«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»
Κράτος ακομμάτιστο, κοντά στον πολίτη με ποιοτικές υπηρεσίες και κοινωνικό περιεχόμενο είναι ο στόχος της ΝΔ για την επανίδρυση του κράτους” τόνισε ο Κώστας Καραμανλής, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα της ΝΔ για τη Δημόσια Διοίκηση.To kr;atow kai h epan;idreys;h toy. Κομματικό ανξιοκρατικό διαπλεκόμενο με τον ιδιωτικό τομέα. Ξενόδουλο, διεφθαρμένο.Το μήκος της γέφυρας που στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, ανέρχεται στα 2.252 μέτρα, ενώ μαζί με τις προσβάσεις φτάνει γύρω στα 2.883 μέτρα (βλέπε σχεδ.). Η γέφυρα αναπτύχθηκε και ολοκληρώθηκε, παρά τις δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες, ενώ το μέγιστο βάθος θεμελίωσης φθάνει τα 65 μέτρα υπό την επιφάνεια της θάλασσας. Πρόκειται για μία καλωδιωτή γέφυρα, οι αντοχές της οποίας είναι εντυπωσιακές. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με προδιαγραφές να αντέξει σε σεισμό μεγαλύτερο από αυτόν που σημειώθηκε στις 17 Αυγούστου 1999 στο Ιζμίτ της Τουρκίας, ο οποίος ήταν μεγέθους 7,4 της Κλίμακας Ρίχτερ. Έχει υπολογιστεί, επίσης, πως αντέχει σε ενδεχόμενη σύγκρουση δεξαμενοπλοίου εκτοπίσματος 180.000 τόνων, καθώς και σε ταχύτητα ανέμου 265 χλμ/ώρα, ταχύτητα που αντιστοιχεί σε τυφώνα Κατηγορίας 5, το ανώτατο δυνατό επίπεδο στην Κλίμακα Σαφίρ-Σίμπσον. Τέλος, η γέφυρα είναι σχεδιασμένη να απορροφά πιθανές μετατοπίσεις μεταξύ δύο βάθρων, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση.Η γέφυρα εγκαινιάστηκε στις 7 Αυγούστου του 2004, μια εβδομάδα πριν από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 στην Αθήνα. Λαμπαδηδρόμοι της Ολυμπιακής Φλόγας ήταν οι πρώτοι που διέσχισαν επίσημα τη γέφυρα σε όλο της το μήκος. Ένας από αυτούς ήταν ο Όττο Ρεχάγκελ, ο Γερμανός προπονητής της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου κατά το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου 2004. Ένας ακόμη ήταν ο Κώστας Λαλιώτης, ο πρώην Υπουργός Δημοσίων Έργων, κατά τη θητεία του οποίου ξεκίνησε η κατασκευή του έργου.Το συνολικό κόστος της κατασκευής ανερχόταν στα 630 εκατομμύρια ευρώ.[2] Η κατασκευή χρηματοδοτήθηκε από το Ελληνικό δημόσιο, την κοινοπραξία και δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η κατασκευή ολοκληρώθηκε πριν από την αρχική εκτίμηση, η οποία προέβλεπε ολοκλήρωση των έργων μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου του 2004, και εντός προϋπολογισμού. Άλλες πηγές αναφέρουν συνολικό κόστος 839 εκατομμυρίων ευρώ.[3] Kauhmerin;h 30.8.2009Περισσότερα από 180 εκατ. ευρώ ξοδεύτηκαν την τελευταία πενταετία από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την ενοικίαση πυροσβεστικών εναέριων μέσων.Αντί όμως η Ελλάδα να διαθέτει –με βάση τα δεκάδες εκατομμύρια που ξόδεψε– έναν από τους πλέον σύγχρονους πυροσβεστικούς στόλους στον κόσμο, διαθέτει ένα στόλο με γερασμένα αεροσκάφη, που καθιστούν και φέτος ιδιαίτερα προβληματικό τον τομέα της πυρόσβεσης.