Ο Γ. Σκόδρας στο «τιμόνι» της εταιρείας -Σταθμός διοδίων και στην περιοχή του τύμβου Καστά – Η απάντηση του υπουργείου…

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣΣε ακύρωση της αναλογικής χρέωσης των διοδίων στην Εγνατία Οδό, με μεγάλο χαμένο την περιφέρεια της Ηπείρου, προχωρεί το υπουργείο Υποδομών μετά την πίεση της τρόικας, οι εκπρόσωποι της οποίας επέβαλαν τελικά την αντικατάσταση του συγκεκριμένου μοντέλου με αυτό που ισχύει και στους υπόλοιπους οδικούς άξονες.

Μάλιστα, σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», στο σχετικό σχέδιο υπουργικής απόφασης για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας, το οποίο προωθείται, προβλέπεται η ίδρυση σταθμού διοδίων στην περιοχή του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη!

Η ολοκλήρωση αυτής της εκκρεμότητας αναμένεται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, να ανοίξει τον δρόμο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες επενδυτές για έως και 40 έτη.

Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει «Το Βήμα», το τιμόνι της Εγνατίας για αυτή τη μετάβαση αναλαμβάνει «ένας φίλος από τα παλιά»: Ο προσκείμενος στη ΝΔ, καθηγητής κ. Γιώργος Σκόρδας, ο οποίος κουβαλά τη φήμη του σκληρού μάνατζερ από την εποχή που διοικούσε την ΕΥΑΘ ΑΕ, παρουσιάζεται την Τρίτη στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής προτεινόμενος από τον υπουργό Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Χαμένη η Ήπειρος

Σύμφωνα με το σχέδιο της απόφασης του υπουργού Υποδομών για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού, το οποίο περιήλθε στη γνώση του «Βήματος», η περιοχή της Ηπείρου επιβαρύνεται με τέσσερις σταθμούς διοδίων, οι οποίοι θα αναπτυχθούν σε μία ακτίνα μικρότερη των 120 χλμ.

Αντίθετα, από τον Βενέτικο Γρεβενών ως τον Πολύμυλο Κοζάνης, μία απόσταση περίπου 80 χλμ., δεν θα υπάρχει ούτε ένας σταθμός διοδίων, ενώ στη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη οι οδηγοί θα συναντούν μόνο τον σταθμό διοδίων των Μαλγάρων. Επίσης, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι χωροθετείται σταθμός διοδίων πλησίον του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης αντί της Ρεντίνας, όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός.

Συγκεκριμένα, οι σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας χωροθετούνται ως εξής:

– Τύρια Θεσπρωτίας (εν λειτουργία)

– Παμβώτιδα Ιωαννίων (προς λειτουργία)

– Μαλακάσι Τρικάλων (εν λειτουργία)

– Βενέτικος Γρεβενών (προς λειτουργία)

– Πολύμυλος Κοζάνης (εν λειτουργία)

– Μάλγαρα (εν λειτουργία)

– Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης (προς λειτουργία)

– Ανάληψη Λαγκαδά (εν λειτουργία)

– Αμφίπολη Σερρών (προς λειτουργία)

– Μουσθένη Καβάλας (εν λειτουργία)

– Περιμετρική Καβάλας (προς λειτουργία)

– Ίασμος Ροδόπης (εν λειτουργία)

– Μεστή Έβρου (προς λειτουργία).

Στους κάθετους άξονες προβλέπεται να λειτουργήσουν οι εξής σταθμοί: Ιεροπηγή Καστοριάς, Αλιάκμονας Καστοριάς, Εύζωνοι Κιλκίς, Προμαχώνας Σερρών, Στρυμωνικό Σερρών.

