Ο Γολγοθάς των εργαζομένων στα ξενοδοχεία της Αττικής. Οι αδιανόητες απαιτήσεις των πλούσιων πελατών. Χώρισαν πασίγνωστο ξενοδοχείο της Αθήνας για να μην δει κανείς τη… Μπαρτσελόνα. Πελάτης απαιτεί να του… καθαρίζουν τους ξηρούς καρπούς ή το σιφώνι με μπατονέτα. Οι VIP πελάτες εκείνοι που φτάνουν στο σημείο να παρενοχλούν σεξουαλικά εργαζόμενους.

Οι πελάτες των ξενοδοχείων δεν είναι όλοι ίδιοι. Σε κάποιους δεν αρκεί να κάνουν ένα μπάνιο και να κοιμηθούν στο δωμάτιο που έχουν κλείσει. Κάποιοι άλλοι δεν ικανοποιούνται ούτε από κάποιες έξτρα παροχές που τους εξασφαλίζουν οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων. Οι ονειρεμένες διακοπές τους, έτσι όπως τις έχουν φανταστεί, περιλαμβάνουν και εκπλήρωση απαιτήσεων οι οποίες ακούγονται απίστευτες, είναι όμως αληθινές και όσο πιο πολυτελή είναι τα ξενοδοχεία στα οποία διαμένουν τόσο γίνονται από παράλογες έως εξωφρενικές.

Από την άλλη πλευρά, για κάθε ιδιοκτήτη ενός χλιδάτου ξενοδοχείου, οι επιθυμίες των πελατών του, όσο ακραίες και να είναι, πρέπει να πραγματοποιούνται. Μόνο που δεν μένουν στις απαιτήσεις. Κάποιοι δεν διστάζουν ακόμη και να παρενοχλήσουν σεξουαλικά εργαζόμενους.

Από σερβιτόρος… καθαριστής ξηρών καρπών

Σύμφωνα με τις «εξομολογήσεις» των ειδικών του τουρισμού, όσο πιο ακριβό και πολυτελές είναι το ξενοδοχειακό συγκρότημα, τόσο πιο… τρελές είναι οι απαιτήσεις των πλούσιων πελατών του, με το προσωπικό να είναι πάντα έτοιμο να τις ικανοποιήσει, όσο απίθανες και να είναι.

Όπως σε πανάκριβο και πολύ γνωστό ξενοδοχείο της παραλιακής, το οποίο, κάθε καλοκαίρι, επισκέπτεται, για συγκεκριμένες μέρες, ένας πολύ πλούσιος πελάτης. Αυτές τις μέρες οι υποχρεώσεις των σερβιτόρων, δεν είναι απλώς να του σερβίρουν το ποτό του, αλλά να καθαρίζουν και τους ξηρούς καρπούς με τους οποίους το συνοδεύουν. “Όποτε του πηγαίνουν το ποτό, απαιτεί να του καθαρίζουν και τους ξηρούς καρπούς. Θέλει, δηλαδή, το σερβιτόρο στο τραπέζι του, να του καθαρίζει τους ξηρούς καρπούς, όση ώρα αυτός πίνει το ποτό του”, λέει στο newsit.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζόμενων στον Επισιτισμό και τον Τουρισμό, Γιώργος Χόντζογλου.



Υπάρχουν πελάτες που θέλουν ακόμα και ειδικούς χρωματισμούς στα καλαμάκιαπου μπαίνουν στα ποτήρια τους” προσθέτει ο Γιώργος Χόντζογλου, αναφερόμενος στις… παραξενιές των πλουσίων που κατά καιρούς φιλοξενούνται στα πανάκριβα ξενοδοχεία της Ελλάδας. Μιλώντας στο newsit.gr αναφέρεται και στην εμπειρία συναδέλφου του, η οποία εργάζεται ως καμαριέρα σε πολύ γνωστό ξενοδοχείο στην πλατεία Συντάγματος και του είχε διηγηθεί το πώς “ένας πολύ διακεκριμένος πελάτης, ξένος, απαιτούσε τοσιφόνι της τουαλέτας να καθαρίζεται με μπατονέτα”.

