Ο Sebastian Vettel κέρδισε στη Σιγκαπούρη αλλά δεν εξασφάλισε -ακόμα- το πρωτάθλημα

Ο Sebastian Vettel με τη Red Bull κυριάρχησε απόλυτα στο Grand Prix Σιγκαπούρης και κατακτώντας την 9η φετινή του νίκη οριακά δεν εξασφάλισε από τώρα το πρωτάθλημα. Ο λόγος που δεν έγινε αυτό ήταν η 2η θέση που πήρε ο Jenson Buttonμε τη McLaren, χωρίς ωστόσο ούτε αυτός να απειλήσει τον Γερμανό. Ο Mark Webberπήρε την 3η θέση και ανέβηκε στο βάθρο, ξεπερνώντας άλλη μία πολύ άσχημη εκκίνηση. Ο Fernando Alonso με τη Ferrari τερμάτισε στην 4η θέση, που ήταν το μέγιστο δυνατό που μπορούσε να πετύχει. Ο Lewis Hamilton ύστερα από έναν ιδιαίτερα επεισοδιακό -όσο και εντυπωσιακό- αγώνα ήταν 5ος και ακολούθησαν οι Paul di Resta (καλύτερος τερματισμός στην καριέρα του στην F1), Nico Rosberg, Adrian Sutil, Felipe Massa και Sergio Perez.

Εκκίνηση

Χωρίς βροχή αλλά με τη ζέστη και την υγρασία της Σιγκαπούρης να κάνουν δύσκολη τη ζωή των οδηγών, τα μονοθέσια πήραν τη θέση τους στο grid. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Sebastian Vettel ξεκίνησε καλά και κράτησε την πρώτη θέση. Ο Mark Webber όμως έκανε μία από τις γνωστές κακές του εκκινήσεις και είδε τόσο τον Jenson Button όσο και τον Fernando Alonso να τον προσπερνούν για να πάρουν τη 2η και την 3η θέση αντίστοιχα. Η κακή εκκίνηση του Webber καθυστέρησε και τον Lewis Hamilton που βρισκόταν πίσω του, με αποτέλεσμα ο οδηγός της McLaren να βρεθεί πίσω και από τις δύο Mercedes, με τον Massa να έχει ανέβει στην 5η θέση. Πιο πίσω δεν είχαμε δράματα, με μοναδικό επεισόδιο μια επαφή του Daniel Ricciardo που τον έστειλε στα pit για αλλαγή εμπρός πτέρυγας.

Αμέσως ο Vettel άρχισε να κινείται με καταιγιστικό ρυθμό και να απομακρύνεται στην πρώτη θέση. Ο Γερμανός μπορούσε να κινηθεί στους πρώτους γύρους 1,5 δευτερόλεπτο ταχύτερα από όλους και να δείχνει απόλυτη ανωτερότητα. Πιο πίσω, ο Lewis Hamilton ήταν σαφώς ταχύτερος από τις Mercedes και δεν επαναλήφθηκε το σκηνικό της Monza, καθώς κατάφερε να περάσει διαδοχικά χωρίς πρόβλημα τους Michael Schumacher και Nico Rosberg. Οι δύο Force India είχαν διατηρήσει τη θέση τους στη 10άδα με τον Sutil μπροστά από τον Di Resta.

Καταστροφή Hamilton

Με τον Mark Webber να πλησιάζει σταθερά τον Fernando Alonso και να τον απειλεί για την 3η θέση, άνοιξε το παράθυρο των pit stop. Ο Nico Rosberg μπήκε πρώτος για αλλαγή ελαστικών, ενώ λίγο αργότερα ο Webber κατάφερε να περάσει τον Alonso, λίγο προτού ο Ισπανός της Ferrari μπει με τη σειρά του στα pit για να αλλάξει από την πολύ μαλακή στη μαλακή γόμα της Pirelli.