Προαπαιτούμενη δράση του Μνημονίου

Συνολικά, προβλέπεται να αναπτυχθούν 13+5 σταθμοί διοδίων σε ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο και στους κάθετους άξονές του. Έτσι, εκπληρώνεται μία προαπαιτούμενη δράση του Μνημονίου, η οποία εκκρεμούσε εδώ και αρκετό καιρό και η μη συντέλεσή της είχε προκαλέσει εκνευρισμό στους εκπροσώπους των δανειστών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελάχιστη χρέωση που προβλέπεται ανέρχεται σε 3 σεντς ανά χλμ. με ΦΠΑ και η μέγιστη στην μέση αντίστοιχη τιμή των υπόλοιπων οδικών αξόνων.

Ωστόσο, φαίνεται ότι η όποια αναλογικότητα στη χρέωση των διοδίων, την οποία είχε ανακοινώσει ο κ. Χρυσοχοΐδης, ενδεχομένως να βρει πεδίο εφαρμογής στις περιαστικές και μόνον περιοχές, με δυσανάλογη επιβάρυνση των χρηστών των πιο απομακρυσμένων ζωνών.

«Σπάσιμο» σε ανατολική και δυτική Εγνατία;

Μάλιστα, πηγές με γνώση της υπόθεσης σημειώνουν ότι είναι ιδιαίτερα πιθανόν αυτή η ασυμμετρία να υποδηλώνει την προοπτική «σπασίματος» του αυτοκινητόδρομου σε δύο παραχωρήσεις: Μία για τον ανατολικό και μία για τον δυτικό τομέα. Επίσης, προεξοφλούν προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας άμα τη εκδόσει της εν λόγω απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως για αντισυνταγματικότητα από θιγόμενους φορείς και πολίτες.

Σημειωτέον ότι με περυσινή νομοθετική ρύθμιση η αρμοδιότητα χωροθέτησης και λειτουργίας σταθμών διοδίων στην Εγνατία αφαιρέθηκε από την ομώνυμη εταιρεία και πέρασε στο υπουργείο Υποδομών.

Ωστόσο, το παράδοξο είναι ότι, σύμφωνα με τον νόμο, θα χρειαστεί νέα κοινή υπουργική απόφαση για τον καθορισμό της ακριβούς τιμής των διοδίων στην Εγνατία, η οποία δεν είναι γνωστό πότε θα δρομολογηθεί. Έτσι, για τον αυτοκινητόδρομο το ενδεχόμενο δημιουργίας νέων πηγών εσόδων από διόδια παραμένει θεωρητικό.

Μάνατζερ-«κόκκινο πανί» για συνδικαλιστές

Στο μεταξύ, την Τρίτη ο κ. Χρυσοχοΐδης θα προτείνει στους βουλευτές της επιτροπής ΔΕΚΟ για την κενή θέση του πρόεδρου της Εγνατίας Οδού τον άλλοτε επικεφαλής της ΕΥΑΘ κ. Γ. Σκόρδα.

Πρόκειται για έναν μάνατζερ, ο οποίος κατά τη διάρκεια της θητείας του στην εισηγμένη είχε επιτύχει ραγδαία αύξηση τόσο των μεικτών όσο και των καθαρών κερδών της εταιρείας, έχοντας δρομολογήσει μία σειρά πρωτοβουλιών και συνεργασιών που υπόσχονταν διεύρυνση των δραστηριοτήτων της.

Ωστόσο, ο κ. Σκόρδας είχε συνεχή σύγκρουση με τους συνδικαλιστές, οι οποίοι τον είχαν μονίμως στο στόχαστρο και τελικώς οι μεταξύ τους διαφορές κρίθηκαν στις αίθουσες των δικαστηρίων. Σημειωτέον ότι το 2004 ο κ. Σκόρδας είχε διατελέσει μέλος του ΔΣ της Εγνατίας Οδού.

Ο προτεινόμενος ως πρόεδρος της Εγνατίας, εφόσον «περάσει» από την επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, θα αναλάβει τη διοικητικά ακέφαλη σήμερα εταιρεία την ώρα που ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας θα βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, λίγο πριν από την εκκίνηση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης.

