Συλλυπητήριο μήνυμα και του Δημάρχου Γρεβενών Δημοσθένη Κουπτσίδη…

Την είδηση του θανάτου του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, Θόδωρου Αγγελόπουλου, μετέδωσαν τα μεγαλύτερα ξένα μέσα ενημέρωσης. Ο 77χρονος σκηνοθέτης κατέληξε το βράδυ της Τρίτης στο νοσοκομείο όπου νοσηλευόταν έπειτα από τροχαίο που σημειώθηκε στην Δραπετσώνα, όπου πραγματοποιούσε γυρίσματα για τη νέα του ταινία.
Η κηδεία του θα γίνει από το Α’ Νεκροταφείο, την Παρασκευή στις 4 το μεσημέρι.

Την είδηση της τραγικής απώλειας του Θ.Αγγελόπουλου μεταδίδει η βρετανική εφημερίδα The Guardian, μιλώντας για έναν «βραβευμένο Έλληνα κινηματογραφιστή, γνωστό για το αργό και ονειρικό του στυλ σαν σκηνοθέτη».

«Ο Αγγελόπουλος κέρδισε μεγάλο αριθμό βραβείων για τις ταινίες του, τα περισσότερα σε ευρωπαϊκά κινηματογραφικά Φεστιβάλ, στη διάρκεια μιας καριέρας που εκτεινόταν περισσότερα από 40 χρόνια» αναφέρει το περιοδικό Time.

«Ο Αγγελόπουλος υπήρξε εμβληματική φιγούρα του ελληνικού σινεμά, ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1970» αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Το Γαλλικό Πρακτορείο σχολιάζει ότι η μελαγχολία ήταν πάντοτε εμφανής στα τοπία στις ταινίες του, που ουδεμία σχέση είχαν με τα κλισέ για την Ελλάδα του τουρισμού, της γαλάζιας θάλασσας και του ήλιου.

«Ήταν διάσημος για ένα στυλ ταινιών που περιλάμβανε μακρές, προσεκτικά χορογραφημένες σκηνές, ενώ εξέταζε πολιτικά και ιστορικά θέματα της σύγχρονης Ελλάδας» γράφει το BBC.

Ο Θ.Αγγελόπουλος, που είχε εργαστεί στην εφημερίδα Δημοκρατική Αλλαγή ως δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου, έως ότου την έκλεισε η χούντα των συνταγματαρχών, δήλωνε υπερήφανος που δεν έκανε ποτέ κάποια «εμπορική» ταινία.

Η ιταλική δημόσια τηλεόραση Rai μετέδωσε εκ νέου τη δήλωση για την οικονομική κρίση που ο Θόδωρος Αγγελόπουλος είχε κάνει σε απεσταλμένο της στην Αθήνα πριν από 15 ημέρες. «Θα ζήσουμε όπως κάναμε μετά τον πόλεμο. Όπως κάνατε και στην Ιταλία στην μεταπολεμική περίοδο, με πολύ φτωχό τρόπο» είχε δηλώσει ο Έλληνας δημιουργός.

«Οι κινηματογραφιστές στο Χόλιγουντ κάνουν ταινίες υποθέτοντας ότι ο κόσμος είναι αμερικάνικος και σκέφτεται όπως εκείνοι, κάτι που δεν ισχύει» είπε πει, σημειώνει το Γερμανικό Πρακτορείο.

Φιλμογραφία

1968 «Εκπομπή» μικρού μήκους

1970 «Αναπαράσταση» (Βραβείο καλύτερης ξένης ταινίας στο Φεστιβάλ του Hyeres -1971-, Βραβείο Georges Sadoul -1971)

1972 «Μέρες του ’36» (Βραβείο FIPRESCI Βερολίνο -1973)

1975 «Ο Θίασος» (Βραβείο FIPRESCI, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών 1975, Βραβείο Interfilm Βερολίνο «Forum» 1975, Βραβείο καλύτερης ταινίας της χρονιάς, British Film Institute 1976, Βραβείο Καλύτερης ταινίας στον κόσμο για τη δεκαετία 1970-80, Ένωση Κριτικών Ιταλίας, Μία από τις καλύτερες ταινίες της ιστορίας του κινηματογράφου, FIPRESCI, Καλύτερη ταινία της χρονιάς, Grand Prix για τις τέχνες, Ιαπωνία, Βραβείο Golden Age, Βρυξέλλες 1976)

1977 « Οι κυνηγοί» (Βραβείο καλύτερης ταινίας Golden Hugo, Σικάγο 1978)

1980 «Μεγαλέξανδρος» (Βραβείο Χρυσό Λιοντάρι και FIPRESCI, Βενετία 1980)

1981 «Ένα χωριό, ένας χωριάτης» ντοκιμαντέρ

1983 «Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη» τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ

1984 «Ταξίδι στα Κύθηρα»

1986 «Ο μελισσοκόμος»

1988 «Toπίο στην ομίχλη»

1991 «Το μετέωρο βήμα του πελαργού»

1995 « Το βλέμμα του Οδυσσέα» (Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών 1995, FIPRESCI Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών, Διεθνές Φεστιβάλ Καννών 1995, Felix των Κριτικών ταινίας της χρονιάς, 1995)

1998 « Μια αιωνιότητα και μια μέρα» (Χρυσός Φοίνικας στο Διεθνές Φεστιβάλ Καννών, 1998)

2004 «Το λιβάδι που δακρύζει»

2008 «Η σκόνη του χρόνου»

ΔΟΛ

Συλλυπητήριο μήνυμα Δημάρχου Γρεβενών Δημοσθένη Κουπτσίδη

Η είδηση του απρόσμενου θανάτου του Θεόδωρου Αγγελόπουλου γέμισε με θλίψη τους Έλληνες αλλά και την τοπική κοινωνία των Γρεβενών.

Ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες «στρατιώτες» της 7ης τέχνης έφυγε ξαφνικά αφήνοντας πίσω του ένα σημαντικό έργο αλλά και ένα δυσαναπλήρωτο κενό στον κινηματογράφο.

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος υπήρξε κορυφαίος πρεσβευτής της Ελληνικής κουλτούρας και του Ελληνικού πολιτισμού παγκοσμίως.

Υπήρξε όμως και κορυφαίος πρεσβευτής και λάτρης των Γρεβενών μέσα από τις ταινίες του «Μεγαλέξανδρος», η οποία γυρίσθηκε εξ ολοκλήρου στο Δοτσικό Γρεβενών (1980) και το «Βλέμμα του Οδυσσέα» στην οποία σημαντικό στοιχείο της είναι η ταινία των πρώτων κινηματογραφιστών στα Βαλκάνια Αδελφών Μανάκια από την Αβδέλλα, «Υφάντρες».

Ο «Μεγαλέξανδρος» πέραν της τεράστιας καλλιτεχνικής του αξίας μέσα από την μοναδική κινηματογραφική ματιά του μεγάλου σκηνοθέτη συνέβαλε τα μέγιστα στην προβολή του τόπου μας στην Ελλάδα αλλά και Παγκόσμια.

Του οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ.

Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του.

Δημοσθένης Κουπτσίδης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.