alt

Λύση στον… γόρδιο δεσμό των «παγωμένων» έργων ανακατασκευής της Εθνικής Οδού στον Μαλιακό κόλπο έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.

Χθες εγκρίθηκε η υποκατάσταση του εργολάβου που είχε αναλάβει το τμήμα Ραχών-Στυλίδας και έτσι ανοίγει ο δρόμος για την επανέναρξη των εργασιών. Μια απόφαση που θα μπορούσε να έχει υπογραφεί ένα έτος νωρίτερα, αλλά καθυστερούσε λόγω… εναλλαγής κυβερνήσεων. Νέος χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση του έργου είναι πλέον το 2014, τέσσερα χρόνια μετά την αρχική προθεσμία.

Στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, το (τότε) ΥΠΕΧΩΔΕ αποφάσισε την ανακατασκευή των 77,2 χιλιομέτρων της Εθνικής Οδού στο πέταλο του Μαλιακού με σκοπό τη μετατροπή του σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Τα πρώτα 53,9 χιλιόμετρα του έργου παραδόθηκαν τμηματικά έως τον Σεπτέμβριο του 2008. Τα υπόλοιπα 23,3 χλμ., δηλαδή η παράκαμψη της Λαμίας και η παράκαμψη Στυλίδας και Ραχών θα έπρεπε να ήταν έτοιμα τον Σεπτέμβριο του 2009 και τον Σεπτέμβριο του 2010 αντίστοιχα. Ωστόσο, οι εργασίες σταμάτησαν στις αρχές του 2010, με τα έργα ημιτελή, λόγω της οικονομικής αδυναμίας της εταιρείας (ΑΤΤΙΚΑΤ) να συνεχίσει.

Το πρώτο από τα δύο τμήματα που αποκόπηκε ήταν η παράκαμψη Λαμίας (Νέα Κοίτη Σπερχειού-κόμβος Ροδίτσας, μήκους 4,1 χλμ.). Η ΑΤΤΙΚΑΤ κηρύχθηκε έκπτωτη και το έργο ανέλαβε η εταιρεία Μοχλός, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες αδειοδότησης και δεν αποκλείεται να ξεκινήσει έργα μέσα στον Σεπτέμβριο.

Χθες δόθηκε η λύση και για το δεύτερο -και μεγαλύτερο- κομμάτι, το τμήμα Αγίας Μαρίνας ΣτυλίδαςΡαχών (19,2 χλμ.). Ο αναπληρωτής υπουργός κ. Σταύρος Καλογιάννης υπέγραψε την απόφαση υποκατάστασης της ΑΤΤΙΚΑΤ με την κοινοπραξία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ και έτσι ανοίγει πλέον ο δρόμος για την επανεκκίνηση των εργασιών.

Σύμφωνα με την απόφαση, η υποκατάσταση θα γίνει με τις τιμές και τους όρους της αρχικής σύμβασης «συνεπώς δεν θα προκύψει αυξημένο κόστος για τη συνέχιση των υπολειπόμενων εργασιών» (σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε το υπουργείο να προχωρήσει σε επαναπροκήρυξη του έργου που θα οδηγούσε σε νέα καθυστέρηση και θα επιβάρυνε το κόστος του έργου). Οι δύο εταιρείες αναλαμβάνουν να καλύψουν και όσα έργα έχουν πληρωθεί χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί (η υπόθεση βρίσκεται στον εισαγγελέα ύστερα από καταγγελία του υπουργείου Υποδομών, αλλά η τύχη της αγνοείται), με συνολικό προϋπολογισμό 45 εκατ. ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι όλες οι διαδικασίες υποκατάστασης (ακόμα και η έγκριση από την Ε.Ε., που συγχρηματοδοτεί το έργο) έχουν ολοκληρωθεί από τον Αύγουστο του 2011. Μετά την ολοκλήρωσή του, το 2014, το τμήμα Ραχών-Στυλίδας θα παραδοθεί στην κοινοπραξία «Κεντρική Οδός» (ως τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65), η οποία θα αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία του, ιδρύοντας και έναν σταθμό διοδίων.

Η Καθημερινή (Γιώργος Λιαλιός)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.