Η απάντηση του υπουργείου Υποδομών

Το υπουργείο Υποδομών έστειλε την ακόλουθη απάντηση στο vima.gr

«Με αφορμή δημοσίευμα της ιστοσελίδας “tovima.gr” περί κατάργησης των αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, διευκρινίζουμε ότι:

1. Με την απόφαση του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ περί χωροθέτησης νέων σταθμών είσπραξης διοδίων τελών στην Εγνατία οδό, για πρώτη φορά στην Ελλάδα καθιερώνονται τα αναλογικά διόδια, το σύστημα των οποίων, όπως αναφέρεται, θα ολοκληρωθεί το 2017.

Για πρώτη φορά, υπάρχει δικαιοσύνη στον τρόπο χρέωσης. Ο χρήστης του δρόμου θα πληρώνει μόνο για τη διαδρομή που διανύει.

Πρόκειται για σημαντική αλλαγή, που σίγουρα θα επηρεάσει μελλοντικά και τον τρόπο χρέωσης στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

2. Από σήμερα αρχίζει στην Εγνατία και συγκεκριμένα στον κάθετο άξονα των Ευζώνων η πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με  ελεύθερη ροή χωρίς μετωπικούς σταθμούς. Μετά την πιλοτική φάση, που θα διαρκέσει 6-8 μήνες θα αρχίσει η σταδιακή εφαρμογή του στους υφιστάμενους σταθμούς.

Η αλλαγή έγινε. Τα διόδια θα είναι δίκαια. Ας φωνάζουν κι ας παραπληροφορούν, όσοι δεν τολμούν να δουν το μέλλον και δεν βολεύονται με την αλήθεια.

Σε ότι αφορά στην αναγκαιότητα χωροθέτησης νέων σταθμών, αλλά και τα σχόλια περί διοδίων στην Αμφίπολη διευκρινίζουμε, ότι:

  1. Σήμερα ο δημόσιος προϋπολογισμός καλύπτει το 50% των εξόδων συντήρησης της Εγνατίας Oδού, αδικώντας κατάφωρα όσους πολίτες πληρώνουν χωρίς να χρησιμοποιούν το δρόμο. Είναι επίσης αυτονόητο, ότι αυτή η κατάσταση των ελλειμμάτων θα οδηγούσε σε πλήρες αδιέξοδο την Εγνατία.
  2. Με τους νέους σταθμούς το Δημόσιο αντιδρά έγκαιρα και προληπτικά. Αυξάνονται τα έσοδα της Εγνατίας. Από τους χρήστες κι όχι από τους φόρους των άλλων. Εφαρμόζονται δίκαια και προηγμένης τεχνολογίας διόδια που μειώνουν το κόστος λειτουργίας των σταθμών.
  3. Παράλληλα, με τους νέους σταθμούς το Δημόσιο επενδύει επιπλέον 70 εκ. € για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του αυτοκινητόδρομου και την άμεση βελτίωση της οδικής ποιότητας και ασφάλειας του.

Δεν πρόκειται λοιπόν για νέα διόδια και τάχα νέα άδικα βάρη στους πολίτες.

Πρόκειται για ολοκληρωμένη πολιτική, που αποδίδει δικαιοσύνη, εκσυγχρονίζει και αυξάνει την αξία του αυτοκινητόδρομου , βελτιώνει τις συνθήκες οδήγησης και ασφάλειας.

Ταυτόχρονα, δίνει αξία και προοπτική στην Εγνατία, διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον.

Κάποιοι θα ήθελαν να φτάσει η Εγνατία σε αδιέξοδο, ώστε να πουληθεί για μια μπουκιά ψωμί. Δεν τους κάναμε τη χάρη και φυσικά αντιδρούν.

