Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Συνταγή: Τυροπιτάρια γκερμπεσιότικα

Ιανουάριος 7th, 2014 by Χρήστος Μίμης

Συνταγή από τον Λέκκα Γεώργιο

Τυροπιτάρια γκερμπεσιότικα

Μερίδες: 13
Χρόνος Προετοιμασίας: 35 λεπτά
Χρόνος Μαγειρέματος: 6 λεπτά

Υλικά συνταγής:

– 2 τρυφερά κολοκυθάκια τριμμένα και στυμμένα καλά
– 1/2 κίτρινη πιπεριά τριμμένη
– 1/2 κόκκινη πιπεριά ψιλοκομμένη
– 2 φρέσκα κρεμμυδάκια με τα φύλλα τους
– 1 1/2 κ.σ. φρέσκος δυόσμος ψιλοκομμένος
– 250 γραμμ. φέτα τρίμματα (πιπεράτη φέτα)
– 4 κ.σ. ξινομυζήθρα
– φρεσκοτριμμένο πιπέρι
– αλάτι

Για το τέλειο γκερμπεσιότικο φύλλο

– 200 γραμμ. αλεύρι μαλακό
-300 γραμμ αλεύρι σκληρό
– 1/2 φλ. τσαγιού ελαιόλαδο
– 2 κ.σ μαύρο σουσάμι
– 1 φλ.καφέ ούζο
– 2 κ.σ. ξίδι
– 1 1/2 κ.γλ. αλάτι
– 2 κ.γλκ ζάχαρη
–  νερό χλιαρό όσο σηκώσει, (περίπου 1 ποτήρι)

Τρόπος παρασκευής – Εκτέλεση συνταγής

1. Ρίχνουμε τα αλεύρια σε μπολ, ανοίγουμε λακκούβα. Βάζουμε όλα τα υλικά και προσθέτουμε το νερό όσο ζυμώνουμε.

2. Όταν το ζυμάρι μαζεύεται σε μπάλα και δεν κολλάει στα χέρια, το βάζουμε σε μπολ, το σκεπάζουμε με καθαρή πετσέτα και λίγο βρεμένη. Το αφήνουμε να ξεκουραστεί για 30΄. Εδώ είναι ένα από τα μυστικά που μας κάνει ένα τέλειο φύλλο.

Για τη γέμιση:

1. Αφού τρίψουμε τα κολοκύθια στον τρίφτη ρίχνουμε λίγο αλάτι και τα στύβουμε καλά για να αποβάλουν τα υγρά τους. Ψιλοκόβουμε όλα τα λαχανικά και τα βάζουμε σε μπολ.

2. Προσθέτουμε το κολοκύθια. Ρίχνουμε τα μυρωδικά, τα τυριά και τρίβουμε μπόλικο πιπέρι. Αλατίζουμε αν είναι απαραίτητο.

3. Χωρίζουμε τη ζύμη στα 4. Σε πάγκο ρίχνουμε αλεύρι και ανοίγουμε με λεπτό πλάστη κάθε κομμάτι ζύμης σε πολύ λεπτό φύλλο. Χωρίζουμε το κάθε φύλλο σε 3 λωρίδες μακριές κατά μήκος.

4. Στη μέση βάζουμε τη γέμιση και στρίβουμε σε ρολό. Τυλίγουμε σε μορφή σαλιγκάρι. Της φυλάμε στο ψυγείο σε μπόλ με στρωμένη λαδόκολλα (ανάλογα με πόσες στρώσεις φτιάξουμε) και μπόλικο αλεύρι πασπαλισμένες.

5. Τις ψήνουμε αλείφοντάς με ελαιόλαδο για 30΄ στους 200°C ή τις τηγανίζουμε σε μέτρια προς δυνατή φωτιά 3΄ από κάθε πλευρά.

Tips: Το Σουσάμι είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, σε βιταμίνες και ανόργανα συστατικά και προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία μας. Το Μαύρο σουσάμι περιέχει περίπου 60% περισσότερο Ασβέστιο από το λευκό σουσάμι.

 

This entry was posted on Τρίτη, Ιανουάριος 7th, 2014 at 17:52 and is filed under ΓΥΝΑΙΚΑ, ΣΥΝΤΑΓΕΣ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!