νυφικά

Γάμος, μια μοναδική μέρα φτιαγμένη από λάμψη, μαγεία και όνειρο. Αλλά και μια μέρα για την οποία θα πρέπει να οργανωθείτε και να βρείτε τις καλύτερες λύσεις, αυτές που ταιριάζουν στο στιλ και τον χαρακτήρα σας.

Στην πρόσφατη Εβδομάδα Νυφικής Μόδας της Νέας Υόρκης, παρουσιάστηκαν οι τάσεις της Άνοιξης του 2016. Δαντέλα, κρύσταλλα και τούλι, αλλά πολύ τούλι, είναι οι προτάσεις των σχεδιαστών για τις νύφες του 2016. Αυτό όμως που εντυπωσίασε ήταν οι πολλές διαφάνειες, αλλά υπερβολικά πολλές διαφάνειες, που αφήνουν ακάλυπτο σημαντικό μέρος του σώματος… Έτσι το δέρμα δεν είναι εκτεθειμένο μόνο στα… παραδοσιακά σημεία, -χέρια, ώμοι και στήθος-, αφού οι διαφάνειες επεκτείνονται στην κοιλιά, στα πλαϊνά του σώματος και την πλάτη.

Η πρόταση του οίκου Marchesa, ήταν ένα νυφικό που η πλάτη «καλυπτόταν» από μια σειρά… κουμπιών και μόνο. Ενώ ο οίκος Theia εστιάζει στο μπούστο, όπου το σουτιέν φαίνεται κάτω από μία ιριδίζουσα, διαφανή μπλούζα.

Marchesa

Theia

Βέβαια, στις πασαρέλες παρουσιάστηκαν και οι pret -a-porter τάσεις, με επικρατέστερα τα κοψίματα στη μέση (Reem Acra), στο πίσω μέρος (Monique Lhuillier), ανάμεσα στο στήθος (Angel Sanchez). Υπήρχαν και οι πολλές επιλογές των two-piece που ήταν άνετα και εφάρμοζαν «γάντι», δίνοντας μία «λάμψη» στην περιοχή της κοιλιάς. Υπήρχε και η πρόταση του σχεδόν «αόρατου» – ντυμένου στις περιοχές των ώμων, της πλάτης και του ντεκολτέ, σε στενές γραμμές.

Reem Acra

Monique Lhuillier

Angel Sanchez

Αλλά το πιο αποκαλυπτικό κομμάτι, με όλη τη σημασία της λέξης, ήταν το φόρεμα- γοργόνα του οίκου Vera Wang, βασισμένο στις παραδοσιακές κορδέλες και δαντέλες, όμως καινοτόμο και με εντυπωσιακά χαρακτηριστικά. Τα εσώρουχα αποκαλύπτονταν κάτω από τις διαφάνειες και αποτελούσαν βασικό κομμάτι του φορέματος. Όσο για τις διαφάνειες αυτές ξεκινούσαν από το λαιμό και διέτρεχαν το σώμα έως τα γόνατα. Το συγκεκριμένο νυφικό μπορεί να σχεδιάστηκε για να σοκάρει, αλλά δεν εξέπληξε. Απλώς έδινε έμφαση στη σεξουαλικότητα της νύφης.

Όπως και να έχει, όταν σκεφτόμαστε νυφικό πάντα το συνδυάζουμε νοερά με την παράδοση και τις συνιστώσες της τελετής. Για παράδειγμα η νυφική ανθοδέσμη είναι «απόγονος» των στεφανιών από λουλούδια που φορούσαν η νύφη και ο γαμπρός κατά την τελετή.

Το λευκό, ως ντε φάκτο χρώμα του δυτικού νυφικού φορέματος, έγινε δημοφιλές μετά τον γάμο της βασίλισσας Βικτώρια με τον πρίγκιπα Αλβέρτο. Πιο πριν, οι γυναίκες φορούσαν ό, τι χρώμα επιθυμούσαν και ενδεχομένως ήδη φορούσαν στα επίσημά τους ενδύματα.

Για τις περισσότερες, αυτό σήμαινε σκουρόχρωμα ρούχα, καθώς δεν λερώνονται τόσο εύκολα όσο τα ρούχα με φωτεινά χρώματα. Στις ΗΠΑ, η οικονομική κρίση και η ύφεση που προκάλεσαν οι δύο Παγκόσμιοι Πόλεμοι έστρεψαν τις γυναίκες σε πιο πρακτικά νυφικά, τα οποία θα μπορούσαν να φορεθούν και μετά τον γάμο. Με την άνοδο της οικονομίας, τις δεκαετίες του 1950 και ’60 το λευκό νυφικό έγινε και πάλι κανόνας στους γάμους.

Σειρές από τούλι σε Angel Sanchez, Rivini, Ines Di Santo, Rivini

Το επικρατέστερο σχέδιο νυφικού τη δεκαετία του 1990 ήταν το στιλ «Σταχτοπούτα»: λευκό στράπλες φόρεμα, με σφιχτό μπούστο και μια τεράστια φουσκωτή φούστα. Ήταν η απάντηση στις συντηρητικές γραμμές των νυφικών της δεκαετίας του ’80. Στη συνέχεια, στα μέσα της δεκαετίας του 2000, το σημείο που το νυφικό άφηνε γυμνό το σώμα , μετατοπίστηκε προς την… άλλη πλευρά: η Monique Lhuillier και άλλοι σχεδιαστές άρχισαν να πειραματίζονται με την ανοιχτή πλάτη και το άνοιγμα όλο και πιο βαθύ.

Η νυφική σκηνή του 2015, συγκεντρώνει τις τάσεις όλων των προηγούμενων χρόνων τονίζοντας μεταξύ άλλων την πλάτη και τα χέρια. Η εικονική πραγματικότητα που διαμορφώθηκε μέσω της τηλεόρασης έχει επιβάλει στη γυναίκα ένα γαμήλιο φόρεμα «όπως αυτή το έχει ονειρευτεί από μικρό κορίτσι», ωστόσο αυτό το όνειρο δεν πρέπει να κοστίσει μία περιουσία στην οικογένεια ή τον μέλλοντα γαμπρό. Με την εξάπλωση του ίντερνετ και των κοινωνικών μέσων δικτύωσης προωθούνται νέες τάσεις για τη νυφική παρουσία που έχουν περισσότερο να κάνουν με την έννοια της δημιουργικότητας.

Monique Lhuillier

Η επιλογή του νυφικού όμως, δεν παύει να αποτελεί ένα παράδοξο φαινόμενο. Αφενός γιατί ενδέχεται να είναι το πιο ακριβό φόρεμα που διαθέτετε στην ντουλάπας σας αν και το φοράτε μόνο μια φορά, τη μέρα του γάμου σας. Αφετέρου όμως το νυφικό, από τη φύση του, δεσμεύεται από την προσδοκία, τη συμβατικότητα και την παράδοση. Ηγεμονική θέση έχουν τα στράπλες νυφικά με τις τεράστιες ουρές, σε λευκό χρώμα ή για τις πιο τολμηρές σε κρεμ. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και οι πιο πρωτοποριακές δημιουργίες νυφικού έχουν την τάση να είναι, με τον τρόπο τους, συντηρητικές.

Sottero Midgley, Claire Pettibone, Oleg Cassini

iefimerida

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.