Τόσο άστοχα, τόσο προκλητικά, που θυμήθηκαν και την Αμφίπολη. Όμως και η Ακρόπολη έχει εισιτήριο. Για να μπορεί να συντηρείται και να συνεχίσει να μας εμπνέει.

Η μόνη αλήθεια λοιπόν, είναι, ότι χωρίς διόδια στην Εγνατία σε λίγα χρόνια δεν θα είχαμε καν δρόμο για να πάμε στην Αμφίπολη».

Η ανταπάντηση του Βήματος

Επιβεβαιώνει το δημοσίευμα του «Βήματος» ότι το αναλογικό σύστημα διοδίων της Εγνατίας Οδού δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από το 2017 το υπουργείο Υποδομών (ΥΠΟΜΕΔΙ), χωρίς όμως να σχολιάζει τον λόγο για τον οποίο άλλαξε ο σχεδιασμός στη χωροθέτηση των διοδίων κατά μήκους του αυτοκινητόδρομου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, «με την απόφαση του υπουργού ΠΟΜΕΔΙ περί χωροθέτησης νέων σταθμών είσπραξης διοδίων τελών στην Εγνατία οδό, για πρώτη φορά στην Ελλάδα καθιερώνονται τα αναλογικά διόδια, το σύστημα των οποίων, όπως αναφέρεται, θα ολοκληρωθεί το 2017».

«Για πρώτη φορά, υπάρχει δικαιοσύνη στον τρόπο χρέωσης. Ο χρήστης του δρόμου θα πληρώνει μόνο για τη διαδρομή που διανύει. Πρόκειται για σημαντική αλλαγή, που σίγουρα θα επηρεάσει μελλοντικά και τον τρόπο χρέωσης στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας» σημειώνει το υπουργείο.

Όπως αναφέρεται, «από σήμερα αρχίζει στην Εγνατία και συγκεκριμένα στον κάθετο άξονα των Ευζώνων η πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με ελεύθερη ροή χωρίς μετωπικούς σταθμούς».

«Μετά την πιλοτική φάση, που θα διαρκέσει 6-8 μήνες, θα αρχίσει η σταδιακή εφαρμογή του στους υφιστάμενους σταθμούς. Η αλλαγή έγινε. Τα διόδια θα είναι δίκαια. Ας φωνάζουν κι ας παραπληροφορούν όσοι δεν τολμούν να δουν το μέλλον και δεν βολεύονται με την αλήθεια» σημειώνει το υπουργείο.

Σε σχέση με τη χωροθέτηση των νέων σταθμών της Εγνατίας το υπουργείο σημειώνει ότι «ο δημόσιος προϋπολογισμός καλύπτει το 50% των εξόδων συντήρησης της Εγνατίας Oδού, αδικώντας κατάφωρα όσους πολίτες πληρώνουν χωρίς να χρησιμοποιούν το δρόμο». «Είναι επίσης αυτονόητο ότι αυτή η κατάσταση των ελλειμμάτων θα οδηγούσε σε πλήρες αδιέξοδο την Εγνατία» εξηγεί.

«Με τους νέους σταθμούς το Δημόσιο αντιδρά έγκαιρα και προληπτικά. Αυξάνονται τα έσοδα της Εγνατίας. Από τους χρήστες κι όχι από τους φόρους των άλλων. Εφαρμόζονται δίκαια και προηγμένης τεχνολογίας διόδια που μειώνουν το κόστος λειτουργίας των σταθμών. Παράλληλα, με τους νέους σταθμούς το Δημόσιο επενδύει επιπλέον 70 εκατ. € για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του αυτοκινητόδρομου και την άμεση βελτίωση της οδικής ποιότητας και ασφάλειάς του» επισημαίνει.

