Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

Η άσκηση τελικά ανοίγει ή κόβει την όρεξη;

Νοέμβριος 23rd, 2017 by Σταματίνα

Θέλετε να συνδυάσετε δίαιτα με άσκηση, ώστε να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα στην προσπάθεια απώλειας βάρους.

Παρόλα αυτά, ανησυχείτε πως μια ενδεχόμενη αύξηση της όρεξης μπορεί να σας βγάλει εκτός προγράμματος και τελικά να δυσκολευτείτε περισσότερο.

Αρχικά, είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε πως η άσκηση, πέρα από το βοηθητικό ρόλο που μπορεί να παίξει στη ρύθμιση του σωματικού βάρους, αποτελεί μια συμπεριφορά που συνδέεται με πολλαπλά οφέλη για τη σωματική και ψυχική υγεία και συμβάλλει στην πρόληψη πολλών χρόνιων νοσημάτων.

Αναφορικά με τη σχέση που συνδέει την άσκηση με την όρεξη, θα λέγαμε πως είναι πολύπλοκη, καθώς διαμεσολαβείται από πολλούς μηχανισμούς, οι οποίοι δεν έχουν ξεκαθαριστεί πλήρως. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα ερευνητικά δεδομένα, φαίνεται πως η συστηματική ενασχόληση με κάποια μορφή άσκησης μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της όρεξης, η οποία έχει ως στόχο την αναπλήρωση της ενέργειας που δαπανήθηκε.

Ωστόσο, αν και ο βαθμός αύξησης της όρεξης παρουσιάζει σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ των ατόμων, τελικά δε φαίνεται να οδηγεί σε ενεργειακή πρόσληψη, η οποία να ξεπερνά τις θερμίδες που «κάηκαν» κατά τη διάρκεια της άσκησης. Επιπλέον, έχει φανεί πως η άσκηση μπορεί να οδηγήσει και σε υψηλότερο αίσθημα κορεσμού, βοηθώντας το άτομο να χορτάσει με μικρότερη ποσότητα φαγητού.

Συμπερασματικά, η πιθανή αύξηση της όρεξης μετά την άσκηση δε φαίνεται να είναι τέτοια ώστε να «ακυρώσει» το αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας.

Βέβαια, είναι σημαντικό να αναφερθεί πως δεν ισχύει το ίδιο για τις περιπτώσεις, όπου το άτομο υπερεκτιμά την ενεργειακή δαπάνη της άσκησης και θεωρεί ότι έχει «περιθώριο» να καταναλώσει περισσότερο ή πιο πλούσιο σε θερμίδες φαγητό γιατί έκανε πολλή ώρα διάδρομο, ποδήλατο ή κάποιο άλλο είδος προπόνησης.

 

 

 

 

neadiatrofis

loading…

This entry was posted on Πέμπτη, Νοέμβριος 23rd, 2017 at 23:06 and is filed under ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply