Έπειτα από επικοινωνία Βορίδη με τον υπουργό Επικρατείας Γ. Σταυρόπουλο – Κινδύνευε με επέμβαση της Τρόικας

Αποσύρθηκε η τροπολογία για τα βυτιοφόραΑπεσύρθη η τροπολογία Βορίδη, η οποία εξαιρούσε τους βυτιοφορείς από το άμεσο άνοιγμα του επαγγέλματος τους, έπειτα από επικοινωνία του υπουργού Υποδομών με τον υπουργό Επικρατείας κ. Γ. Σταυρόπουλο. Πρόκειται στην ουσία για αποδοκιμασία του υπουργού από τον πρωθυπουργό όπως επίσης και της πρακτικής να κατατίθενται άσχετες τροπολογίες σωρηδόν στα μνημονιακά νομοσχέδια. Να σημειωθεί ότι βέτο για την τροπολογία είχε θέσει και το ΠαΣοΚ.

Η τροπολογία καταγγέλθηκε ως ρουσφετολογική ενώ προκάλεσε ιδιαιτέρως αρνητική εντύπωση το γεγονός ότι ο κ. Βορίδης κατέθεσε την συγκεκριμένη τροπολογία την Παρασκευή, την ίδια ημέρα που ο πρωθυπουργός κ. Λ. Παπαδήμος ζήτησε με έγγραφο σημείωμα από τους υπουργούς να αποστέλουν εγκαίρως στο γραφείο του καθώς και στο γραφείο του κ. Σταυρόπουλου τις τροπολογίες που πρόκειται να καταθέσουν ή να κάνουν αποδεκτές.

Επιπλέον, ο κ. Παπαδήμος έδωσε εντολή στους Μ. ΒορίδηΑννα ΔιαμαντοπούλουΤ. Γιαννίτση και Γ. Κουτρουμάνη, να μην αποδεχτούν την εισαγωγή άσχετων τροπολογιών στα νομοσχέδια τους και πάντως όχι χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του πρωθυπουργικού γραφείου.

Κινδύνευε με επέμβαση της Τρόικας

Το υπουργείο Υποδομών οδηγήθηκε σε άτακτη υποχώρηση, καθώς η συγκεκριμένη ρήτρα θα προκαλούσε «αποσυναρμολόγηση» του «νόμου Ρέππα» για τα φορτηγά, που αποτέλεσε ίσως και την πρώτη μεταρρύθμιση που έγινε, έπειτα από την έντονη πίεση της Τρόικας.

Μάλιστα, οι αντιδράσεις από την επίμαχη τροπολογία, που πρώτο δημοσίευσε «Το Βήμα» το Σάββατο, ήταν τέτοιου βεληνεκούς, που έφεραν – μετά από πολύ καιρό- έως και σύμπλευση απόψεων μεταξύ των κ.κ. Δημ. Ρέππα και Ι. Ραγκούση. Δεν είναι τυχαία η δήλωση του κ. Βορίδη ότι «επειδή οι γνώμες των συγκυβερνώντων κομμάτων πρέπει να γίνονται σεβαστές, εφόσον το ΠΑΣΟΚ έχει αντίρρηση για οποιοδήποτε λόγο, έχει διαφορετική οπτική στο συγκεκριμένο ζήτημα, εγώ δεσμεύτηκα ότι πράγματι οι συγκεκριμένες διατάξεις θα απαλειφθούν από την τροπολογία».

Επίσης, για την εν λόγω εξέλιξη σημαντικό ρόλο έπαιξε η αποστολή κλιμακίου της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) στις Βρυξέλλες, η οποία είχε ως στόχο να καταγγείλει στην Τρόικα και στις Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την συγκεκριμένη τροπολογία.

Η ΟΦΑΕ επέλεξε να ζητήσει την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς, όπως επισημαίνει ο πρόεδρός της, κ. Απ. Κενανίδης, η απόκτηση της νέας άδειας οδικού μεταφορέα από τους κατόχους των παλιών αδειών, είναι ιδιαίτερα δύσκολη, αφού ο «νόμος Ρέππα» προβλέπει την ύπαρξη σύγχρονων εγκαταστάσεων, όπως αποθήκες, χώρους στάθμευσης και οργανωμένα γραφεία, οχήματα «πράσινης» τεχνολογίας και, κυρίως, αυξημένη εγγύηση υπέρ του δημοσίου για τα φυσικά πρόσωπα, ύψους 18.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και 9.000 ευρώ για κάθε δεύτερο, για την απόδειξη της οικονομικής επιφανείας. «Πρακτικά, όλα αυτά μαζί αποτελούν εμπόδια για την δραστηριοποίηση των παλιών αυτοκινητιστών στα βυτιοφόρα» σημειώνει.

