Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

Μήνυση για το θανατηφόρο τροχαίο στη Χαλκιδική που κόστισε τη ζωή στο Μάνο Τόλιο από την Νεάπολη (εικόνα)

14 Ιουλίου, 2016 by Χρήστος Μίμης

kozanh troxaio
Μηνυτήρια αναφορά κατέθεσε χθες, ο πρώην Δήμαρχος Κασσάνδρας, Κωνσταντίνος Παπαγιάννης κατά

παντός υπευθύνου που έχει σχέση με την κατασκευή της οδού Ν.Ποτίδαιας-Κασσάνδρειας και πιο συγκεκριμμένα με την κατασκευή του κόμβου-κύκλου,στη διασταύρωση με τον επαρχιακό Κασσανδρείας-Καλλιθέα.

Αφορμή για την μηνυτήρια αναφορά, ήταν το τροχαίο με τον 28χρονο Μάνο Τόλιο από τη Νεάπολη μοτοσικλετιστή, που έχασε την ζωή του στο σημείο, την Δευτέρα. 

ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ
Του Κωνσταντίνου Παπαγιάννη του Θεμιστοκλή,κατοίκου Κασσανδρείας,με αρ.ταυτ.ΑΒ 449387 με την ιδιότητα του απλού πολίτη.
ΕΝΩΠΙΟΝ
Του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χαλκιδικής στον ΠΟΛΥΓΥΡΟ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
(Με τη φροντίδα του Α.Τ. ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΙΑΣ)
ΚΑΤΑ
Παντός υπευθύνου που έχει σχέση με την κατασκευή της οδού Ν.Ποτίδαιας-Κασσανδρείας,και πιο συγκεκριμμένα με την κατασκευή του κόμβου-κύκλου,στη διασταύρωση με τον επαρχιακό Κασσανδρείας-Καλλιθέα.
ΔΙΟΤΙ
Επειδή υπηρέτησα ως δήμαρχος Κασσάνδρας επί οχτώ χρόνια,αλλά και ως δημοτικός σύμβουλος άλλα δεκαέξι,γνωρίζω ότι επρόκειτο να κατασκευαστεί ο οδικός άξονας Ν.Ποτίδαια-Κασσανδρεία,ο οποίος από τις μελέτες που είχαν εκπονηθεί περιελάμβανε δύο κυκλικούς ανισόπεδους κόμβους,ένα στη διασταύρωση για ΣΑΝΗ,και ένα στη διασταύρωση της νέας οδού,με τον περιφερειακό Κασσανδρείας Καλλιθέας.
Πιο συγκεκριμμενα σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο ΠΥΡΓΟΣ στη ΣΑΝΗ,με πρωτοβουλία της περιφέρειας,κεντρικής Μακεδονίας,πριν τέσσερα περίπου χρόνια,έγινε παρουσίαση της μελέτης της νέας χάραξης της κορυφογραμμής,από Κασσάνδρεια έως Παλιούρι,και φυσικά παρουσιάστηκε και ο κόμβος σύνδεσης,με τον εν εξελίξει τότε δρόμο ως προς την κατασκευή,Ν.Ποτίδαιας-Κασσανδρείας.Ο κόμβος της παρουσίασης,δεν είχε απολύτως καμία σχέση με τη σημερινή κατάσταση.
Για την κατασκευή αυτού του δρόμου,εκπονήθηκαν μελέτες πάσης φύσεως,απολλοτριώθηκαν ακίνητα.
Σε όλους είναι γνωστό,ότι κατά τη διαδικασία απαλλοτριώσεων ακινήτων στους χώρους κατασκευής των δύο κόμβων,υπήρξε διαμάχη μεταξύ των ιδιοκτητών των ακινήτων και των υπηρεσιών του κράτους,με αποτέλεσμα αντί να βρεθεί μια μέση οικονομική λύση,οι υπηρεσίες του δημοσίου,προτίμησαν την τροποποίηση των αρχικών κόμβων,κατασκευάζοντας τους κόμβους που υπάρχουν σήμερα.
Τίθεται επομένως το ερώτημα,κατά πόσο είναι δυνατό μπροστά στο οποιοδήποτε οικονομικό εμπόδιο,να γίνει έκπτωση στην ασφάλεια των πολιτών.
Πως μπορεί μια μελέτη,η οποία εκπονήθηκε με όλες τις τεχνικές προδιαγραφές των κυκλοφοριακών αναγκών, της κάθε περιοχής,να τροποποιείται με ή χωρίς διαδικασίες,και να κατασκευάζεται ένα έργο μακράν της αρχικής πρόβλεψης.
Τίθεται επίσης το ερώτημα,τι από τα παρακάτω δύο ισχύει.
Ήταν οι αρχικά προβλεφθέντες κόμβοι,πλεονασματικοί,άρα πολυδάπανοι,άρα θα ζημίωνε το δημόσιο,άρα έγινε κακή μελέτη;
Η μήπως οι κόμβοι που τελικά υλοποιήθηκαν είναι προϊόν οικονομικού εκβιασμού,και πραγματοποιήθηκαν με βάση το οικονομικό συμφέρον και όχι τους κανόνες οδικής ασφαλείας;
ΕΠΟΜΕΝΩΣ το πρώτο ζήτημα νομιμότητας που τίθεται,είναι κατά ποσο και για ποιους λόγους παραβιάστηκε η αρχική μελέτη,αν τηρήθηκαν οι κανόνες νομιμότητας για την τροποποίηση αυτή,αν δόθηκαν από τα αρμόδια όργανα οι σχετικές εγκρίσεις,αν τηρήθηκαν οι διεθνείς κανόνες οδικής ασφάλειας.

