το υπουργείο, ήδη έχει ολοκληρωθεί περίπου το 72% του φυσικού αντικειμένου του έργου και με βάση το χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των νέων Τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Ευαγγελισμός – Ραψάνη και Πλαταμώνας – Σκοτίνα προβλέπεται στο τέλος Μαΐου του 2015.

«Μετά την παράδοση των προαναφερόμενων νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου και σε συνδυασμό με την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής της Παράκαμψης Στυλίδας (το περασμένο φθινόπωρο) και του Ανισόπεδου Κόμβου Ροδίτσας στην περιοχή Λαμίας, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Θεσσαλονίκη» καταλήγει.

 

Χεκίμογλου Αχιλλέας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.