αλοκαίρι του 2004, λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ο τότε αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος κ. Χρήστος Σμέτης επισκέφθηκε τον υπουργό Δημόσιας Τάξης, κ. Γιώργο Βουλγαράκη, με ένα παλαιό αίτημα: Να αποκτήσει η Πυροσβεστική την Αεροπορία της. Ο κ. Βουλγαράκης, ως καλός πολιτικός προϊστάμενος, προώθησε το σχετικό νομοσχέδιο τον Αύγουστο του 2004 και στο Αρχηγείο του Π.Σ. άρχισαν να σχεδιάζουν ακόμη και σχολές πιλότων. Ο κ. Σμέτης, όπως και οι προκάτοχοί του, γνώριζαν τις αντικειμενικές δυσκολίες, τις οποίες οι αρμόδιοι της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) δεν ξεχνούσαν να υπενθυμίζουν. Δηλαδή, την παλαιότητα του στόλου, το υψηλό κόστος συντήρησης και την αναντικατάστατη εμπειρία των πιλότων της Π.Α. Οι πυρκαγιές της τελευταίας εβδομάδας θάβουν τις φιλοδοξίες αυτές της Πυροσβεστικής οριστικά. Τα εναέρια μέσα θα μείνουν στον φυσικό χώρο τους, την Πολεμική Αεροπορία. Ωστόσο, η επόμενη ημέρα δεν είναι εύκολη. Με εκπεφρασμένη την ανάγκη απόσυρσης ή αντικατάστασης των 46 από τα 54 αεροσκάφη του στόλου πυρόσβεσης, πρέπει να αντληθούν από τον προϋπολογισμό τεράστια ποσά για να καλυφθούν -έστω εν μέρει- οι ανάγκες του επόμενου θέρους.ΑπαρχαιωμέναΤο δράμα των προμηθειών πυροσβεστικών αεροσκαφών ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2002. Ακόμη και τότε τα παλαιά Canadair (CL-215) εθεωρούντο απαρχαιωμένα. Εν τω μεταξύ, μόλις είχε πραγματοποιηθεί η παραλαβή εννέα καινούργιων Canadair (CL-415), καθένα εκ των οποίων είχε αγοραστεί έναντι περίπου 23,5 εκατομμυρίων ευρώ. Σ’ εκείνη την προμήθεια οφείλεται η διάσωση όποιων δασικών εκτάσεων έχουν έκτοτε εκτεθεί σε πυρκαγιές. Τότε, η Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ) της Π.Α. ζήτησε, με επιτελική μελέτη, να πωληθούν τα 14 (σήμερα έχουν μείνει 13) CL-215, προκειμένου τα χρήματα να χρησιμοποιηθούν για την αγορά καινούργιων CL-415.Μάλιστα, οι επιτελείς της ΔΑΥ υπολόγιζαν το κόστος πώλησης κάθε παλαιού Canadair στα 1,2 εκατομμύρια δολάρια. Εφθασαν, μάλιστα, ώς το σημείο να ζητήσουν από την προμηθεύτρια καναδική εταιρεία ολοκληρωμένες προτάσεις προκειμένου να προχωρήσει η προμήθεια. Ενα χρόνο αργότερα, τον Αύγουστο του 2003, το ΓΕΑ επανήλθε ζητώντας εκ νέου την «απόσυρση των αεροσκαφών CL-215 και την αντικατάστασή τους με σύγχρονα πυροσβεστικά αεροσκάφη». Στο σχετικό έγγραφο του ΓΕΑ τονίζεται η ανάγκη τα νέα αεροσκάφη να είναι «πιο αποτελεσματικά και χαμηλότερου κόστους συντήρησης από τα προς αντικατάσταση CL-215». Αξιωματικοί της Π.Α. επισημαίνουν ότι η πτήση ενός παλαιού Canadair έχει τριπλάσιο κόστος ανά ώρα από ένα καινούργιο (9.700 ευρώ έναντι 3.800 ευρώ).Τελικά, ελέω Ολυμπιακών Αγώνων, δεν έγινε κάτι. Ο ίδιος ο κ. Σμέτης, τον Απρίλιο του 2005, όχι απλώς υιοθέτησε τις έως τότε απαιτήσεις των επιτελών της Π.