ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (instagram.com/SeitanF1)

Σε έναν συναρπαστικό αγώνα που είχε αλλαγές ισορροπιών, ατυχήματα, δύο αυτοκίνητα ασφαλείας και προσπέρασμα για την πρώτη θέση λίγους γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Sebastian Vettel πήρε μία πολύ σημαντική νίκη για την κούρσα του τίτλου!

Ο οδηγός της Ferrari πανηγύρισε μέσα στην έδρα του έτερου διεκδικητή του θρόνου, του Lewis Hamilton, που παρότι εκκίνησε από την pole, μερικές στροφές μετά βρέθηκε στην ουρά της κατάταξης! Τελικά ανέκαμψε και τερμάτισε δεύτερος, μπροστά από τον Kimi Raikkonen, με τους τελευταίους δέκα γύρους να είναι συγκλονιστικοί!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα του Νορθάμπτονσαϊρ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, θερμοκρασία αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου και οδοστρώματος στους 49.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton είχε κακή αντίδραση, τον πέρασε ο Vettel αλλά και ο Bottas ενώ η μάχη του με τον Kimi Raikkonen είχε άδοξο εξέλιξη στη στροφή 3. Η μεταξύ τους επαφή έριξε τον Βρετανό στην τελευταία θέση ενώ επέφερε ποινή 10 δευτερολέπτων στον Φινλανδό που κρίθηκε υπαίτιος αυτής. Σωστά τιμωρήθηκε αλλά υπερβολικά αν αναλογιστεί κανείς ποινές σε αντίστοιχα συμβάντα σε προηγούμενους αγώνες.

Ο Vettel βρέθηκε λοιπόν να οδηγεί τον αγώνα, χτίζοντας εύκολα και γρήγορα διαφορά πέντε δευτερολέπτων από τον Bottas, ισορροπία που δεν άλλαξε στα πρώτα pit stop. Την ίδια ώρα, ο Hamilton σκαρφάλωνε εντυπωσιακά γρήγορα στην κατάταξη. Ήταν 14 στον 4 γύρο, οριακά εκτός βαθμών στον 6 γύρο, έβδομος στον δέκατο γύρο, έκτος δύο περάσματα μετά.

Formula 1

@F1

LAP 14/52

The Iceman comes into the pits for new tyres

And with it he serves his 10 second penalty 🇬🇧

Κάπου εκεί εξέτισε την ποινή του και ο Raikkonen, με τους δυο τους να βρίσκονται γρήγορα μπροστά από όλους τους πιο αργούς συνδυασμούς – ακόμα κι από τις Red Bull που σε αυτόν τον αγώνα δεν είχαν την απαιτούμενη ταχύτητα για να ανταγωνιστούν Ferrari-Mercedes.

Formula 1

@F1

SAFETY CAR (LAP 33/52)

A HUGE off for Ericsson, as he loses it at Turn 1 🇬🇧

Κι ενώ όλα κυλούσαν χωρίς ανακατατάξεις, ήρθε το λάθος του Marcus Ericsson που έχασε τον έλεγχο στη στροφή 1, με τη Sauber να καταλήγει στις μπαριέρες και το αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνισή του στον 33 γύρο. Ο Vettel έσπευσε να βάλει φρέσκα ελαστικά μαλακής γόμας, το ίδιο κι ο teammate του αλλά και ο Verstappen. Όχι όμως και οι Mercedes.

Κι αν για τον Hamilton που έφτασε μέχρι τον γύρο 26 για να αλλάξει ελαστικά ήταν λίγο-πολύ σαφές πως θα πήγαινε για μία αλλαγή ελαστικών, η επιλογή να μείνει ο Bottas εντός πίστας έγινα καθαρά με γνώμονα το συμφέρον του teammate του.

Στο τέλος του 37 εκ των 52 γύρων το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε, όμως το μοναδικό που προλάβαμε να δούμε ήταν το πρώτο μέρος μίας συναρπαστικής κόντρας ανάμεσα σε Verstappen και Raikkonen. Ο Φινλανδός προσπέρασε τον Ολλανδό όμως ο οδηγός της Red Bull ανέκτησε τη θέση του λίγο αργότερα.