«Δεν πρόκειται λοιπόν για νέα διόδια και τάχα νέα άδικα βάρη στους πολίτες. Πρόκειται για ολοκληρωμένη πολιτική, που αποδίδει δικαιοσύνη, εκσυγχρονίζει και αυξάνει την αξία του αυτοκινητόδρομου, βελτιώνει τις συνθήκες οδήγησης και ασφάλειας. Ταυτόχρονα, δίνει αξία και προοπτική στην Εγνατία, διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

«Κάποιοι θα ήθελαν να φτάσει η Εγνατία σε αδιέξοδο, ώστε να πουληθεί για μια μπουκιά ψωμί. Δεν τους κάναμε τη χάρη και φυσικά αντιδρούν. Τόσο άστοχα, τόσο προκλητικά, που θυμήθηκαν και την Αμφίπολη. Όμως και η Ακρόπολη έχει εισιτήριο. Για να μπορεί να συντηρείται και να συνεχίσει να μας εμπνέει. Η μόνη αλήθεια λοιπόν είναι ότι χωρίς διόδια στην Εγνατία σε λίγα χρόνια δεν θα είχαμε καν δρόμο για να πάμε στην Αμφίπολη» καταλήγει.

Η απάντηση του υπουργείου έρχεται σε συνέχεια των αντιδράσεων που προκάλεσε η αποκάλυψη του «Βήματος» ότι η χωροθέτηση των σταθμών διοδίων του οδικού άξονα τροποποιήθηκε, επιβαρύνοντας δυσανάλογα την περιοχή της Ηπείρου.

«Το Βήμα», το οποίο καλύπτει με συνέπεια την εξέλιξη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια, ουδεμία νύξη έκανε έκανε για τη σκοπιμότητα της δημιουργίας σταθμών διοδίων στον οδικό άξονα, για την κατασκευή του οποίου το Δημόσιο έχει καταβάλει άνω των 6,5 δισ. ευρώ.

Αυτονόητο είναι να πληρώνει διόδια ο χρήστης του δρόμου και όχι ο φορολογούμενος. Σημειωτέον ότι οι σταθμοί διοδίων ξεκίνησαν να αναπτύσσονται στην Εγνατία όταν απείλησε η ΕΕ με ανάκτηση 3 δισ. ευρώ, καθώς η δημουργία τους αποτελούσε προαπαιτούμενο για τη χρηματοδότηση του έργου. Και μάλιστα σήμερα τα διόδια εισπράττονται απευθείας από τους δανειστές της Εγνατίας Οδού, οι οποίοι δικαιώθηκαν στα δικαστήρια.

Ένα σημείο πιλοτικής λειτουργίας ηλεκτρονικών διοδίων, που καλώς εξαγγέλλει το υπουργείο, δεν αποτελεί επ’ ουδενί λόγω αναλογική χρέωση για τον μεγαλύτερο οδικό άξονα της χώρας.

Σημειωτέον ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ έχει σε εξελίξη διεθνή διαγωνισμό για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων από το 2011, ο οποίος ακόμη εκκρεμεί. Παράλληλα, η θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων και η δημιουργία ενιαίου κέντρου πληρωμών αποτελούν συμβατικές υποχρεώσεις της χώρας, όπως προβλέπεται από το κοινοτικό δίκαιο.

Όλοι οι συναρμόδιοι φορείς έχουν στα χέρια τους πλήρες επιχειρηματικό σχέδιο της Εγνατίας Οδού, που προβλέπει πολύπλευρες δραστηριότητες για τον εθνικό οδικό άξονα, προκειμένου να δημιουργήσει κέρδη και αξία και να μην επιβαρύνει τον φορολογούμενο. Ωστόσο, δεν έχει ληφθεί υπόψη.

«Κερασάκι» σε όλα αυτά είναι η μεταφορά του σταθμού διοδίων από τη Ρεντίνα στην Αμφίπολη –η οποία καθαρά και μόνο λόγω συγκυρίας έχει κάποια βαρύτητα– για την οποία ουδεμία εξήγηση δίδεται.

