Τρεις επισκέπτες το εγκαλούν για «παραπλανητική τιμολογιακή πολιτική»

Μήνυση στο Μητροπολιτικό Μουσείο Νέας Υόρκης για παραπλάνηση

Το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης αντιμετωπίζει μια συλλογική μήνυση για παραπλανητική τιμολογιακή πολιτική.

Τρεις επισκέπτες -ένας αμερικανός και δυο τσεχικής καταγωγής- του φημισμένου ιδρύματος υπέβαλαν μήνυση, μέσω του δικηγόρου τους, Άρνολντ Βάις, εγκαλώντας το μουσείο για «ηθελημένη παραπλάνηση». Σύμφωνα με τη μήνυση, οι επισκέπτες ζήτησαν «εισιτήριο για ενήλικο» και τους ζήτησαν «25 δολάρια», παρά το γεγονός πως η πινακίδα στην είσοδο αναγράφει ξεκάθαρα «είσοδος 25 δολάρια», με την υποσημείωση «συνιστώμενη» στα «ψιλά γράμματα», ώστε κάποιοι από τους επισκέπτες είτε να μην τη διακρίνουν, είτε να την παραβλέπουν, ώστε να πληρώνουν το ακριβό κόμιστρο. Ως αποτέλεσμα του «κόλπου» αυτού, το 40% των επισκεπτών του μουσείου καταλήγει να πληρώνει τα 25 δολάρια (20 ευρώ) της εισόδου.

Σύμφωνα με τους μηνυτές, η τακτική του μουσείου παραβιάζει έναν πολιτειακό νόμο του 1893 που επιβάλλει περιστασιακή δωρεάν είσοδο στα μουσεία για ολους τους πολίτες για πέντε ημέρες και δυο απογεύματα την εβδομάδα, με ανταμοιβή παχυλές ετήσιες δημοτικές χορηγίες. Ωστόσο, ο εκπρόσωπος του Μουσείου, Χάρολντ Χόλτσερ, απαντά ότι ο νόμος αυτός έχει αντικατασταθεί από το 1970, με έναν που ορίζει ως είσοδο το «όσα έχετε ευχαρίστηση».

Η είδηση αυτή έχει ανακινήσει ξανά το ενδιαφέρον στις ΗΠΑ σχετικα με το κατά πόσο πρέπει ή όχι να πληρώνει κάποιος είσοδο σε ένα χώρο πολιτισμού, όπως το μουσείο, που ανήκει σε όλους. Σύμφωνα με μια έρευνα σε αμερικανικά μουσεία του 2011 από την εφημερίδα «The Art Newspaper», «τα μουσεία των μεγαλουπόλεων ορίζουν τιμή εισιτηρίου, επειδή είναι ιδρύματα που θέλουν να βγάζουν κέρδος. Αντιθέτως, τα μουσεία σε μικρές πόλεις δεν εχουν τιμολογιακή πολιτική επειδή εξαρτώνται από τη θέληση και διάθεση των επισκεπτών τους να επιστρέψουν στη πόλη τους και να δουν ξανά το μουσείο τους».

Τέλος, μετά από έρευνα της ίδιας εφημερίδας για την επισκεψιμότητα των ανά τον κόσμο μουσείων για το 2012, την πρώτη θέση καταλαμβάνει το Λούβρο, αφού 9.7 εκατομμύρια άτομα επισκέφθηκαν το παρισινό μουσείο μέσα στο 2012, ένα εκατομμύριο περισσότερα από το 2011. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, ενώ στην τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση βρίσκονται τρία Μουσεία στο Λονδίνο. Η πιο δημοφιλής έκθεση της χρονιάς ήταν αφιερωμένη στους μεγάλους Ολλανδούς ζωγράφους στο Μουσείο Μετροπόλιταν του Τόκιο, αφού εκθέματα όπως το «Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι» του Γιοχάνες Βερμέερ έφεραν 10.500 επισκέπτες ημερησίως στο Μουσείο.

ΤΟ ΒΗΜΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.