Την ίδια στρατηγική ακολούθησε και ο Felipe Massa όταν μπήκε στον επόμενο γύρο, ταυτόχρονα με τον Lewis Hamilton, ο οποίος όμως επέλεξε να βάλει ξανά τα πολύ μαλακά. Μόλις βγήκαν από τα pit ο Hamilton που ήταν πίσω από τον Βραζιλιάνο προσπάθησε να περάσει αλλά έκανε λάθος, χτυπώντας με την εμπρός πτέρυγά του το πίσω ελαστικό της Ferrari. Το αποτέλεσμα ήταν ο Massa να επιστρέψει στα pit για αλλαγή ελαστικών και ο Hamilton για αλλαγή πτέρυγας. Ο Hamilton όμως λίγο αργότερα έλαβε και ποινή διέλευσης από τους αγωνοδίκες.

Η στρατηγική της Ferrari για τον Alonso φάνηκε να λειτουργεί καθώς μετά το pit stop του Webber ο Alonso βρέθηκε ξανά μπροστά του και μάλιστα με αρκετά καλή διαφορά. Οι Rosberg και Schumacher είχαν κερδίσει από δύο θέσεις μετά τη σύγκρουση Hamilton-Massa. Ο τελευταίος που μπήκε στα pit ήταν ο Paul di Resta με τη Force India στον 20ό γύρο, καθώς ο Σκοτσέζος είχε ξεκινήσει τον αγώνα με τη μαλακή γόμα και έκανε μεγάλο πρώτο stint. Όταν ο Σκοτσέζος επέστρεψε στην πίστα αποκαταστάθηκε η τάξη, με τον Vettel να προηγείται άνετα του Button, τον Alonso στην 3η θέση μπροστά από τον Webber και τους Rosberg, Schumacher, Sutil, Di Resta, Perez και Maldonado να σχηματίζουν την πρώτη 10άδα. Ο Massa είχε πέσει στη 12η θέση και ο Hamilton στη 15η.

2o pit stop και Safety Car

Το ταγκό ανάμεσα στον Alonso και τον Webber συνεχιζόταν με τον Αυστραλό να έχει φτάσει και πάλι τον Ισπανό όταν ο Nico Rosberg άνοιξε το χορό του δεύτερου pit stop στον 23ο γύρο. Ο Alonso μπήκε στον 26ο γύρο για να ξαναβάλει τα μαλακά ελαστικά, ενώ ο Lewis Hamilton έδινε άλλο ένα ρεσιτάλ προσπεράσματος ανεβαίνοντας στη 10η θέση. Στον 30ό γύρο όμως είχαμε την εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, όταν ο Michael Schumacher έπεσε πάνω στο πίσω μέρος της Sauber του Sergio Perez, απογειώθηκε και κατέληξε στις μπαριέρες. Η Mercedes φυσικά καταστράφηκε και το SC βγήκε στην πίστα.

Όλοι οι οδηγοί της πρώτης 10άδας, πλην του Alonso που είχε μπει λίγο νωρίτερα, εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και μπήκαν στα pit για να αλλάξουν τα ελαστικά τους, με τον Ισπανό της Ferrari για άλλη μία φορά να βρίσκεται μπροστά από τον Webber. Κερδισμένος επίσης ήταν ο Paul di Resta, ο οποίος βρέθηκε μπροστά από τον Rosberg στην 5η θέση.

Με την επανεκκίνηση ο Vettel εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ανάμεσα σε αυτόν και τον Button υπήρχαν τρία μονοθέσια που βρίσκονταν 1-2 γύρους πίσω και στους δύο πρώτους γύρους ξαναέφτασε τη διαφορά στα 10 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω ο Mark Webber κατάφερε να περάσει με ωραίο τρόπο τον Fernando Alonso για να πάρει την 3η θέση. Ο Hamilton ανέβηκε 8ος και ο Massa μπήκε στη 10άδα. Ο Hamilton μάλιστα συνέχισε το… βιολί του, «καθαρίζοντας» στους επόμενους γύρους τους Sutil, Rosberg και Di Resta για να ανέβει στην 5η θέση.

