Η πανδημία του κορονοϊού άλλαξε ριζικά τις ζωές μας, με το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις διαδικτυακές συναλλαγές να γνωρίζουν ραγδαία άνοδο μίας και οι περισσότεροι καταναλωτές στράφηκαν στις onlineαγορές και την παράδοση αγαθών κατ’ οίκον. Ωστόσο αυτό είχε ως συνέπεια να αυξηθούν και τα περιστατικά εξαπάτησης πολιτών οι οποίοι πέφτουν θύματα επιτήδειων κατά τη διάρκεια διαδικτυακών συναλλαγών. Τέτοια περιστατικά έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα και σε περιοχές όπως η Κοζάνη, τα Γρεβενά και η Καστοριά. Οι Αρχές εφιστούν την προσοχή των πολιτών, ενώ υπάρχουν χρήσιμα tipsτα οποία μπορούν να μας βοηθήσουν να παραμείνουμε ασφαλείς.

  1. Αξιόπιστες ιστοσελίδες

Πριν προχωρήσετε σε μία διαδικτυακή συναλλαγή βεβαιωθείτε πως βρίσκεστε σε μία αξιόπιστη ιστοσελίδα και πως είστε 100% ασφαλείς. Αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι να αναζητήσετε πληροφορίες σχετικά με την «ταυτότητα» της σελίδας, σε ποια επιχείρηση ανήκει, εάν υπάρχουν τρόποι επικοινωνίας με κάποιον εκπρόσωπο και γενικά εάν πρόκειται για έναν ιστότοπο με διαρκή παρουσία που επισκέπτονται και εμπιστεύονται και άλλοι χρήστες. Για παράδειγμα e-shopόπως το Ebayή η Amazonείναι χαρακτηριστικά παραδείγματα ασφαλών onlineκαταστημάτων, ενώ μία ιστοσελίδα όπως το Betsson είναι ο πλέον ασφαλής ιστότοπος για να απολαύσουμε ξέγνοιαστα τα διαδικτυακά παιχνίδια μας. Το ίδιο ισχύει και για αλυσίδες καταστημάτων όπως τα Public, τα IKEAή ο Κωτσόβολος, που επίσης διαθέτουν ένα πλήρως ασφαλές περιβάλλον διαδικτυακών συναλλαγών.

  1. Προσοχή στα «ύποπτα» σημάδια

Αν κατά την είσοδό μας σε μία ιστοσελίδα διαπιστώσουμε κάτι «ύποπτο», τότε καλύτερα να την εγκαταλείψουμε και προπάντων να μην συμπληρώσουμε στοιχεία όπως αριθμό πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικού λογαριασμού. Ένα από τα πιο συνηθισμένα ύποπτα σημάδια που αποτελούν «κόκκινο πανί» είναι οι ειδοποιήσεις που πετάγονται στην περιηγητή μας. Αν όταν ανοίγετε μία ιστοσελίδα ανοίγουν παράλληλα πολλά άλλα παράθυρα, τότε σίγουρα κάτι δεν πάει καλά με τον εν λόγω ιστότοπο που ίσως θα πρέπει να μας βάλει σε δεύτερες σκέψεις.

  1. Προσφορές «κράχτες»

Στην ίδια λογική μία προσφορά που φαντάζει εξωφρενική, όπως για παράδειγμα «έκπτωση 99%» και η οποία μας καλεί να συμπληρώσουμε γρήγορα τα στοιχεία της πιστωτικής μας κάρτας για να την επωφεληθούμε, είναι κάτι που καλό θα ήταν να αποφύγουμε. Στις περισσότερες των περιπτώσεων πρόκειται για απάτες που αποσκοπούν στο να αποσπάσουν χρήματα από τον τραπεζικό μας λογαριασμό. Αντίστοιχα, το ίδιο ισχύει και για ύποπτες διαφημίσεις που εμφανίζονται στο διαδίκτυο και μας υπόσχονται πως μπορούμε να κερδίσουμε μεγάλα χρηματικά ποσά χωρίς να κουραστούμε. Και σε αυτές τις περιπτώσεις πρόκειται για απάτες, στις οποίες επιτήδειοι εξαπατούν ανυποψίαστους χρήστες και καταλήγουν να κλέβουν τα στοιχεία των καρτών τους ή ακόμη και να αδειάζουν πλήρως τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους.

  1. Παραπλανητικά sms

Αν ένας ιστότοπος σας ζητήσει να συμπληρώσετε το κινητό σας τηλέφωνο και στη συνέχεια λάβετε ένα smsαπό την τράπεζά σας που ζητάει να αλλάξετε τον κωδικό από το e-bankingσας, τότε αναμφίβολα κάποιος επιχειρεί να σας εξαπατήσει. Το πιο συνετό είναι κάθε φορά που λαμβάνετε ένα smsή κάποιο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την τράπεζά σας να επικοινωνείτε με το πλησιέστερο τραπεζικό υποκατάστημα ώστε να βεβαιωθείτε πως δεν πρόκειται για απάτη. Οι περισσότερες τράπεζες άλλωστε μεριμνούν πλέον για την παροχή αναλυτικών πληροφοριών για το πως μπορεί ένας καταναλωτής να προστατευτεί από αντίστοιχες διαδικτυακές απάτες.

Πηγή φωτογραφίας: Firmbee.comUnsplash

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.