Αποτρέπει και μειώνει την ταχύτητα πρόσκρουσης

Το εξελιγμένο σύστημα ενεργητικής ασφάλειας «Audi Pre Sense»H λειτουργία του συστήματος Pre Sense που εξοπλίζεται και το νέο Α3, ανεβάζει κατά πολύ τον πήχη στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας και στη μικρομεσαία κατηγορία. 

Τα Audi που διαθέτουν το Pre Sense, φιλοξενούν στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου αισθητήρες ραντάρ (ανάλογα με τον εξοπλισμό, αισθητήρες υπάρχουν και στο οπίσθιο μέρος του αυτοκινήτου) όπου μέσω του συστήματος ηλεκτρονικής ευστάθειας του αυτοκινήτου (ESC), κατηγοριοποιούνται διάφορες καταστάσεις οδήγησης και εφαρμόζονται προληπτικά μέτρα για την προστασία των επιβατών ή στην χειρότερη περίπτωση για να μετριαστεί η ταχύτητα της πρόσκρουσης.

Όταν κάτι από τα παραπάνω διαγνωσθεί από το σύστημα, δίνεται η εντολή ώστε να προενταθούν ηλεκτρικά οι μπροστινές ζώνες ασφαλείας. Αν το αυτοκίνητο εξακολουθεί να ολισθαίνει, τότε τα παράθυρα αλλά και η ηλιοροφή ξεκινούν να κλείνουν.

Στην συνέχεια αν το Audi A3 τείνει να συγκρουστεί με το προπορευόμενο όχημα, ειδοποιείται ο οδηγός μέσω τριών διαφορετικών σταδίων.

Στο πρώτο στάδιο, υπάρχει οπτική κι ακουστική ειδοποίηση, στο δεύτερο το αυτοκίνητο ξεκινάει να φρενάρει, χρησιμοποιώντας το 35% της δύναμης πέδησης του. Αν κατά αυτή τη φάση, ο οδηγός ξεκινήσει την διαδικασία φρεναρίσματος, το Pre Sense θα εξακολουθεί να εμπλέκεται με σκοπό να αποφευχθεί η επικείμενη σύγκρουση.

Αν τίποτε από τα παραπάνω δεν πραγματοποιηθεί και ο οδηγός παραμείνει αμέτοχος, τότε περνάμε στην τρίτη φάση εμπλοκής του συστήματος.

Το αυτοκίνητο ξεκινάει να φρενάρει με δύναμη λίγο μικρότερη από τη μέγιστη του συστήματος πέδησης, ενώ προειδοποιητικές ενδείξεις στο ταμπλό ενημερώνουν τον οδηγό.

Σε ταχύτητες μικρότερες των 30 km/h, επιτυγχάνεται μέχρι και πλήρης ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Αν πάλι η ταχύτητα είναι μεγαλύτερη, τότε εξασφαλίζεται η μείωση της ταχύτητας πρόσκρουσης.

Η Audi όμως έχει εξελίξει κι ένα νέο «υπο-σύστημα» που συμπληρώνει το αρχικό και το οποίο ενεργοποιείται μετά την σύγκρουση, κατά το οποίο εξακολουθεί να εφαρμόζει δύναμη πέδησης ώστε το αυτοκίνητο να μην «ρολάρει» ανεξέλεγκτο, ενώ παράλληλα ανοίγουν τα φώτα της καμπίνας.

www.autotriti.gr

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.