Α. αλλά ζήτησε την απόσυρση και την σταδιακή αντικατάσταση του 80% του στόλου. Συγκεκριμένα, ζητούσε την απόσυρση τριών από τους τέσσερις τύπους πυροσβεστικών (CL-215, Pezetel, Grummann). Το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου, η ΔΑΥ εκπόνησε νέα επιτελική μελέτη με την οποία επανέλαβε το αίτημα για αντικατάσταση των παλαιών Canadair. Υπολόγιζαν μάλιστα τότε οι επιτελείς ότι εφόσον αποφασιζόταν η απόσυρση των πρώτων έξι παλαιών Canadair, η αντικατάστασή τους με καινούργια θα είχε ολοκληρωθεί έως το 2011. Ωστόσο, ούτε το 2005 κρίθηκε απαραίτητη η προμήθεια νέων αεροπλάνων, παρά το γεγονός ότι την ίδια περίοδο αποφασιζόταν σημαντική εξοπλιστική δαπάνη για την αγορά μαχητικών αεροσκαφών F-16 (περίπου 1,5 δισ. ευρώ). Το κόστος, φυσικά, για την αγορά εναέριων πυροσβεστικών μέσων είναι πολύ χαμηλότερο.Στη συνέχεια, η κατάσταση μπερδεύτηκε περισσότερο. Τον Φεβρουάριο του 2006, στην αναδιοργάνωση των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών, ψηφίστηκε νομοσχέδιο με το οποίο η προμήθεια κάθε ειρηνικού μέσου άσχετου με τη διεξαγωγή πολέμου θα παραχωρηθεί στα αρμόδια σώματα. Ετσι, μαζί με το C4-I, στις αρμοδιότητες του υπουργείου Δημοσίας Τάξης πέρασαν και τα πυροσβεστικά αεροπλάνα. Οι απαιτήσεις παρέμειναν οι ίδιες. Τον Αύγουστο του 2007, μάλιστα, εν μέσω καταστροφικών πυρκαγιών, η Πυροσβεστική εκπόνησε μακροσκελή μελέτη με την οποία προτείνει να αγοραστούν: «Δύο έως τέσσερα αεροσκάφη τύπου Be -200 Beriev. Εννέα αεροσκάφη CL-415 τα οποία θα ανεβάσουν τον συνολικό αριθμό αυτού του τύπου σε 18 και θα αντικαταστήσουν το σύνολο των αεροσκαφών CL-215».Στη μελέτη τους οι επιτελείς της Πυροσβεστικής, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των προμηθευτών, υπολογίζουν ότι για την αγορά των δύο ρωσικών Beriev θα απαιτηθούν 50 – 60 εκατομμύρια ευρώ, για τα εννέα CL-415, 180 εκατομμύρια ευρώ και για 26 αεροσκάφη «μεσαίας κατηγορίας» (τα οποία θα αντικαθιστούσαν τα Pezetel, 65 – 70 εκατομμύρια. Στις τιμές, μάλιστα, δεν συνυπολογιζόταν το όφελος από την πώληση των παλαιών CL-215, την οποία ζητούσαν οι επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας ήδη από το 2002.Ενα από τα στοιχήματα που έθεσε στον εαυτό της η Ν.Δ. το 2004 ήταν η επανίδρυση του κράτους. Μία από τις προτάσεις που υπήρχαν τότε, και επαναφέρουν σήμερα κυβερνητικές πηγές, ήταν να υπαχθούν τμήματα των Ενόπλων Δυνάμεων σε έναν ενιαίο φορέα Πολιτικής Προστασίας, αντί να παραμένουν κλεισμένα στα στρατόπεδα, άχρηστα προς την κοινωνία.Στα αζήτητα τα επιχειρησιακά κέντρα30.7.2016 ist;otopow
Την εβδομάδα που μας πέρασε γίναμε για άλλη μια φορά μάρτυρες μιας ακόμα πτώσης πυροσβεστικού αεροσκάφους CL-215, το οποίο ακολούθησε παρόμοιο ατύχημα ιδίου τύπου αεροσκάφους πέρυσι το καλοκαίρι. Ζώντας στην Ελλάδα του συναισθήματος, η αντίδραση που έχουμε συνηθίσει είναι πηχυαίοι τίτλοι για μερικές μέρες σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) και, ιδιαίτερα για τα αεροσκάφη CL-215 που όλοι πλέον έχουν ακούσει ότι είναι ‘γηρασμένα’, μια γενική κατακραυγή για ποιο λόγο αυτά ακόμα πετάνε και δεν έχουν αντικατασταθεί, συνοδευόμενα από αντίστοιχες υποσχέσεις πολιτικών. Όλα αυτά βέβαια μέχρι να έρθει το επόμενο καλοκαίρι και να τα ξαναδούμε πάλι στον αέρα!
