Στη Millenium επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 30.000 ευρώ

Οι τράπεζες επιμένουν με όρους καταχρηστικούς για τους καταναλωτέςΣυνεχίζονται οι καταχρηστικές πρακτικές των τραπεζών σε βάρος των καταναλωτών, αν και γίνονται πλέον σε πιό περιορισμένη βάση. Ηδη η γενική γραμματεία Καταναλωτή ερευνά περιπτώσεις καταχρηστικών συμπεριφορών άλλων τεσσάρων τραπεζών, από τις πέντε που αρχικά ερευνούσε, διότι στη Millenium επιβλήθηκε χθές πρόστιμο ύψους 30.000 ευρώ.

Σύμφωνα μεπληροφορίες και μετά από τις σχετικές καταγγελίες που έχουν γίνει στην γενική γραμματεία Καταναλωτή, τέσσερις τράπεζες αποσπούν χρήματα από λογαριασμούς μισθοδοσίας πελατών τους, εφόσον οι τελευταίοι έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές είτε από δάνεια είτε από πιστωτικές κάρτες προς τις συγκεκριμένες τράπεζες, δύο τράπεζες, χρεώνουν σε δανειλήπτες που έχουν καθυστερήσει την αποπληρωμή των συμβατικών τους υποχρεώσεων «πέναλτι» από 3 ως και 120 ευρώ – η συγκεκριμένη χρέωση επιβάλλεται μονομερώς και ανεξάρτητα από το γεγονόςότι σε ληξιπρόθεσμη οφειλή έχει ενεργοποιηθεί το επιτόκιο υπερημερίας.

Εν τω μεταξύ όπως αναφέρεται στην εισήγηση της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή προς τον γενικό γραμματέα κ. Δ. Σπυράκο στις 3 Φεβρουαρίου του 2011 ένας καταναλωτής, κάτοχος πιστωτικής κάρτας της Millenium κατήγγειλε ότι κατά την πληρωμή του λογαριασμού της κάρτας του στο ταμείο ενός από τα υποκαταστήματα χρεώθηκε με το επιπλέον ποσό των 0,30 ευρώ.

Σε απάντηση της τράπεζας αναφέρεται ότι «η σχετική χρέωση προβλέπεοται στην τιμολογιακή πολιτική της τράπεζας μας, η οποία είναι αναρτημένη στα καταστήματα μας, και παράλληλα καθίσταται γνωστή στον κάτοχο της κάρτας με την αντίστοιχη προφορική ενημέρωση του προ της σχετική πληρωμής του».

Και προσθέτει πως «η πληρωμή που διενεργείται στο ταμείο συνεπάγεται αυξημένο διαχειριστικό κόστος για την τράπεζα λόγω των αυξημένων λογιστικών εγγραφών και των αντίστοιχων διαδικασιών επιμερισμού των σχετικών πληρωμών».

Οπως εξηγεί η υπηρεσία της γενικής γραμματείας Καταναλωτή «στην προκειμένη περίπτωση η κατάθεση γίνεται για την εξόφληση υποχρέωσης που έχει ο καταθέτης στην ίδια την τράπεζα. Η κατάθεση των μετρητών σε αυτή γίνεται για την αποπληρωμή της οφειλής που έχει ο πελάτης προς την τράπεζα με βάση τη σύμβαση πιστωτικής κάρτας.

Δεν πρόκειται εν πορκειμένω για παροχή υπηρεσίας ή εξυπηρέτησης προς τον κάτοχο της κάρτας». Και επισημαίνει πως «οι καταθέσεις μετρητών του πελάτη – κατόχου της κάρτας έχουν λοιπόν τον χαρακτήρα της πληρωμής προς εξόφληση. Η τράπεζα έχει την υποχρέωση να αποδεχθεί την καταβολή, διαφορετικά αν αρνηθεί αυτή, υποπίπτει σε υπερημερία δανειστή».

ΤΟ ΒΗΜΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.