Οι προβλέψεις για στρατηγική 3 pit stop επαληθεύτηκαν με τον Mark Webber να μπαίνει στα pit στον 48ο γύρο για να βάλει την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Ο Webber βγήκε στην πίστα πίσω από τον Hamilton, ο οποίος είχε πολύ φθαρμένα ελαστικά, και τον πέρασε εύκολα. Στον επόμενο γύρο μπήκε για αλλαγή ο Jenson Button και τον ακολούθησε αμέσως ο Lewis Hamilton. Ένα γύρο αργότερα ήρθε η σειρά του Vettel, μαζί με τον Alonso. Όταν τα πράγματα ηρέμησαν η σειρά αποκαταστάθηκε, με τους Vettel, Button και Webber να κρατούν τις θέσεις του βάθρου, τον Alonso να ακολουθεί στην 4η θέση και τον Hamilton να έχει πέσει 8ος, πίσω από τους Di Resta, Rosberg και Sutil. Όχι ότι αυτό τον προβλημάτισε ιδιαίτερα, καθώς στους επόμενους γύρους κατάφερε να τους ξαναπεράσει για να πάρει πίσω την 5η θέση.

Στους τελευταίους γύρους δεν είχαμε αξιοσημείωτα συμβάντα, εκτός από την προσπάθεια του Felipe Massa να φτάσει τον Rubens Barrichello για να πάρει τη 10η θέση και τον 1 βαθμό. Ο Βραζιλιάνος της Ferrari πέρασε άνετα και έσωσε κατά κάποιο τρόπο την παρτίδα παίρνοντας στο τέλος την 9η θέση, αφού στον τελευταίο γύρο πέρασε τον Perez. Στο τέλος ο Button μπορούσε να κινηθεί 1 δευτερόλεπτο ανά γύρο ταχύτερα από τον Vettel αλλά η διαφορά ήταν πολύ μεγάλη και ο Γερμανός δεν κινδύνευσε, για να πάρει την 9η φετινή του νίκη. Ο Button ήταν 2ος και ο Webber συμπλήρωσε το βάθρο, με τους Alonso, Hamilton, Di Resta, Rosberg, Sutil, Massa και Perez να ακολουθούν.

Μετά τον αγώνα της Σιγκαπούρης ο Vettel έφτασε στους 309 βαθμούς και λογικά στον επόμενο αγώνα θα σφραγίσει τον τίτλο. Ο Button πέρασε στη 2η θέση με 185 βαθμούς μπροστά από Alonso (184) και Webber (182). Επόμένος αγώνας είναι το GP Ιαπωνίας στο σιρκουί της Suzuka το 3ήμερο 7-9 Οκτωβρίου.

Αποτελέσματα

Θ. Οδηγός Ομάδα Διαφ. < > P.
1 S. Vettel RED BULL Νικητής 3
2 J. Button MCLAREN 1.7 3
3 M. Webber RED BULL 29.2 27.5 3
4 F. Alonso FERRARI 55.4 26.1 3
5 L. Hamilton MCLAREN 67.7 12.3 5
6 P. di Resta FORCE INDIA 43.3 2
7 N. Rosberg MERCEDES 1L 13.2 3
8 A. Sutil FORCE INDIA 1L 0.3 2
9 F. Massa FERRARI 1L 0.3 4
10 S. Perez SAUBER 1L 2.3 2
11 P. Maldonado WILLIAMS 1L 8.6 3
12 S. Buemi TORO ROSSO 1L 0.6 3
13 R. Barrichello WILLIAMS 1L 15.8 2
14 K. Kobayashi SAUBER 2L 1L 4
15 B. Senna RENAULT 2L 18.2 4
16 H. Kovalainen LOTUS 2L 22.3 3
17 V. Petrov RENAULT 2L 15.1 3
18 J. D΄Ambrosio VIRGIN 2L 32.0 2
19 D. Ricciardo HRT 4L 1L 3
20 V. Liuzzi HRT 4L 64.6 4
21 J. Alguersuari TORO ROSSO 5L UL 3
22 J. Trulli LOTUS 14L 9L 3
23 M. Schumacher MERCEDES 33L 19L 2
24 T. Glock VIRGIN 52L 1SL

msfree.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.