Απαιτούσε ο δήμαρχος να φτιάξει το δρόμο στα Φηρά

Στη Σαντορίνη, το καλοκαίρι, ένας πελάτης, την πρώτη μέρα που ήρθε στο νησί, στο ξενοδοχείο, πήγε να κάνει μία βόλτα στα Φηρά. Μόλις γύρισε είχε τηναπαίτηση να του φέρουν το δήμαρχο στο ξενοδοχείο για να του πει να φτιάξει το δρόμο στα Φηρά, γιατί ταλαιπωρήθηκε πολύ για να γυρίσει στο ξενοδοχείο.Φώναζε και ωρυόταν και ήθελε το δήμαρχο να παραπονεθεί. “Δεν είναι δυνατόν να πληρώνω τόσα λεφτά και να μην υπάρχει καλός δρόμος για να φτάσω στο ξενοδοχείο” φώναζε. Ήταν Αμερικάνος και είχε έρθει με ένα γκρουπ στο οποίο όλοι ήταν πλούσιοι και καλοί πελάτες” λέει ο Γιώργος Χόντζογλου.

Σεξουαλική παρενόχληση από VIP

Οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία και ειδικά αυτοί που εργάζονται στα room service, “είτε είναι άνδρες, είτε γυναίκες” αντιμετωπίζουν και πιο σοβαρά θέματα από τους πελάτες, που συχνά τους φέρνουν σε πολύ… άβολη θέση. Πρόκειται για περιπτώσεις σεξουαλικής παρενόχλησης, οι οποίες, σύμφωνα με το  Γιώργο Χόντζογλου “είναι πολύ πιο συχνές από τους VIP πελάτες”.

Σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, συνάδελφος από το room service δέχτηκε κλήση για να πάει κάποια πράγματα στο δωμάτιο. Ανέβηκε στο δωμάτιο και οπελάτης, ο οποίος ήταν από τους πιο διακεκριμένους, είχε τη “χρυσή κάρτα” του ξενοδοχείου, τον υποδέχτηκε με άκρως προκλητική εμφάνιση και έχοντας στηντηλεόραση του δωματίου ακατάλληλο υλικό” αποκαλύπτει.

Οι… απλησίαστοι σούπερ διάσημοι και η Μπαρτσελόνα

Όσο για τις απαιτήσεις των… σούπερ διάσημων, αυτές είναι να μην… ζητούν τίποτα από το προσωπικό των ξενοδοχείων, αφού, συνήθως έχουν μαζί τους δικούς τους ανθρώπους. Αυτούς τους πελάτες, οι άνθρωποι που εργάζονται στα υπερπολυτελή ξενοδοχεία στα οποία διαμένουν, συνήθως, ούτε τους πλησιάζουν.



Για να καταλάβετε, όταν ήρθε η ποδοσφαιρική ομάδα της Μπαρτσελόνα και διέμενε σε πολύ γνωστό ξενοδοχείο της Αθήνας, είχε χωριστεί το ξενοδοχείο με παραβάν στο σημείο που θα περνούσαν οι παίκτες. H αποστολή της ομάδαςπέρασε πίσω από το παραβάν και δεν τους είδε ποτέ κανείς. Οποιαδήποτε υπηρεσία τους παρεχόταν από το ξενοδοχείο ήταν με σερβιτόρους της ομάδας. Είχε φέρει η ομάδα σερβιτόρους από την Ισπανία και σέρβιραν αυτοί τους παίκτες. Τέτοιου είδους πελάτες, τις πιο πολλές φορές, έχουν δικούς τουςμάγειρες, δικούς τους σερβιτόρους, δικούς τους μετρ”.