Το δεύτερο προς διερεύνηση θέμα που τίθεται,είναι αν τελικά δόθηκαν στην κυκλοφορία οι κόμβοι,σύμφωνα με την τελική αναπροςαρμοςμένη μελέτη,δηλαδή ολοκληρωμένοι,με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Τουλάχιστον ο κόμβος της Κασσανδρείας δεν έχει ολοκληρωθεί,δεν είναι ηλεκτροφωτισμένος,το εσωτερικό του είναι σχεδόν εργοτάξιο,,και κατα τη γνώμη μου η σηματοδότηση δεν είναι επαρκής.

Δεν υπάρχουν πολλες προειδοποιητικές πινακίδες,δεν υπαρχει παλλόμενος φωτισμός από ικανή απόσταση,,με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να εισέρχονται στον κόμβο,και ακόμα να μην έχουν αντιληφθεί την ύπαρξης του.

Στις 20 ημέρες λειτουργίας και χρήσης,είχαμε δύο εισόδους στον κύκλο,με αποτέλεσμα ο ένας οδηγός να τραυματιστεί θανάσιμα.
Επειδή το έργο χρησιμοποιείται χωρις να έχει ολοκληρωθεί,
Επειδή θεωρώ ότι πιθανόν δεν εχει υπογραφεί ακόμα το πρωτόκολλο οριςτικής παραλαβής του έργου,ενώ αυτό χρησιμοποιείται,
Επειδή θεωρώ επικίνδυνη την καθυστέρηση ηλεκτροδότησης του κόμβου,αφού δεν μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους υπηρεσίες του δημοσίου,και να ηλεκτροδοτήσουν τον κόμβο,
Επειδή θεωρώ ότι πιθανόν κακώς κάκιστα,τροποποιήθηκε η αρχική μελέτη,
Επειδή θεωρώ ότι πιθανον δεν τηρήθηκαν οι κανόνες οδικής ασφάλειας του συγκεκριμένου κόμβου στην Κασσάνδρεια,
ΖΗΤΩ
Την παρέμβαση της εισαγγελικής αρχής για την εις βάθος διερεύνηση του θέματος,για την άμεση αποκατάσταση των όποιων εκκρεμοτήτων σχετικά με την ολοκλήρωση της μελέτης,και την πιθανή απόδοση ευθυνών,διότι ήδη στις λίγες ημέρες λειτουργίας έχουν σημειωθεί δυο πανομοιότυπα τροχαία,εκ των οποίων το ένα θανατηφόρο.

kozanimedia

loading…

This entry was posted on Πέμπτη, 14 Ιουλίου, 2016 at 13:38 and is filed under ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ - ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ, ΚΟΖΑΝΗ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply