Οι Έλληνες είμαστε γνωστοί μερακλήδες στον καφέ επενδύοντας ώρες σε αυτήν την καθημερινή απόλαυση. Το άρωμα και η γεύση του αποτελούν την πρώτη συντροφιά της ημέρας και συνήθως μας κάνει παρέα μέχρι και νωρίς το βράδυ.

Αποτελεί ένα είδος τέχνης που μας ταξιδεύει στον κόσμο της γεύσης και της απόλαυσης. Συναντήσεις, γνωριμίες ακόμη και τσακωμοί έχουν γίνει πάνω από ένα κρύο ή ζεστό καφέ. Μάλιστα, η ιδιαίτερη αδυναμία στον ξενόφερτο εσπρέσο οδήγησε στην ελληνική πατέντα του freddo να κοντράρεται με τον φραπέ.

Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO του Coffee Island και National Coordinator του Specialty Coffee Association (SCA) μιλάει αποκλειστικά στο newsbeast.gr για τα μυστικά του καφέ και μας προσκαλεί στη μεγάλη έκθεση Horeca που ανοίγει τις πύλες της από 9-12 Φεβρουαρίου στο Μetropolitan Expo.


– Γνωρίζει ο Έλληνας καταναλωτής τι αντιπροσωπεύει το κάθε είδος από τον αγαπημένο του καφέ;

Είναι ευτυχές το γεγονός ότι η εκπαίδευση των καταναλωτών γύρω από διάφορα χαρμάνια αλλά και μονοποικιλιακούς καφέδες συγκεκριμένων προελεύσεων εντείνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται άλλωστε και όλες οι προσπάθειες που καταβάλλει ο SCA Greece, οι οποίες έχουν συνδράμει καθοριστικά τόσο στο να υπάρχει σημαντικός αριθμός καλά ενημερωμένων καταναλωτών, με αντικειμενικά κριτήρια και αυξημένες απαιτήσεις γύρω από την ποιότητα, αλλά και στις ανακατατάξεις των προτιμήσεων μεταξύ των τεσσάρων κύριων κατηγοριών καφέ, που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.

– Τι σημαίνουν οι προσμίξεις του καφέ;

Οι διάφορες προσμίξεις ή διαφορετικά τα χαρμάνια, δεν αποτελούν τίποτα διαφορετικό από την διαδικασία ανάμειξης διαφόρων ποικιλιών κόκκων καφέ σε ενδεδειγμένες αναλογίες, με πιστή τήρηση συγκεκριμένων συνταγών, που στόχο έχουν να προσδώσουν τα επιθυμητά γευστικά χαρακτηριστικά του τελικού προϊόντος.

800

– Τι δείχνει για εμάς ο καφές που πίνουμε;

Ο καφές αποτελούσε κατεξοχήν ένα προϊόν άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία και τις παραδόσεις ενός τόπου και των κατοίκων του, παρ’ όλα αυτά τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια μεταστροφή σε διαφορετικές κατηγορίες καφέ, ειδικότερα από τις νέες γενιές. Αν και δεν αποτελεί απαράβατο κανόνα ή άτεγκτη πραγματικότητα, το είδος του καφέ που προτιμάμε να καταναλώνουμε, αλλά ιδίως ο τρόπος με τον οποίο το πράττουμε (συχνότητα, μέση κατανάλωση κ.ά.) δυνητικά αποκαλύπτουν πολλά στοιχεία του καταναλωτικού μας προφίλ, όχι μόνο γύρω από την καθημερινή μας απόλαυση, αλλά και των καταναλωτικών μας συνηθειών γενικότερα.

– Υπάρχουν περιθώρια καινοτομίας στο χώρο του καφέ; Οι νέες ιδέες έχουν και ρίσκο. Τι επιλέγουν οι καταστηματάρχες; Το σίγουρο δρόμο ή τη διαφορετικότητα;

Σε έναν έντονα ανταγωνιστικό χώρο όπως αυτός του επιχειρείν, η διαρκής επιμονή στην αναζήτηση της καινοτομίας δε μπορεί παρά να αποτελέσει μονόδρομο προς την στόχευση της εμπορικής επιτυχίας. Οι ενδελεχείς έρευνες αγοράς αναφορικά με τις καταναλωτικές συνήθειες αλλά και αναζητήσεις του κοινού, μπορούν να οδηγήσουν σε δραματική μείωση των όποιων επισφαλειών και ρίσκων μπορεί να ελλοχεύουν πίσω από μια τέτοια διαδικασία. Η διαρκής εκπαίδευσης των ίδιων των καταναλωτών, αλλά και η διάθεση για δοκιμή νέων προϊόντων έχουν απενοχοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τις κινήσεις αναζήτησης της καινοτομίας από πολλούς επιχειρηματίες στο χώρο της εστίασης.

– Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της Horeca για τους επαγγελματίες του χώρου που δραστηριοποιήστε;

Αναμφίβολα, το γεγονός αυτό αποτελεί το ετήσιο ραντεβού όλων των επαγγελματιών του κλάδου που δραστηριοποιούνται εντός συνόρων, αλλά και πολλών ξένων επισκεπτών που προσδίδουν περαιτέρω βαρύτητα στην δυναμική της εκδήλωσης. Πρόκειται για μια πολυπληθή έκθεση που έχει εδραιωθεί πλέον στην συνείδηση του καταναλωτικού κοινού και όχι άδικα, δεδομένου ότι κινείται σε πρότυπα παγκοσμίου επιπέδου.


Είμαστε ιδιαιτέρως χαρούμενοι για τη συνεργασία μας με την εταιρεία FORUM, διοργανώτρια της HORECA, καθώς από την πρώτη στιγμή οι άνθρωποί της αγκάλιασαν το έργο του SCA Greece και συνεχίζουν να μας στηρίζουν με κάθε τρόπο, φιλοξενώντας τα πρωταθλήματά μας στις διοργανώσεις τους, προσφάτως και το πρώτο πανελλήνιο πρωτάθλημα Roasting στο εξίσου επιτυχημένο Athens Coffee Festival, αλλά και προάγοντας τη γνώση μέσα από ποικίλα εκπαιδευτικά σεμινάρια και παρουσιάσεις που στόχο έχουν την ευαισθητοποίηση του ευρέος καταναλωτικού κοινού και τη διάδοση της τεχνογνωσίας. Η σύμπνοια αυτή και η κοινή στόχευση έχει καταστήσει την εταιρεία FORUM πολύτιμο αρωγό του έργου του SCA Greece, καθώς για πολλά χρόνια έμπρακτα δίνει λύσεις για την υλοποίηση κάθε νέας ιδέας που προκύπτει.

– Λίγα λόγια για τον SCA Greece

Είμαστε πολύ υπερήφανοι για ότι έχει καταφέρει ο SCA Greece στη μέχρι τώρα πορεία του, γιατί κατορθώνει να αντιπροσωπεύει επάξια την παγκόσμια δεξαμενή εμπειρίας και δεξιοτεχνίας του παγκόσμιου οργανισμού Specialty Coffee Association που εργάζεται για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον για όλους τους κρίκους της αλυσίδας αυτού του κλάδου. Έχουμε μάλιστα το προνόμιο να εκπροσωπούμαστε ως χώρα στο νέο διοικητικό συμβούλιο του ενοποιημένου πια SCA καθώς τα μέλη της κοινότητας ψήφισαν τον Έλληνα National Coordinator ως υπεύθυνο για όλα τα events σε διεθνές επίπεδο (Board Director και Chairman of the Events).

Το ελληνικό Chapter αριθμώντας σήμερα πάνω από 350 ενεργά μέλη και έχοντας στη φαρέτρα του τόσο αξιόλογους πιστοποιημένους εκπαιδευτές, όσο και ικανότατους κριτές, διοργανώνει κάθε χρόνο το σύνολο των πανελληνίων πρωταθλημάτων του καφέ. Οι σημαντικές θέσεις που οι Έλληνες εκπρόσωποι κατακτούν κάθε χρόνο στην παγκόσμια κατάταξη, μας δίνει το στίγμα ότι ο μηχανισμός σε τοπικό επίπεδο λειτουργεί άψογα.

 

newsbeast

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.