Πουρμπουάρ που… ζαλίζουν

Οι εργαζόμενοι σε πολυτελή ξενοδοχεία, αναλόγως με την περιοχή που αυτά βρίσκονται, μπορεί σε μια μέρα, αν τύχουν της ευκαιρίας, να πάρουν ως φιλοδώρημα ακόμα και τους μισθούς όλου του χρόνου. Σύμφωνα με το Γιώργο Χόντζογλου, “το πουρμπουάρ είναι πεσμένο σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια και λόγω της χρήσης των χρεωστικών καρτών, αλλά υπάρχει”.

Ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες και σε καλές ξενοδοχειακές μονάδες, δίνονται από σεβαστά έως άκρως εντυπωσιακά και απίστευτα ποσά ως φιλοδώρημα. Πρωταγωνιστής, σύμφωνα με το  Γιώργο Χόντζογλου, “οΣαουδάραβας πελάτης, ο οποίος, θέλοντας να ευχαριστήσει το προσωπικό του μαγαζιού για το σέρβις, σε πάρτι γνωστού τραγουδιστή, στη Μύκονο, δεν δίστασε να προσφέρει πουρμπουάρ που ξεφεύγει από κάθε λογική και που όπως και εμείς ακούσαμε έφτανε τις 150.000 ευρώ, για όλο το προσωπικό του μαγαζιού”.

“Πετούν τις μάρκες στο ποτό τους για γούρι”

Και στο καζίνο της Πάρνηθας, οι απαιτήσεις των πελατών είναι εξωπραγματικές, μερικές φορές.
Εκεί εργάζεται ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζόμενων στον Επισιτισμό και τον Τουρισμό και γνωρίζει τις συμπεριφορές των πελατών του από… πρώτο χέρι.

Εκεί, πολλοί πελάτες, θέλουν να τους σερβίρουμε το ποτό τους αφού πέσει η μπίλια στη ρουλέτα, όχι την ώρα που γυρνάει. Και πρέπει να είσαι από πάνω τους, να περιμένεις να πέσει πρώτα η μπίλια στο νούμερονα γίνουν οι πληρωμές καιμετά να τους αφήσεις το ποτό στο τραπέζι. Άλλοι, πετάνε τις μάρκες μέσα στο ποτό τους για γούρι” λέει ο Γιώργος Χόντζογλου, προσθέτοντας ότι στο καζίνο υπάρχουν και “ακραίες συμπεριφορές, ορισμένες φορές, από ανθρώπους οι οποίοι έχουν χάσει κάποιο ποσό ή έχουν κάνει η κατανάλωση αλκοόλ και γίνονται επιθετικοί απέναντι στο προσωπικό”.

Οι επαγγελματίες… παραπονιάρηδες

Από τα ξενοδοχεία δε λείπουν και οι πελάτες που κάνουν συνέχεια παράπονα, με σκοπό να πετύχουν ή αναβάθμιση δωματίου ή να κερδίσουν κάποιες διανυκτερεύσεις χωρίς να πληρώσουν ή να έχουν ένα γεύμα ή κάποια ποτάδωρεάν. “Πρόκειται για τους λεγόμενους “επαγγελματίες compainers” οι οποίοι,συστηματικάδημιουργούν πρόβλημα στους συναδέλφους μου και οι επιχειρήσεις αναγκάζονται, μερικές φορές, να υποκύψουν στις απαιτήσεις τους. Βέβαια, αυτό το φαινόμενο έχει σιγά-σιγά εξαλειφθεί, γιατί τα ξενοδοχεία έχουν ανοίξει έναν κατάλογο με αυτούς τους πελάτες και είναι πλέον οι εργαζόμενοι ενήμεροι για το τι πρόκειται να αντιμετωπίσουν” λέει ο Γιώργος Χόντζογλου.

Ακούστε όλα όσα είπε στο newsit.gr ο Γιώργος Χόντζογλου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΦΗ ΚΟΥΛΟΧΕΡΗ στο Newsit

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.