Όλο και περισσότερες εταιρείες προσφεύγουν στη λύση της μικρορομποτικής για να αντιμετωπίσουν διαφόρων ειδών προβλήματα που παρουσιάζονται.

Μια από αυτές είναι και η Rolls Royce η οποία εξελίσσει μικροσκοπικά ρομπότ που θα μπορούν να διεισδύουν στο εσωτερικό των κινητήρων αεροσκαφών, να εντοπίζουν και να διορθώνουν προβλήματα που θα παρουσιάζονται.

Για το λόγο αυτό μάλιστα η βρετανική εταιρεία συνεργάζεται με τα τμήματα ρομποτικής των πανεπιστημίων του Χάρβαρντ και του Νότιγχαμ.

Τα εν λόγω ρομπότ έχουν το μέγεθος κατσαρίδας και θα έχουν τη δυνατότητά να επιθεωρούν τους κινητήρες αεριώθησης χωρίς να χρειαστεί το ξεμοντάρισμά τους από το αεροπλάνο.

«Θα μπορούν να φτάσουν σε κάθε σημείο του θαλάμου καύσης», ανέφερε ο ειδικός τεχνολογίας της Rolls Royce, Τζέιμς Κελ μιλώντας στην έκθεση αεροναυπηγικής του Φάρνμποροου, προσθέτοντας πως: «Αν το κάνουμε συμβατικά θα μας πάρει πέντε ώρες. Με αυτά τα μικρά ρομπότ, ποιος ξέρει, μπορεί να χρειαστούν μόλις πέντε λεπτά».

Οι κατσαρίδες είναι έντομα που διακρίνονται για την ικανότητα που έχουν να τρυπώνουν ακόμα και στα πιο στενά σημεία.

Η κατασκευή της ρομποτικής κατσαρίδας αποτελεί τεράστια πρόκληση για τους μηχανικούς. Στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ δουλεύουν εδώ και οχτώ χρόνια πάνω σε αντίστοιχο project, στο οποίο βασίζεται το ρομπότ της αγγλικής εταιρείας. Το ονομάζουν HAMR (από το Harvard’s Ambulatory MicroRobot), το μήκος του δεν ξεπερνά τα 15 χιλιοστά και στο πάνω μέρος του μπορεί να μεταφέρει μικροκάμερα.

Παράλληλα, η Rolls Royce δουλεύει και πάνω σε ένα μικρορομπότ φίδι το οποίο θα είναι ευέλικτο και θα χρησιμοποιείται σαν ενδοσκόπιο στο εσωτερικό του κινητήρα. Θα τρυπώνει στο θάλαμο καύσης, θα επιθεωρεί τη ζημιά και θα απομακρύνει τα θραύσματα. Την ίδια στιγμή ένα δεύτερο φίδι θα κάνει μια προσωρινή επισκευή μέχρι ο κινητήρας να είναι έτοιμος για πλήρη επισκευή.

Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση για το πότε αυτά τα μικρορομπότ θα είναι έτοιμα προς χρήση.

Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι μέχρι το 2020 οι μηχανικοί της Rolls Royce θα έχουν στη διάθεσή τους ένα άλλο τηλεχειριζόμενο μικρορομπότ για τους συμπιεστές του κινητήρα.

Το εν λόγω ρομπότ που θα εξοπλίζεται με τρισδιάστατο σκάνερ, θα τοποθετείται στον κινητήρα από έναν τεχνικό και εν συνεχεία θα ελέγχεται εξ αποστάσεως από τους εξειδικευμένους τεχνικούς στη βάση αεροπορίας της εταιρείας στο Ντέρμπι. Εκείνοι με τη σειρά τους θα αποφασίζουν αν το πρόβλημα είναι τέτοιο που χρειάζεται να ταξιδέψει κάποιος εξειδικευμένος μηχανικός για να το επισκευάσει. Στόχος και σε αυτήν την περίπτωση είναι η μείωση του χρόνου για τον εντοπισμό και την αξιολόγηση μιας βλάβης και φυσικά η μείωση του κόστους.

 


 

 

 

newsbeast

loading…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.