Η συνολική εικόνα του στόλου πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair (υφίστανται δύο διαφορετικοί τύποι, CL-215 και CL-415) της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), όπως αυτή μεταδίδεται από τα ΜΜΕ είναι απογοητευτική, με τα περισσότερα από αυτά να είναι καθηλωμένα ως άμεση συνέπεια της έλλειψης κονδυλίων υποστήριξης που ακολούθησε την οικονομική κρίση. Αφήνοντας κατά μέρους τα συναισθήματα, θα γίνει μια προσπάθεια αποσαφήνισης μερικών ζητημάτων που αφορούν την υφιστάμενη πολιτική αεροπυρόσβεσης με σκοπό την καλύτερη ενημέρωση του πολίτη. Όλες οι πληροφορίες που αναφέρονται είναι διαθέσιμες σε ανοικτές πηγές και το άρθρο θα προσπαθήσει να συνοψίσει αυτά τα στοιχεία με αντικειμενικό σκοπό να δώσει το έναυσμα για ένα γόνιμο διάλογο.
Η παλαιότητα του τύπου θα επιφέρει σημαντική επιβάρυνση του κόστους υποστήριξης σε βάθος χρόνου λόγω της παλαιότητας των ανταλλακτικών και της δυσκολίας εύρεσης προμηθευτών και ικανών αποθεμάτων, ως αποτέλεσμα της μείωσης των χρηστών του αεροσκάφους. Προσωπική εκτίμηση είναι ότι η τάση αυτή έχει ήδη αποτυπωθεί στα επίσημα στοιχεία κόστους ώρας πτήσης και δικαιολογεί σημαντικό μέρος του κατά 1/3 περίπου μεγαλύτερου κόστους υποστήριξης σε σχέση με τα CL-415, όπως θα δούμε αναλυτικά παρακάτω.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ 2808, τεύχος Β’, 5-11-2013, το κόστος ανά ώρα πτήσης ενός CL-215 είναι 8.858,95 Ευρώ και για το CL-415 είναι 6.690,70 Ευρώ. Άρα, η χρήση του CL-215 είναι και κατά 32.5% ακριβότερη του CL-415. Το κόστος ώρας πτήσης για τα μαχητικά αεροσκάφη δεν δημοσιεύθηκε στο εν λόγω ΦΕΚ για λόγους απορρήτου, αλλά αξιοποιώντας διάφορα δημοσιευμένα παραμετρικά μοντέλα υπολογισμού κόστους ώρας πτήσης μαχητικών αεροσκαφών, εύκολα μπορεί να υπολογιστεί ότι το κόστος ανά ώρα πτήσης ενός σύγχρονου μαχητικού αεροσκάφους (πχ F-16, Mirage 2000-5) ανέρχεται περίπου στα 9.000 Ευρώ. Με άλλα λόγια, η χρήση ενός πυροσβεστικού αεροσκάφους CL-215 μας κοστίζει όσο περίπου και η χρήση ενός μαχητικού.
Μόνο οργή προκαλούν οι αποκαλύψεις! Όπως είπε ο Γ.Γ. των Ειδικών Φρουρών, Στράτος Μαυροειδάκος τις κρίσιμες ώρες της φωτιάς στο Μάτι οι άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τους ασυρμάτους τους! Οι ασύρματοι της αστυνομίας, λέει, δεν λειτουργούσαν.
Με τα κινητά τηλέφωνα οι αστυνομικοί έκαναν προσπάθεια να συντονιστούν, λέει ο Γ.Γ. των ειδικών φρουρών. Μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 ο Στράτος Μαυροειδάκος κατήγγειλε πως το υπερσύγχρονο σύστημα «sepura» δεν λειτουργούσε.
“ΔΙΑΣ επείγον” έλεγε και ξανάλεγε ο επικεφαλής της ομάδας ΔΙΑΣ στο σημείο όταν εντόπισε νεκρούς ανθρώπους αλλά, σύμφωνα με την καταγγελία δεν μπορούσε να ενημερώσει καθώς το σύστημα δεν λειτουργούσε.
Οι αστυνομικοί ήταν έτσι αναγκασμένοι να επικοινωνούν μόνο με τα κινητά τηλέφωνα.
Είναι τραγικό το γεγονός, καθώς το σύστημα αυτό δίνει τη δυνατότητα στους επιτελείς που βρίσκονται στο κέντρο επιχειρήσεων να βλέπουν πού ακριβώς βρίσκεται στην Αττική κάθε περιπολικό και άρα να έχουν πλήρη και σαφή εικόνα των αστυνομικών δυνάμεων.
Επανίδρυση του κράτους. Λεφτά υπάρχουν θα τα αποσπάσει το ΔΝΤ
“ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ”