Έως τα μέσα Ιανουαρίου αναμένεται να έχουν οριστικοποιηθεί οι πρώτες παρεμβάσεις του σχεδίου αναδιάρθρωσης του ομίλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), ο οποίος αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο αναδιάρθρωσης θα αποτελείται από τρία σκέλη, με το πρώτο να αφορά σε μέτρα που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και να έχουν αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα των ΕΛΤΑ.

Με τον κίνδυνο της κατάρρευσης να επικρέμαται απειλητικά, δεδομένου πως ο όμιλος χάνει περισσότερα από 5 εκατομμύρια ευρώ το μήνα, η διοίκηση των ΕΛΤΑ αλλά και η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) έχουν ως προτεραιότητα την εφαρμογή του σχεδίου εξυγίανσης μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019.

Η πρώτη δέσμη παρεμβάσεων θα αφορά σε μείωση του προσωπικού, στη συγχώνευση καταστημάτων, μονάδων διανομής και πρακτορείων, αλλά και στον περιορισμό δαπανών.

7.500 εργαζόμενοι

Στα ΕΛΤΑ απασχολούνται περισσότεροι από 6.000 εργαζόμενοι με συμβάσεις αορίστου χρόνου, ενώ άλλοι περίπου 1.500 εργάζονται με συμβάσεις έργου. Τα καταστήματα και οι μονάδες διανομής που λειτουργούν τώρα σε όλη τη χώρα είναι 745, ενώ τα πρακτορεία είναι περισσότερα από 650.

Μπροστά στο αδιέξοδο, η νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ, η οποία ανέλαβε τα καθήκοντά της τον περασμένο Σεπτέμβριο, υλοποίησε σύντομο πρόγραμμα εξαγοράς των ετών της στρατιωτικής θητείας για εργαζόμενους που ήταν κοντά σε συνταξιοδότηση. Η πρωτοβουλία αυτή, που στόχευε στη μείωση του κόστους μισθοδοσίας, ξεκίνησε στις αρχές Δεκεμβρίου και είχε διάρκεια μόλις 15 ημερών.



Τους τελευταίους τρεις μήνες έχουν αποχωρήσει περίπου 200 εργαζόμενοι από τα ΕΛΤΑ, λόγω της αβεβαιότητας για την επιβίωση της επιχείρησης.

Πρόβλημα ρευστότητας

Ενδεικτικό της οριακής κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο όμιλος είναι το γεγονός πως χρειάστηκε να εξασφαλιστούν τις περασμένες εβδομάδες 15 εκατομμύρια ευρώ από το υπουργείο Οικονομικών ως Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ), προκειμένου να καταβληθεί η μισθοδοσία Δεκεμβρίου.

Το ποσό αυτό, που αντιστοιχεί σε ΥΓΟΣ για το 2017, αποτελεί μέρος της αποζημίωσης που διεκδικούν τα ΕΛΤΑ από την καθολική υπηρεσία και μπορεί να εγκριθεί από το υπουργείο Οικονομικών γρήγορα, δεδομένου πως δεν χρειάζεται η σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ωστόσο, με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζεται εν μέρει το πρόβλημα ρευστότητας, ενώ τα περιθώρια πλέον έχουν στενέψει, δεδομένου πως τα ΕΛΤΑ μπορούν να εισπράξουν ΥΓΟΣ ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ μόνο για το 2018.

Εκτός από τις άμεσες παρεμβάσεις, το σχέδιο αναδιάρθρωσης θα προβλέπει μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα, τα οποία θα αφορούν και στη θυγατρική εταιρεία ΕΛΤΑ Courier. Η τελευταία παρουσιάζει κέρδη τα οποία όμως είναι πλασματικά, καθώς χρησιμοποιεί το δίκτυο μεταφοράς της μητρικής εταιρείας, περιορίζοντας σημαντικά το δικό της κόστος.

Οι ζημιές μετά από φόρους του ομίλου το 2017 ανήλθαν σε 15,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια κατέρρευσαν σε 4,2 εκατομμύρια ευρώ το 2017 από σχεδόν 18 εκατομμύρια ευρώ το 2016.

Ο δανεισμός του ομίλου ΕΛΤΑ ανέρχεται σε περίπου 125 εκατομμύρια ευρώ, με τα χρέη προς τους προμηθευτές να υπερβαίνουν τα 20 εκατομμύρια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.