Formula 1

@F1

SAFETY CAR (LAP 39/52)

Grosjean and Sainz make contact at the super fast Copse corner

Both spin out into the gravel 😬 🇬🇧

Και κάπου εκεί, το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε ξανά την εμφάνισή του. Αυτή τη φορά ήταν η σύγκρουση των Carlos Sainz (Renault) και Romain Grosjean (Haas) στη στροφή Copse που προκάλεσε νέα διακοπή της δράσης. Όταν αποχώρησε εκ νέου, είχαμε μπροστά μας δέκα, συναρπαστικούς όπως αποδείχθηκαν γύρους!

Ο Raikkonen προσπάθησε ξανά κι αυτή τη φορά πέρασε τον Verstappen. Μπροστά, με τα ελαστικά του ταλαιπωρημένα ο Bottas πάλεψε αλλά δεν κατάφερε να κρατηθεί για πολύ μπροστά από τον Vettel που επεδίωξε με μανία να ανακτήσει την πρωτοπορία και μετά από μερικές προσπάθειες, τα κατάφερε! Ο Φινλανδός «τελείωσε» τα ελαστικά του σε αυτή τη μάχη και έχασε διαδοχικά θέσεις από τον Hamilton και τον Raikkonen.

Παρά τις προτροπές μέσω team radio, o Iceman δεν μπόρεσε να περάσει κι αυτός μπροστά από τη Mercedes του πρωταθλητή, έτσι αρκέστηκε στην τρίτη θέση. Όμως στη Ferrari είχαν πάρτι καθώς η 4 φετινή νίκη του Vettel του επέτρεψε να διευρύνει το προβάδισμά του 8 πόντους. O οδηγός από το Χέπενχαϊμ έχει 171 πόντους στο ενεργητικό του έναντι 163 του μεγάλου του αντιπάλου και 116 του Raikkonen.

«Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε πιο… πικάντικο τον αγώνα και είχα μία πολύ όμορφη μάχη με τον Valtteri. Είμαι πολύ, πολύ χαρούμενος από το αποτέλεσμα», τόνισε ο Vettel που πρέπει να σημειωθεί πως αυτό το Σαββατοκύριακο είχε πόνους στον αυχένα, πράγμα αρκετά… οδυνηρό οδηγώντας ένα μονοθέσιο της Formula 1 – ειδικά στο Σίλβερστοουν!

«Αυτό που συνέβη στον πρώτο γύρο ήταν δικό μου λάθος. Εγώ φταίω, άξιζα την ποινή και πήρα τα 10 δευτερόλεπτα. Αν δεν είχα κάνει αυτό το λάθος πιστεύω ο αγώνας μου θα είχε εξελιχθεί καλύτερα. Προσπάθεια. Έκανα ότι καλύτερο μπορούσα», δήλωσε ο Raikkonen που πήρε την ευθύνη για ότι έγινε στον πρώτο γύρο.

«Αυτό το κοινό είναι το καλύτερο στον κόσμο. Λυπάμαι που δεν κατάφερα να κερδίσω για αυτούς. Όμως τους υπόσχομαι πως δεν θα το βάλω κάτω ποτέ», είπε ο κακοδιάθετος Hamilton που υπονόησε πως όσα έγιναν στον πρώτο γύρο ήταν αποτέλεσμα «τακτικής» από πλευράς της ιταλικής ομάδας.

Με πιο σκληρά λόγια εκφράστηκε ο επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Toto Wolff, που μετέφερε συζήτηση που είχε με τον τεχνικό υπεύθυνο των ασημί βελών, James Allison, όπου αναρωτιούνταν αν το συμβάν οφειλόταν σε πρόθεση ή ανικανότητα από πλευράς Raikkonen.

Πράγμα άδικο για έναν οδηγό που αν μη τι άλλο, έχει αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια πως ξέρει να δίνει «καθαρές» και δίκαιες μάχες.

Ο Bottas κατάφερε να κρατήσει πίσω του τη Red Bull του Ricciardo, με τη Renault του Nico Hulkenberg, τη Force India του Esteban Ocon,  τη McLaren του Fernando Alonso, τη Haas του Kevin Magnussen και τη Toro Rosso του Pierre Gasly να συμπληρώνουν τη δεκάδα.

Απών από την εξίσωση ήταν ο Verstappen που εγκατέλειψε μετά το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας, έχοντας πρόβλημα με το σύστημα brake-by-wire της RB14.

Αναλυτικά η βαθμολογία:

GP-GB18-race-times640

newsauto

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.