Τι λέει το υπουργείο

Σύμφωνα με το υπουργείο, «η πρόσβαση στην ειδική κατηγορία βυτίων υγρών καυσίμων έχει απολύτως απελευθερωθεί με τον πρόσφατο νόμο 4038/2012», αφού «οποιοσδήποτε το επιθυμεί μπορεί να αιτηθεί την έκδοση νέας άδειας, οποιασδήποτε κατηγορίας και οποιουδήποτε βάρους, πληρώνοντας ένα μικρό διοικητικό παράβολο χιλίων ευρώ (ή πεντακοσίων εάν διαθέτει ήδη μία άδεια)».

«Στον τροποποιηθέντα νόμο 3887/2010 (νόμος Ρέππα), προβλέπονταν τόσο η δεκαετής μεταβατική περίοδος για τους παλιούς κατόχους άδειας ΦΔΧ για να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα (αρθρ.14 παρ.2) καθώς και διακριτική μεταχείριση για την ειδική κατηγορία μεταφοράς πετρελαιοειδών στην καταβολή της ειδικής εισφοράς υπέρ Δημοσίου (αρθρ. 14 παρ.7).Την συγκεκριμένη μάλιστα ειδική μεταχείριση κατήργησε ο νυν Υπουργός με τις διατάξεις του Ν.4038/2012» σημειώνεται στην ανακοίνωση.

«Η παρούσα τροπολογία που κατέθεσε ο Υπουργός αφορά αποκλειστικά αλλαγές σε κατόχους παλιών αδειών, σύμφωνα με τον νόμο Ρέππα, και δεν έχει καμία σχέση με τις νέες άδειες που εκδίδονται στα πλαίσια του 4038/2012. Σκοπός της ρύθμισης είναι αφενός να ενθαρρυνθεί η έκδοση νέων αδειών και ο περιορισμός της δευτερογενούς αγοραπωλησίας αδειών και αφετέρου να προστατευθεί η δημόσια ασφάλεια μέσω της αδειοδότησης βυτιοφόρων τα οποία ανήκουν στην πλέον σύγχρονη, τεχνολογικά και περιβαλλοντικά, κατηγορία EURO 5» σημειώνεται.
«Με αυτή την πρόταση τροπολογίας δεν κλεινόταν τίποτε, διότι εκείνο το οποίο είναι πραγματικότητα είναι πως αύριο το πρωί όποιος θέλει μπορεί να έρθει να πάρει από το υπουργείο μία νέα άδεια οδικού μεταφορέα είτε για βυτιοφόρα είτε για ο,τιδήποτε άλλο. Επομένως δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Αντίθετα ο σκοπός αυτής της τροπολογίας ήταν να περιορίσει την ελεύθερη μεταβίβαση αδειών μεταξύ των παλαιών μεταφορέων ακριβώς για να ενισχύσει την έκδοση νέων αδειών μεταφορέων. Ήταν λοιπόν σε μια λογική ενεργοποίησης του ανοίγματος της αγοράς και όχι στη λογική του κλεισίματος» σχολίασε ο κ. Βορίδης.

«Σε κάθε περίπτωση, όμως, επειδή εδώ έχουμε συγκυβέρνηση και επειδή οι γνώμες των συγκυβερνώντων κομμάτων πρέπει να γίνονται σεβαστές, εφόσον το ΠΑΣΟΚ έχει αντίρρηση για οποιοδήποτε λόγο, έχει διαφορετική οπτική στο συγκεκριμένο ζήτημα, εγώ δεσμεύτηκα ότι πράγματι οι συγκεκριμένες διατάξεις θα απαλειφθούν από την τροπολογία» κατέληξε.

Αντιδράσεις και στα ταξί

Στο μεταξύ, αναβρασμός επικρατεί και στο μέτωπο των ταξί, καθώς καταγράφονται αντιδράσεις κατά του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών. Στη Θεσσαλονίκη, όπου τις «καλές μέρες» η άδεια ταξί έφτανε τις 300.000 ευρώ, οι αυτοκινητιστές προχώρησαν σε 24ωρη απεργία, αφού αντιτίθενται στην χορήγηση νέων αδειών.
Παράλληλα, καταγράφονται αντιδράσεις και σε αγοραία ταξί της περιφέρειας, ιδίως δε της Κρήτης, αφού το νομοσχέδιο επιτρέπει την δραστηριοποίηση στην περιοχή ευθύνης τους και αστικών ταξί, αλλά όχι και το αντίστροφο.

Πάντως, σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΙΕΑΤΑ), μεταξύ άλλων, σημειώνεται: «Η ψήφιση του νομοσχεδίου αποτελεί την μεγαλύτερη επιτυχία στην σύγχρονη ιστορία του κλάδου. Ένα σήριαλ που κράτησε 18 ολόκληρους μήνες φτάνει στο τέλος του. Είναι η δικαίωση για τον αγώνα όλων των συναδέλφων αλλά και της διοίκησης της Ομοσπονδίας που αντιμετώπισε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα δύσκολες και πρωτόγνωρες καταστάσεις αλλά και πόλεμο ακόμη κι εκ των έσω. Όπως και να έχει τέλος καλό, όλα καλά».

 


Δήμητρα Κρουστάλλη, Αχιλλέας Χεκίμογλου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.