Σύμφωνα με τον Allergy UK, τα γραφεία έχουν πολλά μειονεκτήματα που μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στους αλλεργικούς:
* Έλλειψη αερισμού. Η πλειονότητα των ασθενών που εκδηλώνουν αλλεργικά συμπτώματα στο γραφείο, ανέφεραν ότι τα γραφεία τους δεν αερίζονται επαρκώς. Στην πραγματικότητα, μόλις το 15% είπαν πως ανοίγουν τα παράθυρα στα γραφεία για να ανανεώνεται ο αέρας.
* Μοκέτες και καρέκλες. Το 90% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως τα γραφεία τους είναι στρωμένα με μοκέτες. Ωστόσο, οι μοκέτες και τα μαλακά έπιπλα (όπως οι καναπέδες και οι καρέκλες γραφείου με υφασμάτινη ταπετσαρία) συνήθως περιέχουν ακάρεα σκόνης – μικροσκοπικά έντομα, που αποτελούν κύρια πηγή αλλεργιογόνων.
* Ανοιχτές βιβλιοθήκες. Το 54% των εθελοντών είπαν πως στα γραφεία τους υπάρχουν ανοιχτές βιβλιοθήκες. Όταν όμως μία βιβλιοθήκη έχει μόνο ράφια, τα βιβλία, οι φάκελοι και τα έγγραφα σκονίζονται – και όταν θελήσει κάποιος να χρησιμοποιήσει κάποιο από αυτά, η σκόνη διασκορπίζεται στον αέρα, γεμίζοντάς τον με αλλεργιογόνα.
* Φυτά. Το 38% των εθελοντών είπαν πως στα γραφεία υπάρχουν φυτά. Αν και τα φυτά βελτιώνουν την ποιότητα του αέρα, συχνά περιέχουν μούχλα – και τα σπόρια της μούχλας είναι από τα πιο γνωστά αλλεργιογόνα.
* Φιλόζωοι εργαζόμενοι. Το 34% των ερωτηθέντων είχαν αλλεργία στο τρίχωμα των κατοικιδίων ζώων – και όταν ένας πάσχων από τέτοιου είδους αλλεργία κάθεται δίπλα σε εργαζόμενο που έχει κατοικίδιο (κυρίως γάτα), μπορεί κάλλιστα να εκδηλώσει αλλεργική αντίδραση
Μάλιστα το 61% των εθελοντών είπαν πως κάθονται σε απόσταση 1 μέτρου από τους συναδέλφους τους – και η εγγύτητα αυτή αυξάνει τον κίνδυνο αλλεργικής αντίδρασης λόγω του τριχώματος της γάτας.
Σύμφωνα με την κυρία Τζένκινς, το 42% των εθελοντών είπαν ακόμα πως έχουν πάρει αναρρωτική άδεια λόγω των εργασιακών αλλεργικών συμπτωμάτων τους, με το 14% να έχουν απουσιάσει από τέσσερις έως 10 ημέρες εξαιτίας της.
Ο οργανισμός Allergy UK εκτιμά ότι τα στοιχεία αυτά μπορούν να συμβάλλουν στη λήψη μέτρων για τον περιορισμό των αλλεργιογόνων στον χώρο εργασίας.
ygeia.tanea.gr