Νέα απάντηση του υπουργείου Υποδομών

«Το Βήμα ανταπαντά, αλλά δεν αντικρούει επί της ουσίας την ανακοίνωση του Υπουργείου. Καθόλου περίεργο μιας και τα στοιχεία που επικαλείται κυριολεκτικά δεν υπάρχουν.

Καταρχήν η Αμφίπολη, που κακώς εθνικά και αδικαιολόγητα  ηθικά εμπλέκεται . Δεν υπάρχει σχέδιο για σταθμό διοδίων στην Αμφίπολη. Το υπουργείο το διαψεύδει κατηγορηματικά.

Οι τρεις ανισόπεδοι κόμβοι από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα στην επίμαχη περιοχή είναι: Ασπροβάλτα , Κερδύλλια, Στρυμωνικό. Η Αμφίπολη απέχει από τον κόμβο Στρυμωνικού τέσσερα χιλιόμετρα. Ο σταθμός διοδίων θα τοποθετηθεί μεταξύ Ασπροβάλτας και Κερδυλλίων περίπου 20 χιλιόμετρα μακριά από τον κόμβο Στρυμωνικού και περίπου 25 από Αμφίπολη. Από τον αρχικό σχεδιασμό μετατοπίζεται ελάχιστα για λόγους καθαρά συγκοινωνιακούς.

Να τονίσουμε επιπλέον, ότι λόγω της αναλογικής χρέωσης καμιά σημασία δεν έχει που μπαίνουν οι σταθμοί. Λυπούμαστε για την αδυναμία του Βήματος να αποδεχθεί τον λάθος τίτλο και σχόλιο του.

Σε ό,τι αφορά το ότι το αναλογικό σύστημα θα ολοκληρωθεί το 2017, το οποίο σχολιάζεται ως υποχώρηση του υπουργείου και .κατάργηση της αναλογικότητας, απαντάμε:

Για να λειτουργήσει η αναλογικότητα χρειάζεται οι οδηγοί να εφοδιασθούν με πομπούς, όπως για παράδειγμα στην Αττική οδό. Χωρίς πομπούς δεν μπορεί να αναγνωρισθεί το όχημα και ο τρόπος συνδρομής του στα διόδια. Πουθενά, κυριολεκτικά πουθενά στον κόσμο δεν δουλεύει διαφορετικά.

Οι περισσότεροι νέοι σταθμοί για να κατασκευασθούν χρειάζονται 12-18 μήνες. Στο διάστημα αυτό θα εξοπλισθούν με τα συστήματα αναγνώρισης οχημάτων και θα αποκτήσουν υποδομές για ηλεκτρονικά διόδια.

Στο ίδιο διάστημα θα κληθούν οι οδηγοί, χρήστες του αυτοκινητόδρομου να αποκτήσουν πομπούς, ώστε να επωφεληθούν της αναλογικής χρέωσης.

Είναι κατά συνέπεια απολύτως εύλογο και επιστημονικά άρτιο να λέγεται, ότι το 2017 θα έχει ολοκληρωθεί το σύστημα.

Το Βήμα κάνει κριτική, ότι τα διόδια δεν εφαρμόζονται από σήμερα.  Ερωτούμε: Σε ποιους σταθμούς; Με ποιους πομπούς;

Η πρότασή του ισοδυναμεί με το να σηκώσουμε τις μπάρες στους υπάρχοντες σταθμούς μιας και κανείς οδηγός σήμερα δεν διαθέτει πομπό.

Λυπούμαστε για το ότι δεν έγινε αντιληπτό το πώς η σημερινή απόφαση είναι διαρθρωτική αλλαγή σε κατεύθυνση  δικαιοσύνης και ξεκάθαρα αναπτυξιακή. Δηλαδή, ότι προχωρά στην ίδια λογική, που συνήθως και η εφημερίδα  προβάλλει.

Δεν θα επανέλθουμε. Θα ασχοληθούμε με το να φτιάξουμε την Εγνατία».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.