Μεγάλη μάχη του Φέτελ με τις Mercedes


Πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα ο Στόφελ Βαντούρν αντιμετώπισε πρόβλημα με την υβριδική μηχανή της Honda. Στην εκκίνηση ο Φέτελ πέρασε το Χάμιλτον και ο Φερστάπεν τους Ρικιάρντο, Ράικονεν. Ο Φινλανδός με τη Ferrari έκανε κακή εκκίνηση προσπάθησε να καλύψει το χαμένο έδαφος και να περάσει τη Red Bull του Ρικιάρντο αλλά τελικά έχασε μια θέση ακόμη από το Μάσα.


Ο Ράικονεν στην προσπάθεια να περάσει το Μάσα, πιέζοντας βρέθηκε προς στιγμή εκτός πίστας. Τα κατάφερε τελικά μετά από 8 γύρους ήταν το πρώτο προσπέρασμα στα ίσα που είδαμε στον αγώνα.

Μπροστά οι Μπότας, Φέτελ, Χάμιλτον, Φερστάπεν, Ρικιάρντο ήταν κολλημένοι σε ένα εντυπωσιακό τρενάκι με το Φέτελ να πιέζει το Μπότας και το Φερστάπεν να πιέζει το Χάμιλτον.
Ο πρώτος που μπήκε στα πιτ ήταν ο Λανς Στρολ στον 9ο γύρο. Έβγαλε τη πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή. Ο Μάγκνουσεν με τη Haas εγκατέλειψε στον ίδιο γύρο από μηχανικό πρόβλημα στην 7η στροφή.

Ο Φέτελ μπήκε στα πιτ στον 11ο γύρο και έβαλε ξανά την πολύ μαλακή γόμα. Σαφώς σε στρατηγική δυο αλλαγών από τη Ferrari με το Γερμανό να πέφτει στην 12η θέση προσωρινά. Το παράδειγμα του Φέτελ ακολούθησε ο Φερστάπεν στον επόμενο γύρο, ο Ολλανδός γκρίνιαζε ότι ήταν πιο γρήγορος από το Χάμιλτον και έχει κολλήσει πίσω του.

Στιγμές μετά την αλλαγή ελαστικών, ο Φερστάπεν με πρόβλημα στα φρένα βρέθηκε εκτός στην στροφή 4 και η Red Bull εγκατέλειψε. Στον 13ο γύρο ο Ράικονεν μπήκε στα πιτ έβαλε επίσης την πολύ μαλακή γόμα και αυτός σε στρατηγική 2 πιτ στοπ.

Στον επόμενο γύρο χτύπησαν οι Στρολ, Σάινθ και βγήκε αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Ισπανός ήταν στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και στην δεξιά στροφή που ακολουθεί τον χτύπησε από το πλάι ο Σάινθ που έβγαινε από τα πιτ. Οι Mercedes όρμησαν στα πιτ με το Μπότας να καθυστερεί λίγο. Ο Φινλανδός έβαλε την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli πηγαίνοντας σε στρατηγική 2 πιτ στοπ, ενώ ο Χάμιλτον έβαλε τη μαλακή, αφήνοντας ανοικτές τις επιλογές του καθώς η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν κάτω από τους 30 βαθμούς Κελσίου και μειώνονταν καθώς η νύχτα σκέπαζε την έρημο του Σακχίρ.

Ο Φέτελ βρέθηκε μπροστά από τους Μπότας, Ρικιάρντο, Χάμιλτον. Μόλις έφυγε το αυτοκίνητο ασφαλείας ο Χάμιλτον όρμησε και πέρασε το Ρικιάρντο που έχασε ακόμη μια θέση από το Μάσα. Ο Ράικονεν επίσης επιτέθηκε και πέρασε το Ρικιάρντο.

Ο Φέτελ κράτησε πίσω του το Μπότας και κατάφερε ν’ ανοίξει μια διαφορά ήταν σαφές όμως πως το μυαλό του ήταν στο Χάμιλτον που είχε τη μαλακή γόμα. Ο Βρετανός πήρε 5 δευτερόλεπτα ποινή γιατί έκοψε αναίτια ρυθμό μπαίνοντας στα πιτ με αποτέλεσμα να εμποδίσει το Ρικιάρντο. Στον 21ο γύρο που βρισκόταν ήταν στα 4 δευτερόλεπτα πίσω από το Φέτελ. Ο Γερμανός με τη Ferrari γύριζε μερικά δέκατα ταχύτερα από τις Mercedes.

Ο Ράικονεν κατάφερε στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού και με τη χρήση του DRS να περάσει το Μάσα ξανά. Στη Mercedes υπήρχε προβληματισμός για τη στρατηγική που έπρεπε ν’ ακολουθήσουν. Ζήτησαν από το Μπότας να πιέσει το Φέτελ αλλά ήταν σαφές πως ο Φινλανδός δεν μπορούσε ν’ ακολουθήσει. Ο Φέτελ γύρο με το γύρο αύξησε τη διαφορά από τις Mercedes οπότε ο Χάμιλτον πέρασε μπροστά από το Μπότας. Ο Φινλανδός άφησε το Χάμιλτον να βρεθεί μπροστά και άρχισε να φαίνεται ότι ο Βρετανός πιθανόν θα σκεφτόταν να μην κάνει άλλη αλλαγή. Ο Χάμιλτον άρχισε να μαζεύει τη διαφορά κινούμενος πιο γρήγορα από το Φέτελ.

Βλέποντας στη Mercedes πως η μαλακή γόμα ήταν πολύ καλή στην W08 του Χάμιλτον, ο οποίος μάζευε τη διαφορά από το Φέτελ κάλεσαν το Μπότας στα πιτ στον 31ο γύρο και του έβαλαν μαλακή γόμα. Σαφώς ο poleman θα πήγαινε μέχρι το τέλος μ’ αυτή τη γόμα. Ο Μπότας έμπλεξε λίγο πίσω από το Πέρεζ ενώ ο Ράικονεν διαμαρτύρονταν για κάποια θέματα με την υβριδική μηχανή της Ferrari. Ο Μπότας με ταχύτερο γύρο πήρε 4,5 δευτερόλεπτα μαζεμένα από το Φέτελ και φάνηκε ότι μπορεί να απειλήσει. Στη Ferrari τράβηξαν αμέσως το Φέτελ στα πιτ ώστε να τον διατηρήσουν μπροστά από το Μπότας. Βγαίνοντας ο Φέτελ έκανε αμέσως ταχύτερο γύρο με 1:34.004. Ήταν σαφές ότι ο Γερμανός πίεζε όσο μπορούσε για να πάρει τη νίκη κρατώντας σε απόσταση πίσω του τη Mercedes του Μπότας.

Κάπου εκεί άρχισε να φαίνεται ότι η μόνη περίπτωση να κερδίσει η Mercedes ήταν να κρατήσει το Χάμιλτον στην πίστα χωρίς άλλη αλλαγή. Στον 36ο γύρο ενώ απέμεναν άλλοι 21 η διαφορά του Φέτελ από το Χάμιλτον ήταν στα 14 δευτερόλεπτα όμως είχε και ποινή 5 δευτερολέπτων ο Βρετανός. Ο Φέτελ με συνεχώς ταχύτερους γύρους μείωνε τη διαφορά από την προπορευόμενη Mercedes. Μάζευε τη διαφορά με ρυθμό 1 sec στο γύρο.

Ο Χάμιλτον μπήκε τελικά στα πιτ και έβαλε ξανά μαλακή γόμα στον 42ο γύρο.
Ρώτησε τους μηχανικούς του γιατί του έβαλαν ξανά τη μαλακή γόμα και του είπαν ότι με βάση τα δεδομένα η μαλακή γόμα ήταν η καλύτερη επιλογή. Ο Βρετανός πίεσε στους τελευταίους 15 γύρους όμως τα πάντα είχαν κριθεί. Πέρασε το Μπότας, πιθανόν ο Φινλανδός είχε εντολή να τον αφήσει, μείωσε τη διαφορά από το Φέτελ αλλά μέχρι εκεί. Θυμίζουμε πως στην εκκίνηση ο Φέτελ ήταν πίσω από τις Mercedes και τελικά κατάφερε να τερματίσει μπροστά τους.

Συνολικά η τελική κατάταξη ήταν:

Από τη Mercedes δε δίστασαν να συγχαρούν το Φέτελ και τη Ferrari γι’ αυτή τους τη νίκη. Ο Φέτελ είχε να κερδίσει στο Σακχίρ από το 2013. Στο βάθρο των νικητών μιλώντας τόνισε μεταξύ άλλων: “Σπουδαία μέρα, λατρεύω αυτό που κάνω. Μεγαλειώδης προσπάθεια από την ομάδα σήμερα. Ένιωθα πως ήμασταν γρήγοροι. Μπήκαμε νωρίτερα στα πιτ και βγήκαμε μπροστά τους. Το μονοθέσιο ήταν φανταστικό να το οδηγείς. Στο τέλος είχαν την άνεση να ελέγχω το ρυθμό. Καλό Πάσχα”.

Από την πλευρά του ο Χάμιλτον τόνισε: ‘Συγχαρητήρια στο Σεμπάστιαν και ένα ευχαριστώ στο Βάλτερι που ήταν κύριος. Έκανα λάθος μπαίνοντας στα πιτ ζητώ συγνώμη από την ομάδα, εξάντλησα τις δυνατότητές μου σήμερα”.

Ο Μπότας που εκκινούσε από την pole περίμενε κάτι περισσότερο: “Ήταν δύσκολος αγώνας για μένα δεν είχα τον ρυθμό που θα ήθελα. Υπήρχε ένα πρόβλημα με τις πιέσεις των πίσω ελαστικών. Συνολικά το καλύτερο μέχρι τώρα 3ημερο μου με την ομάδα, ακολουθούν περισσότερα”.

Ο Φέτελ συγχαίρει το Μπότας στην αίθουσα των νικητών πριν ανέβουν στο βάθρο.

Στη βαθμολογία των οδηγών ο Φέτελ προηγείται με 68 βαθμούς και ο Χάμιλτον
ακολουθεί με 61. Αντίστοιχα στους κατασκευαστές η Ferrari ξαναπέρασε μπροστά με 3 βαθμούς διαφορά από τη Mercedes. Επόμενος αγώνας στις 30/4 το Ρώσικο GP στο Σότσι.


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.