Πάνω από 12 χρόνια τώρα προσπαθούν οι κατασκευαστές να γεφυρώσουν το χάσμα ανάμεσα στη δικίνηση και την τετρακίνηση, άλλοι προσθέτοντας έναν στην πρώτη και άλλοι αφαιρώντας έναν τροχό από τη δεύτερη.

Με αυτό εννοούμε πως άλλοι δίνουν περισσότερο χαρακτήρα μοτοσυκλέτας στο όχημά τους και άλλοι περισσότερο αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση, διακαής πόθος όλων είναι πιο πολύ η προσέγγιση των αυτοκινητιστών παρά των μοτοσυκλετιστών, αφού μόνον λίγοι από τους δεύτερους είναι πρόθυμοι να εγκαταλείψουν την ελευθερία της κίνησης πάνω σε δύο τροχούς για να γευτούν τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα (κυρίως ασφάλειας) που προσφέρει ένα τρίτροχο.

peugeot2Η Πεζώ διάλεξε έναν «τρίτο» δρόμο, ένα τρίτροχο που όμως είναι τετράτροχο. Με βάση το πρωτότυπο Onyx του 2012 δημιούργησε ένα υβριδικό σκούτερ με κλειστή καμπίνα που κινείται από ένα ηλεκτρικό και ένα συμβατικό τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα. Η καμπίνα δεν ενδείκνυται ίσως για κλειστοφοβικούς αλλά προστατεύει από τον καιρό, προσφέρει θαλπωρή και ασφάλεια που θυμίζουν αυτοκίνητο.

Η πρότασή της ονομάζεται, για την ώρα φαντάζομαι, PHEV (plug-in hybrid electric vehicle). Η σχεδίασή του είναι αρκετά φουτουριστική για να πείσει πως αντιπροσωπεύει μία πρακτική εκδοχή του μέλλοντος όσον αφορά την ατομική μετακίνηση.

Στη δημιουργία του συμμετέχουν δώδεκα ακόμη εταιρείες-εταίροι από 6 χώρες. Αυτή η κοινοπραξία φιλοδοξεί να καθορίσει κάποιες στάνταρ προδιαγραφές για τη σχεδίαση, εξέλιξη και κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων κατηγορίας L –δηλαδή μοτοσυκλετών, μοτοποδηλάτων, quad παντός εδάφους και μικρών οχημάτων με 3 ή 4 τροχούς.

Το PHEV διαθέτει έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτρικά μοτέρ προσαρμοσμένα στις πλήμνες των τροχών, τα οποία αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία V48 της Samsung. Με χρήση και των δύο κινητήρων το PHEV προσφέρει κατά την Πεζώ αυτονομία 300 χλμ.

Τα ηλεκτρικά μοτέρ αναλαμβάνουν τη μετακίνηση μέρα στην πόλη όταν η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 70 χαω. Όταν απαιτηθεί μεγαλύτερη ταχύτητα, τότε αναλαμβάνει ο μονοκύλινδρος με τους κάπου 42 ίππους που επαρκεί για σπρώξει το φουτουριστικό υβρίδιο ως τα 130 χαω.

Στον δρόμο η όλη κατασκευή καταλαμβάνει μόλις 2 τετραγωνικά μέτρα ασφάλτου πράγμα που του επιτρέπει να ελίσσεται σχεδόν σαν ένα δίκυκλο στην πυκνή κυκλοφορία. Παίρνει κλίσεις μέσω ενός υδραυλικού συστήματος που κατά την εταιρεία είναι τόσο εξελιγμένο, ώστε να προσφέρει την αίσθηση ενός συμβατικού τρίτροχου. Η καμπίνα είναι θερμαινόμενη και προσφέρει ζώνες ασφαλείας και αερόσακο.

Οι πόρτες ανοίγουν στρεφόμενες κάθετα κατά 90 μοίρες και συρόμενες προς τα πίσω, ελαχιστοποιώντας τον χώρο που χρειάζονται, ώστε να διευκολύνεται το παρκάρισμα σε στενάχωρες «τρύπες».

Το όλο σύστημα είναι έξυπνο κι ακόμα περισσότερο η πολιτική της εταιρείας που πλασάρει το υβριδικό της σκούτερ σαν όπλο για την υπεράσπιση της ατομικής μετακίνησης.

Κατά την Carla Gohin, πρεσβύτερη αντιπρόεδρο στο Τμήμα Έρευνας και Εξελιγμένης Μηχανολογίας «το ελαφρύ αυτό ηλεκτρικό όχημα επιτρέπει την ασφαλή και βιώσιμη ατομική μετακίνηση, χάρη στη λειτουργία του με μηδενικούς ρύπους».

 

newsbeast

loading…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.